Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Mijn eerste kweek: Kera Critical auto onder MARS II 400

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Het zijn autoflowers dus hebben ze nog maar 4 weken volgens de zaad leverancier.
    Okay dan stop ik er direct mee en geef ik nog alleen groei voeding.
    Of kan dat ook een nadelig gevolg hebben.

Comment

• Fybro
      Fybro commented
      Editing a comment
      Dat heen en weer switchen bedoel ik

• Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Dat zijn verkoopspraatjes van de leveranciers.
      Als je al een keer bloeivoeding gegeven hebt is dat nu ook zo erg niet, maar je kan nu wel terug groeivoeding geven. De echte bloei begint met de pruikjes over de gehele plant, vanaf dan zou je kunnen bloeivoeding geven. Te vroeg stoppen met groeivoeding en te vroeg beginnen met bloeivoeding is een veelgemaakte fout.

• Fybro
      Fybro commented
      Editing a comment
      Dat kan ik me heel goed voorstellen want als beginner heb geen referentie kader.
      Ik had trouwens de groeivoeding er nog in zitten hoor.
      Over die pruikjes. Wat je op de foto ziet zit door de hele plant heen. Zijn dat nog geen echte pruikjes?

I ieder geval bedankt voor de feedback
      Oh dat had je al gezegd,..beginnende pruikjes.

Dat is het begin Fybro das nog even geduld hebben!

Comment

Weet je wat? I blijf af en toe foto's plaatsen en als 't zover is dan krijg ik van jullie wel een seintje.
      Goed plan???

Comment

Zeker doen Fybro, komt goed!

Comment

we roepen wel als het tijd is voor bloei voeding te geven dont worry
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
          KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Volgens de kwekers op seedfinder : Flowering Time Indoor:(incl. ec van het water)
            Beginselen van overvoeding zijn ook meteen te zien aan de karteltjes van de bladeren die gele puntjes krijgen.
            Nogal wat commentaar eh, maar hopelijk heb je er iets aan. Omdat het je 1e kweek is wil iedereen graag helpen natuurlijk
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

QnQ
              Alle feedback is welkom. Bedankt hiervoor.
              De gegevens die ze geven bi de verkoop (online) zegt van zaad tot oogst is 9 weken. Nu begrijp ik dat het een levend iets is met een eigen wil, maar als het klopt wat jij zegt dan is dat 9 t.o.v. 12 weken.
              Die info kan je dus helemaal niks mee, niet eens als richtlijn.
              En dat is voor een beginner nou net de enige houvast.

Maar gelukkig kijken jullie hier mee om me te behoeden van grote fouten.

Als de gele puntjes binnen 24 uur verschijnen dan gaat alles nog goed. Vanmorgen nog niks hiervan te bespeuren.
              En als er inderdaad nog zo veel tijd is dan kan die kleine nog altijd een inhaalslag maken in de groei.
              Die is nog 8cm kleiner dan de andere twee.
              Mijn zoon vraagt steed of ik ga trainen, maar ik heb gezegd dat ik eerst gewoon alles z'n gang laat gaan. De natuur zijn werk laten doen.
              Bij een volgende kweek kan ik altijd nog mijn technieken veranderen. Ik wil eerst een referentie kweek, zodat ik een goed beeld heb heb van hoe de plant groeit en kan herkennen in welk stadium ze zitten.
              Alhoewel ik steeds meer de indruk krijg dat die technieken niet nodig zijn als de andere omstandigheden goed zijn. Maar dat is maar een gevoel.

Comment

• Jack Spliff
                Jack Spliff commented
                Editing a comment
                Als beginner neem je best een strain waar al een deftig kweekverslag van bestaat, liefst meerdere. Als je wat zoekt kom je wel iets tegen
                Dan heb je een richtlijn en kan je vergelijken. Naarmate je kweekt weet je ongeveer in welke fase je plant zich bevindt. Al blijven kweekverslagen nog steeds een leidraad voor mij, vooral om dan het aantal bloeiweken in te schatten.
                Voor een eerste kweek zou ik ook geen LST of dergelijke toepassen. Zoals je zegt, eerst leren hoe het plantje groeit en de fases leren herkennen. Al blijft dat een leerproces hoor. Met zoveel verschillende strains is dat ook niet moeilijk
                Technieken zoals scrOg zijn wel aan te raden binnen. Kan je je eens over inlezen, dan begrijp je het wel

• Fybro
                Fybro commented
                Editing a comment
                N.a.v. jouw bericht ben ik gelijk gaan zoeken en kwam inderdaad een aantal links tegen die me kunnen helpen.
                Ook een link naar een webshop (420shop.nl) die in de in de omschrijving iets heel anders zegt dan de andere sites die blijkbaar gewoon het verhaaltje overneemt van de leverancier.
                Zij hebben het over minimaal 7 weken bloei. Ik heb op dag 30 voor het eerst iets gezien wat op voorbloei lijkt. Dat is al 4 weken.
                Dan plus die 7 weken dan kom je inderdaad wel op 1/12 weken totaal.
                Ik heb me wel blind gestaard op die 9 weken.
                Over het trainen, daar heb ik me wel al flink over ingelezen hoor. Het enige wat ik eventueel bij deze kweek had overwogen was LST.
                Alle andere zouden te veel stress voor AF's opleveren. Maar ook de LST laat ik hoogst waarschijnlijk achterwege. Misschien als de hoofdtoppen echt ver uitschieten t.o.v. de rest.
                Wel bedankt voor de tip om op de kweekverslagen te zoeken. Daar had ik nog niet aan gedacht.

Soms kan het langer duren voor dat het puntje verschijnt.
              Bij mij tussen de 24 a 48 uur maar kan ook ietsje later zijn, geen zorgen!!
              Ja, de leverancier moet je niet geloven met 9 weken hoor.
              Ga maar rustig uit zo rond de 11 a 12 weken voor een goede afronding
              Ook bij Afjes moet die tijd ongeveer hanteren ...

Blijf je volgen, succes!!

Comment

Altijd skeptisch blijven als de info van een verkoper vandaan komt
                Maar je plantjes staan er mooi bij

Comment

• Fybro
                  Fybro commented
                  Editing a comment
                  Ja, dat is me inmiddels wel duidelijk. Maar het geeft ook niet echt. Is alleen maar als 't je eerste keer is lastig omdat je niet kan herkennen hoe ver je plant is.

Is 't geen plaatje?------------------- De kleinste----------------------- Overzicht
                20180426_131232.jpg 20180426_131158.jpg 20180426_131254.jpg
                Attached Files

Comment

Nou? Dat ziet er prima uit hoor!!

Die aardbeien plantjes hahaha!

Comment

• Fybro
                    Fybro commented
                    Editing a comment
                    Haha, die gaan ook lekker hoor ondanks de kou.

Alles nog steeds in orde hier.
                  De grootste is inmiddels bij de hoofdtop 48 cm
                  20180428_210238.jpg
                  De middelste is 45 cm
                  20180428_210229.jpg
                  En de kleinste is 38 cm. Deze is afgelopen 24 uur 4cm gegroeid terwijl de anderen maar 1 cm gegroeid zijn.
                  Hij likt dus een kleine inhaalslag te maken.
                  20180428_210243.jpg

Comment

Nog wat foto's
                    20180428_235248.jpg 20180428_235312.jpg 20180428_235327.jpg

Comment

Dag 45
                      Ze blijven gestaag groeien.
                      De hoogtes van de bovenste toppen is 47- 53 en 55 cm.

de grootste:
                      20180502_190036.jpg
                      de middelste
                      20180502_190104.jpg
                      De kleinste
                      20180502_190116.jpg
                      Een zijtak
                      20180502_190144.jpg

Comment

Super joh!!!

Comment

• Fybro