Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Amnesia Lemonator, 1x Critical, 1x Northern Lights -Mars Hydro Reflector 48x5

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    He jammer, maar soms is het niet anders inderdaad. Ook weer een mooie kans om straks je tentje ideaal in te richten voor die COB's.

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Idd wel jammer, het is niet anders.
      Maar ben al super enthousiast om te beginnen met de COB kweek straks en ook benieuwd of het stekken goed gaat.
      Wat is de beste stekken gel op de markt? Of doen ze allemaal hetzelfde?
      Ik had gekozen voor BAC bio clone (alles BAC) maar zat ook te denken aan clonex..

    #17
    Yow luitjes terug van weggeweest korte vakantie (wat gaat het toch snel )

    De onderdelen waren ondertussen allemaal bezorgd en ben gister begonnen met het in elkaar zetten vd frame. Alles is goed gegaan alleen problemen met het monteren van de holders op de heatsinks maakt het me lastig. Heb het vermoeden dat de heatsinks niet goed getapt zijn, als ik voor de CREE was gegaan had ik wellicht geen problemen gehad. Zal straks wat foto's uploaden van de bouw.
    Ad usum proprium!

    Comment


    • Meglow
      Meglow commented
      Editing a comment
      als 't niet gaat, niet forceren... weet je zeker dat het dezelfde draad is?

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Niet de bedrading, daar ben ik nog niet aan toegekomen. Het zijn de ideal holders die niet op de juiste manier gemonteerd zullen zijn aan de sinks. Verkeerd getapt? Ben op dit moment bezig om de cobjes met holders te monteren aan de sinks improv stijl..

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      zal zo even wat foto's posten

    #18
    1 - kopie.JPG
    Attached Files
    Ad usum proprium!

    Comment


    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Dus zo effectief zijn ze niet. Het zou wel beter penetreren van de toppen toch, dus dikkere toppen met reflectoren medio bloei.
      Is een optie idd, kijken wat voor holders ze verkopen op ali voor de clu048..BJB zou volgens mij een betere optie zijn geweest achteraf aangezien ik de cob ook niet maximaal benut dus ook minder warm zullen worden.
      Ik ga nog kijken wat mogelijk is anders laat ik het lekker zo.. Heb net alles nagelopen, getest en het werkt naar behoren.

    • Stonerr
      Stonerr commented
      Editing a comment
      Whoehoew goed bezig!
      Je lichtverdeling is ook beter zonder, hierdoor kan je de lamp op 25cm van de toppen hangen. Indien je de reflectoren gebruikt moet je de lamp hoger hangen omdat het licht meer gebundeld zit, dacht een 40cm.. Je wint dus 2x (meer licht en lamp dichter erop) theoretisch natuurlijk

    • ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Dank u!
      Ik ga het proberen zonder reflectoren dit maal en heb ondertussen al contact opgenomen met de verkoper vd sinks en wacht nu op een response. Wie weet sturen ze mij nieuwe holders op die zeker zouden moet "passen"
      In theorie blijkt het wel te kloppen wat je aangeeft, zit nu wat op youtube naar filmpjes te kijken waar met en zonder reflectoren wor gekweekt.

    #19
    De paprika's en foto's van mijn DIY COB.

    21 - kopie.JPG24 - kopie.jpg
    23 - kopie.JPG22 - kopie.JPG

    De DIY cob is volledig afgerond en zojuist even getest:
    onder - kopie.JPGboven - kopie.JPG

    Wattage check: Laag > Hoog
    laag - kopie.JPGlaag 1 - kopie.JPG
    hoog - kopie.JPGhoog 1 - kopie.JPG

    En nu even bijkomen van al dat licht, zie nog steeds stipjes.. wat een bak met licht komt er van af phew.
    Zal de topic binnenkort op slot doen..
    Ad usum proprium!

    Comment


      #20
      ziet er zeer goed uit zo handig ben ik zelf niet
      ga ze al gemonteerd kopen
      ben benieuwd wat je nieuwe kweekje gaat worden met die cob's
      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
      KEEP ON GROWING AND SMOKING

      Comment


      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment

      • Jack Spliff
        Jack Spliff commented
        Editing a comment
        Ik heb nog niks gekocht Voorlopig doen m'n Viparspectra's het nog, maar ben toch van plan om zelf een frame te bouwen. Een beetje sparen en wat uitkijken de komende maanden. Maar inderdaad, niet alles zit in het pakket. Ik vond ook nog een DIY op AliExpress https://nl.aliexpress.com/item/100W-...ceBeautifyAB=0

      • ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Dat vermoeden had ik al
        Maar dat zou je ook nog kunnen doen via ali, er komt wel geheid invoer kosten bij maar dan ben je ook wel meteen klaar in principe, het enige wat je zelf moet doen is de frame bouwen. Via export estonia betaal je geen invoerrechten en in dit pakket zit ook alles wat je nodig hebt, wel citizen geen cree: https://www.ebay.nl/itm/200W-COB-LED...zYJflwytdGCx_Q

      #21
      Amnesia Lemonator Klonen
      1e poging

      Amnesia Lemonator moederplantje
      Clonex Stekkengel
      Clonex Root Riot
      Propogator
      2x LED E27 totaal 44W

      kloon - kopie.JPGkloon 1 - kopie.JPGkloon 2 - kopie.JPG
      kloon 3 - kopie.JPGkloon 4 - kopie.JPG

      In totaal 6 klonen waarvan er 4 gebruikt gaan worden, dat hoop ik tenminste
      Ad usum proprium!

      Comment


        #22
        Mezelf nog nooit verdiept in klonen.

        Interessant!

        Is het niet zo dat als je van een plant een kloon wilt maken,deze dan z'n kracht verliest..?
        Deze dan minder opbrengt als een plant uit zaad..?

        Ik volg......

        Comment


        • ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Hey Franco wees welkom!
          Bedoel je de moederplant of de kloontjes zelf? Moederplant verliest idd wel potentie/kracht als je verder zou gaan en te snel overgaat op 12/12 zonder dat ze zichzelf goed kan herstellen. Het hoeft niet zo te zijn dat plantjes uit zaad per definitie beter zijn dan kloontjes, echter is het wel van belang dat de moederplant een sterk/stabiel en robuust plantje is.
          Die van mij was eerlijk gezegd niet zo stabiel. Kijken wat ze gaan doen.We gaan het zien!
      Bezig...
      X