Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Dag 11
de bladeren groeien snel. Ik kan nu geen foto maken want ze staat in het donker.
Vandaag 3 whiskey glazen water gegeven. Ze staat goed nat en zal morgen een dagje overslaan met water.
Bij de laatste keer water geven weer 1/100 hydrogen proxide toegevoegd. Bijzonder om te zien dat de spinnetjes in de aarde gelijk naar boven komen en beginnen met het maken van webben.
De verbranding van de plant is niet hersteld maar wel opgehouden. De nieuwe bladeren zijn mooi groen. Morgen volgen nieuwe foto,s
2 Dagen geleden : Heb vandaag een vol whiskey glas water gegeven en ze krijgt er zo nog eentje.
Gisteren, dag 11 : Vandaag 3 whiskey glazen water gegeven.
Vandaag, dag 13 : 2 dagen geen water gegeven.
Ik vind het allemaal mooi hoor, alleen hier en daar raak ik even in de war.
Het is vrij simpel, als ze nat staan : Geen water geven. Ook niet een beetje.
Bij langdurig natte grond is er grote kans op wortelrot.
Daar merk je nu nog weinig van, behalve dat de groei achterblijft, maar over bijvoorbeeld een week kan dat ook nog problemen geven.
Stamrot staat ook om de hoek. De grond tegen de stam mag helemaal droog, kurkdroog worden, de hele kweek, dat is geen probleem, juist niet.
de plant heeft nu 12 bladeren totaal.
is 5.5 cm hoog en 4,2 cm breed
ik had dag 12 overgeslagen vandaar de verwarring met de dagen.
Vandaag dag 3 zonder water. De aarde is nog steeds nat .maar ze lijkt vrolijk en de verhoudingen zijn perfect. Dit is mijn eerste plantje die niet strekt in het begin van de kweek.
Mischien geef ik vanavond wat water met waterstof peroxide. Om wortel rot preventief tegen te gaan
Gewone potgrond en 'niet'' allerlei toevoegingen en ''zeker niet overpoten die afjes'', ze hebben nog maar drie weken groei zo ongeveer op dit moment van de vijf weken totaal!! (maar dat had je het al eerder gezegd dacht ik.....) Dus reken maar uit wat je gaat overhouden...............
Ik houd mijn hart vast.............................
Het kwam door de lamp vandaag zijn ze nog meer verbrandt. Maar ik heb de lamp wat hoger gehangen hoop dat ze zich nog kan herstellen. Moet ik de verbrande bladeren eraf knippen of laten zitten ?
Tja, zou aan de foto kunnen liggen hoor, ik zie meer dood dan leven...
Ik zou direct stoppen met waterstofperoxide kalium en fosfor in dit stadium van een afje.
Het heeft nog maar drie weken groei te gaan, wil je niet depressief maken, ben benieuwd?
Als ik jou was zou ik opnieuw zaaien. Deze kan je nog houden om te zien hoe het verloopt. Kan nog goed komen hoor, maar omdat het een afje is weet ik het niet goed.
Met 1 plantje moet alles goed verlopen want je hebt geen back-up.
Comment