Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Santanesia op DWC met GPLeds/Hy-Pro Led voeding onder 367W Cree COBs
Het is voor mijn doen wat minder vol dan ik gewend ben, maar het zal wel goed komen. Meestal heb ik het veel te vol staan. Nou eens een keer wat minder
De damens drinken flink overigens. Ook na het uitdunnen nog. Moet het eens wat beter bij houden wat het exact is, maar 6 a 7 liter gaat er dagelijks toch wel bij.
EC hou ik iets onder de 1,5 zodat de EC van het DWC water stabiel blijft. pH breng ik dagelijks terug naar de 5.5, maar de volgende dag staat die weer op 6.x. Dat loopt wel harder op dan ik gewend ben.
Heh, ja de Santa's waren blijkbaar allemaal man. Baal ik wel van want eentje daarvan was echt een prachtige plant. Maar goed, zo gaat dat.
Die bladvoeding heb ik ook gebruikt. Nu niet meer natuurlijk.
Wellicht had ik beter de bladvoeding op een paar planten wel gebruikt en op de anderen niet. Om het verschil te zien. Dacht alleen dat dat met zaadplanten toch niet zoveel zin zou hebben omdat je dan toch niet weet of het verschil nou komt door de bladvoeding of door de pheno. Moet zeggen dat ze er heel gezond uit zagen. Helaas waren dat vooral de mannen.
Het is overigens niet echt blad"voeding", maar meer een additief voor de gezondheid van de planten. Zodat ze meer bestendig zijn tegen ziektes, plagen en een hogere lichtintensiteit.
Het heeft een NPK van 0-0-2 en is op basis van Ascophyllum nodosum. Een zeewier extract dus. Daar krijgen de planten dan stoffen als cytokinine, gibberelline en auxine uit.
Overzicht van het veldje: 20180505_Overzicht_DSC4056.jpg
Het hoogte verschil is net zo hard weer terug gekomen, maar goed ik ben wel blij dat ik ze nog even plat gelegd heb. Anders was het helemaal scheef geweest. Armatuur hangt nu wat schuin en het gaat verder wel.
Aan de onderkant heb ik alle diefjes verwijderd. Het veld is niet erg dicht, dus er valt nog best wel wat licht door. 20180505_Onderzicht_DSC4063.jpg
Het gaat redelijk zijn gangetje heb ik het idee. Nu vooral aftellen totdat de toppen er echt lekker uit gaan zien
EC hou ik zo rond de 1,5, maar het begint wel op te lopen. Als het op de 1,6 uit komt dan corrigeer ik het weer terug naar beneden. Vul de bak ook bij met een wat lagere EC (1,2). Wellicht moet ik binnenkort wat lager gaan zitten.
pH blijft nog steeds oplopen. Dagelijks corrigeer ik het naar beneden. Ik heb de bak water vervangen en de bakken zelfs helemaal schoon gemaakt van binnen toen ze leeg waren. Was bang dat er wellicht iets op de bodem was gevallen waar de pH van bleef stijgen. Dat heeft allemaal niet veel uitgehaald.
Het pH probleem is overigens toch wel opgelost door het water te vervangen. De eerste dag (twee dagen) liep de pH nog wel wat op maar sindsdien is het weer gewoon stabiel zoals het hoort. Komt nu per dag een paar honderste, maximaal een tiende bij. Dat hou ik wel weer een week vol zonder het te hoeven aanzuren.
Tijd voor wekelijkse update na bijna drie weken bloei (ruim 4 weken 12/12). Weinig te melden eerlijk gezegd. Het pH probleem is dus wel over met de waterwissel. De groei is er uit en de toppen gaan nu wat meer in de dikte. EC nog steeds rond de 1.5. Verder gaat het nog steeds zijn gangetje denk ik.
Uit interesse, wat kan zo'n pH stijging veroorzaken? Algen? Bacterien? Is die voeding mineraal of hebben ze voor hydro ook 'bio-voeding' (omdat het zo bruin is)?
Wellicht dat het kwam doordat het water al te lang gebruikt was. Normaal gesproken wissel ik het water elke 3 weken om. In dit geval stond het al 5 of 6 weken. Al heb ik normaal gesproken dat de pH juist heel snel daalt als het te lang staat. an zijn de pH bufferende carbonaten "op" en dan schiet de pH alle kanten op met de minste geringste toevoeging van wat zuur of base.
De A fles is vrij donker. Wellicht door ijzer ofzo? Die "Roots" is zelfs nog donkerder. Dat is dus blijkbnaar een soort zeewier/kelp extract.
De voeding is op zich mineraal, zodat het snel opneembaar is. Ik geloof dat ze het ook wel biomineraal noemen als de stoffen uit organisch materiaal gewonnen worden. Wellicht dat dat van toepassing is. Zeker op die Roots additief.
Ik gebruik normaal gesproken GHE FloraNova en dat is ook zo bruin (ook "bio mineraal")
Tsja het is inderdaad wat vaag allemaal. Grotendeels ook marketing waarschijnlijk. Gelukkig maakt het voor de planten niet uit. De krijgen gewoon hun voeding wara het ook vandaan komt
Weer een weekje verder, dus maar weer eens een update. Inmiddels 5 weken echte bloei en 6 weken 12/12.
EC heb ik wat verlaagd, want het begon steeds meer op te lopen. Zit nu rond de 1.4, maar wellicht is dat nog te hoog.
Verder had ik drie van de hogere toppen geknakt (die staken een eind boven de rest uit). Wellicht niet helemaal handig, maar ze lijken het nog wel te doen.
Comment