Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    Extra Beeldmateriaal

    Hier dus nog enkel foto's die ik in de vorige tekst wou plaatsen:
    De namen verwijzen op zich al naar de juiste nr van de plant:

    Nr1h.jpg Nr2t.jpg Nr2.jpg

    ook nog een foto van voor en na de behandeling:
    Voor.jpg na.jpg

    Vandaag was voor mij ook de dag dat ik stop met het toedienen van de green sensation. En rest me nog het geduld te oefenen van wanneer ik kan oogsten.
    Ben in ieder geval al blij jullie weer op de hoogte te kunnen brengen.

    Nog een prettig resterend weekend,
    Stupid

    Comment


      #47
      Moeten er nog stekken zijn?

      Tijdens een oorlog worden er veldslagen gewonnen en verloren.
      En zoals de fervente lezers van dit verslag al weten, heb ik al enkele malen verloren. Maar een generaal leert uit zijn fouten, past nieuwe tactiek toe, en vooral zet zijn zinnen op het winnen van de oorlog.

      Begrijp me niet verkeerd, ik ben al enorm blij met de gevorderde bloei en groei van mijn plantjes. Toch zit er nog een smet op mijn kunnen... Succesvol Stekken !!!

      Dus ik heb me nieuwe potjes gekocht (turf), en zal deze avond me een nieuwe poging wagen. Aangezien de vorige pogingen me toch al wat verduidelijking heeft gebracht, zal ik er nu weer moeten over nadenken wat voor mij de beste oplossing zou zijn om te stekken.
      Zo ben ik ook al even bezig met het registreren van temperatuur en vochtigheid. Deze zouden onder mijn controle moeten blijven nu. Verder zal ik ook nog wat meer informatie opzoeken ivm het bewateren.
      Want vorige keer geloof ik er steevast in dat ik teveel water geef, en beter rustig zou afwachten. Maar dat kwam dan ook door de eerste keer, omdat ze toen te droog waren gekomen. Al bij al heb ik deze cyclus van kweken toch wat onderschat.

      Bij stekken ligt de essentie er volgens mij vooral in om geen goede ruimte te hebben, maar een uitmuntende! Er is heel weinig marge voor fouten, en het cruciale aan het wortelen van de stek ligt in het feit dat we dit niet visueel kunnen zien. Dit maakt het een ervaring met lezen van de factoren en vooral geloof in de kracht van natuur. Mijn moreel aspect is hier dan ook in veranderd, en zal straks proberen vooral niet meer proberen te veel "goed" te doen, en de natuur enkel te nabootsen.

      Duimen jullie voor me,
      Tot vanavond met de update van de foto's,

      Stupid

      Comment


        #48
        Stekken poging 3

        Moeders
        Het werd weer tijd om de moeders bij te knippen. Heb vooral een probleem met de Skunk, deze groeit aanzienlijk sneller in hoogte dan de ww. Terwijl de WW me dan weer enorm bekoort omdat ze een hele dichte intensiteit heeft in haar internodes. Dit maakte het weliswaar moeilijker om stekken van te knippen, maar heb dan ook 2 ww en maar 1 Skunk.
        Nr1.jpg Nr1t.jpg Nr2.jpg Nr3t.jpg Nr3.jpg

        Dit waren ze dus, vooral de ww (nr1) stond er echt mooi bij. Elke moeder had ik al getopt, en daar komt dus nu weer het dubbel aan bij met de vers verknipte moeders. Mijn verwachtingen van de opbrengst van mijn moeders ligt dan ook minstens bij het dubbele van wat deze oogst me zal opleveren.
        Leg mezelf graag doelstellingen op, zodat er meer gegevens zijn om mee te werken. En ook om te bewijzen of ik mijn doelstellingen kan halen.

        Medium
        Heb voor mezelf belangrijke informatie gevonden over mijn medium. ik gebruik de producten van Plagron. En juist specifiek voor dit medium wat opzoek werk gedaan.
        Blijkt dat de batmix zeer voedingrijk is en vooral bedoelt om in te bloeien. Het gebruik van dit medium bij stekken is dus af te raden. Doordat de concentratie in het medium te sterk is voor fragiele stekjes!

        Stekken
        Omdat een mens moet proberen te leren uit zijn fouten. Ga ik deze keer werken met kleikorrels. Deze hebben de eigenschap om water op te slagen en langzaam af te geven. Dit ten opzichte van een medium. Deze worden ook gebruikt in het de hydrokweek en zijn daar het vervangmiddel voor het medium.

        P1030469.jpg P1030470.jpg P1030471.jpg P1030474.jpg P1030472.jpg P1030473.jpg

        Voor & Na
        Kweekbak.jpg Moeders.jpgP1030475.jpg P1030477.jpg

        Comment


          #49
          Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

          Eyy mate, ziet er netjes uit, stekken nemen vereist idd enige ervaring en een oog voor detail. Mijn eerste stekken wortelde na 3 weken, zit nu op 10-14 dagen. Als tip wil ik je het volgende doc meegeven http://www.cannabisculture.com/v2/co...ow-make-clones , als je je nauwgezet aan alle punten houdt heb je goed gewortelde stekken in 14-21 dagen ; )
          De moeders die je hebt staan krijgen te veel voeding om als goede moeder te kunnen dienen, een overvloed aan stikstof komt de stekken niet ten goede, zullen meer energie in het ontwikkelen van bladgroen steken (groeien) als het aanmaken van wortelen wat de tijdperiode tot een goed gewortelde stek ook weer verlengd. Dus minimale hoeveelheid groeivoeding meegegeven (halve dosis) en paar dagen voor het nemen van stekken dagelijks vernevelen met water. Ook de grond enkel afgezuurd water geven 2-3 dagen voor het nemen van stekken.
          Af te zien aan de pics heb je wel oog voor detail, moet goedkomen ; )
          Greetzz mate

          Comment


            #50
            Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

            Ik heb de link bekeken en alvast omgezet in een pdf zodat ik deze kan raadplegen op de pda. Altijd super om duidelijke informatie te verzamelen, Bedankt!
            Echter verschiet ik wel van de tijd die je aanduid. Heb in de meeste verslagen gelezen dat ze na 7 to 14 dagen al gewortelde stekken hadden. En aangezien ik nog geen aanpassingen heb genomen in verband met water en het medium verwachtte ik blijkbaar veel te snel resultaat. Ik zal je raad opvolgen en gebruiken als leidraad voor in de toekomst. Ik vind het echt super om de positieve reacties op mijn werk te krijgen. Geeft me extra stimulans om de lat alsmaar hoger te leggen.
            Ik blijf proberen, en als ik de informatie en ervaring rijker ben, zal de cyclus en het vertrouwen in mijn kunnen ook meegroeien. Een win-win situatie

            Thx Psycho,
            keep it green

            Comment


              #51
              Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

              Ik heb vorige kweek voor de fun is geprobeerd van stekken te maken. Stekjes geknipt, in stekpoeder gedopt en in zaai-en stekgrond gepoot. Potjes dekte ik af met een plastic diepvrieszakje zodat de vochtigheid hoog bleef. Had er wel een hoek afgeknipt zodat ze konden ademen. Na 14 dagen waren de wortels al goed ontwikkeld en kon dat zakje er vanaf. Paar dagen later waren ze in de was. Project geslaagd
              1 ding is vooral belangrijk, de luchtvochtigheid. Die zou zo hoog mogelijk moeten zijn.

              Comment


                #52
                Re: Beowulf

                Dat was idd mijn grote fout bij de eerste poging. Ik ben gelukkig in het bezit van een propogator.
                Maar had van in't begin de luchtgaten opgezet. En daarop toe ook nog eens te snel het deksel eraf gehaald. Wat maakte dat de turfpotjes volledig uitgedroogd waren.
                Tuurlijk NOT DONE voor stekjes. Dat was tegenslag nr 1!

                Momenteel staan ze bijna 12u in de kweekbak. Ik zal alles dicht laten voor minstens de eerste 48u. Dit is hetzelfde wat ik doe voor de zaadjes. Dit zorgt ook voor een maximale vochtigheid van 100%. Daarna gaan de ventielen open en zal dit zo blijven voor de rest van de 2 weken.
                Om na die tijd proberen dagelijks te controleren of de wortels door de turfpotjes komen? Verder heb ik ook klei korrels in de bak gelegd, dit om er nogmaals zeker voor te zorgen dat de turfpotjes nooit droog komen te staan.

                Doe m'n best,
                keep you posted,
                stupid

                Comment


                  #53
                  Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                  Ook hier geldt, de ventielen mogen gewoon rustig open, zodat ze langzaam kunnen wennen aan de lagere luchtvochtigheid en ze overschakelen van het openen van vocht via de bladeren naar het opnemen van vocht via de worteltjes. Als de worteltjes eenmaal gaan groeien kunnen ze heel snel gaan, regelmatig controleren is daarom zeker aan te raden.

                  Comment


                    #54
                    Re: Lemon Skunk (Gh Sd.) & White Widow (Female Sd.)

                    Nogmaals KITS, lees ff het doc door, het is zeker niet aan de raden om na 2 dagen de ventilatiegaten open te zetten, pas na minimaal 7 dagen worden deze langzaam aan open gezet, doe je dit eerder dan zal er een grotere verdamping plaatsvinden waar de stekken geen antwoord aan kunnen geven door het ontbreken van wortels voor de aanvoer van vocht. Ik raad je ook ten strengste af om voor de 10 dagen dat ze erin staan te gaan checken op wortelen, de minder dat je dit doet de kleiner de kans de tere wortels te beschadigen. Je moet elke ochtend en avond de stekken vernevelen inc binnenkap van de propagator. Lekker vochtig houden dus, de hoger de LV de beter, zolang de steenwol maar niet doordrengt is, 1x bewateren met juiste ph en voor de rest vernevelen van de dames en binnenkap moet afdoende zijn!
                    Greetzz mate

                    Comment


                      #55
                      Aftellen

                      De laatste week gaat morgen van start. Ondertussen al een hele tijd geleden begonnen aan de bloei van mijn skunks. En deze cyclus komt eindelijk tot een einde!
                      Niet alleen begin ik erg veel zin te krijgen om te proeven, ook moet er plaats worden gemaakt in de groeikast. Want de moeders staan nu al elkaars ruimte in te nemen. En door mijn kweekbak mee in de groeikast te zetten, heb ik plaatsgebrek.

                      Groeikast
                      Moeders.jpg groeikast.jpg

                      Verder is deze update vooral gericht op de box. Hier is het nog drukker bezet dan de groeikast. De eerste plant is blijkbaar juist begonnen aan't aanmaken van toppen. Wat maakt dat de plant al serieus gezet is en eigenlijk al te groot is voor de box, maar ja, als de plant wil blijven groeien om me meer oogst te geven, dan hou ik ze niet tegen. Deze plant zal dan ook langer in de box blijven.

                      Planten
                      P1030482.jpg P1030483.jpg
                      De plant die sinds deze week toppen is beginnen aanmaken, verwacht een leuke oogst wanneer deze zijn tijd ervoor krijgt, en dat zulle we haar geven

                      P1030484.jpg P1030486.jpg
                      Groter en grootste

                      P1030487.jpg P1030488.jpg P1030490.jpg P1030491.jpg
                      Mijn paradepaartje! Veel kleiner als haar zussen, maar een niet te evenaren top ontwikkeling. Dit is waarom ik het doe! De voldoening die ze me geeft met haar geur is een beloning op zich!

                      BOX
                      P1030496.jpg

                      Comment


                        #56
                        Laatste loodjes wegen het zwaarst

                        Weeral een tijd geleden sinds ik nog op het forum ben geraakt, en heb deze middag nog eens opgeruimd. Ideaal dus voor nog enkele foto's.

                        Dacht eigenlijk wel al stiekem eentje geknipt te hebben tegen nu. Maar ze trekken het nog redelijk goed. Hoewel de laatste 36 uur merkbare veranderingen plaatsvinden.

                        Om te starten heb ik al 1 extra experiment op til gezet, namelijk bij 1 plant meer medium toevoegen. Dit resulteerde in een monster van een plant. Heb ze ondertussen al moeten knippen aangezien ze mijn homebox zou uitgroeit hebben!

                        P1030511.jpg P1030512.jpg P1030513.jpg P1030514.jpg

                        En verder zijn er dan nog... met groepsfoto

                        P1030515.jpg P1030517.jpg P1030518.jpg

                        P1030520.jpg

                        Nog even een close up van de mooiste top...
                        P1030505.jpg P1030519.jpg

                        Wanneer er geknipt word, zal ik er een uitgebreid verslagje van maken.
                        Greetz, Stupid
                        Last edited by Keep It Stupid Simple; 21 November 2010, 19:16.

                        Comment

                        Bezig...
                        X