Groeispurt ziet er volgens mij lekker uit
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
3x Girl Scout Cookies onder DIY Led Strips
Collapse
X
-
groot Ding was meer rond de 200 uiteindelijk, maar dit is meer een bloeilamp op 3000k.
Het spektakel begint nu pas.
- Likes 1
Comment
-
zijn al prachtige planten gewordenhttps://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
KEEP ON GROWING AND SMOKING
Comment
-
Je kan er veel dichter op met die strips. De afstand tot het gewas doe ik zelf ik niet hoger dan de afstand tussen de strips. Je kunt zelfs tot half die afstand dalen.
Dus als je strips 10cm uit elkaar zitten (hart op hart) dan kan je ze tussen de 5cm en 10cm boven de planten hangen.
Als is het wel lastig als ze er in de groei zo dicht op zitten, want dan groeien ze steeds tegen de lamp aan. Al kan dat ook niet echt kwaad. Ik had wat vlekjes in het blad, maar dat blad is na een paar weken toch helemaal onderin verdwenen.
Het scheelt echt een hoop licht, want je verliest anders veel op de wanden.
Comment
-
Jij hebt wel veel meer strips hangen dan ik, maar ik schat dat er in totaal zo'n 500umol/s van die lamp af komt .
Je tent is 60x90? Reken op nog wat wandverlis en dan kom je iets over de 800umol/s/m2 uit als je er heel dicht op zit. Op zich zou dat prima moeten kunnen.
Dan is alleen de uniformiteit van de lichtverdeling nog belangrijk en het licht van die strips verdeelt zich heel snel al goed over het oppervlak.
Zoals gezegd, bij mij groeien ze soms zelfs tegen de lamp aan en afgezien van her en der een brandplekje hebben ze nergens last van. Beetje vergelijkbaar met TL/T-neon buizen zeg maar.
-
-
Heh, watje
Misschien meer voor een volgende ronde om echt kort erop te gaan. De planten passen zich tijdens de groei nog aan aan het licht. Als je ze nu ineens nog een bak extra licht gaat geven is wellicht ook geen goed idee.
Weet niet of je links nog wat kan zakken, maar ik hang zelf mijn armatuur ook wel wat schuin als ze zo zo'n verloop hebben
Comment
Comment