Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

175 led watt bloei.

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 175 led watt bloei.

Ben wel langzaam naar 13 uur licht geschoven.

Comment

oke en gaat je klok nog op 12/12 of hou je het op deze tijd.
      Gzz

Comment

Ik zat op 12/12 en ben naar 13 gegaan en laat ik zo totdat ik vind dat het tijd is om af te bloeien..

Comment

ja klopt ik had het nog ff naar gelezen in het verslag.
          Gzz

Comment

Elke morgen is het een feest om waker te worden.

14dgechtebloei.jpg

Volgende keer heb ik de mogelijkheid om nog te wisselen in combinatie met een Inductie..
            Ben er nog niet helemaal uit.

inductie.jpg
            Last edited by Prestin; 27 August 2010, 07:56.

Comment

Hallo,
              Wie kan hier antwoord op geven?
              Ik heb gisteren mijn planten nogal wat veel water ( ph 5.9 met EC 0.1) gegeven totdat de schotels over liepen..
              Nu heb ik vanmorgen eens in de schotels gemeten enwat blijkt.
              Ph is 6.3 en de EC is..8.1
              Wat wil dat zeggen over de grond ?

Comment

Eyy Prestin,
                Wanneer je de dames op een minimaal giften schema zet vanwege de minimale warmte welke de led afgeeft zonder regelmatige flushing (spoelen) kunnen voedingsstoffen niet wegvloeien en hopen zich op onderaan de pot. Dit is niet bevorderlijk voor het wortelstelsel van de plant en resulteerd vaak in verbrandingssymptomen door het onvermogen van de plant om nog water op te nemen door het osmotische drukverschil tissen de ec in de wortels en de ec rond de wortels. Dat er dus een verhoogde ec in de onderste laag van de pot aanwezig is is niet verwonderlijk. Gelukkig heeft het je dames nog geen problemen gegeven en heb je ze nu netjes doorgespoeld waardoor verbranding wordt voorkomen. Ik zou voor de zekerheid ook nog even je ec meter opnieuw reinigen/calibreren, een ec van 8.1 is wel erg aan de hoge kant.
                Greetzz mate

Comment

Wat voor water geef je?, mijn kraanwater heeft ec 0.41, gedeminiralizeerd water?

Comment

@Mate
                    De temp. loopt bij mij tussen de 27.5-29.9
                    Gisteren net na de watergift was de EC 5.2 met Ph van 6.2
                    En vanmorgen na bezinking 8.1
                    Ik denk dat ik voorlopig geen voeding hoef te geven, allleen maar regenwater afgezuurd naar 5.6 Ph ??
                    Last edited by Prestin; 19 September 2010, 17:11.

Comment

Eyy Prestin, welke aarde gebruik je? Toevoeging perliet/hydrokorrels? is dit namelijk het geval en is het een goed luchtige/makkelijk te draineren aarde zou ik de dames een een goede spoelbeurt geven 2l water voor 1liter aarde dus n pot van 11 liter laat je 22 litter doorheen lopen met een ph van 6-6,2 en een minimale ec voor de bloeiweek waar ze in zitten met het liefst wat toegevoegde enzymen voor de oplossing van nog aanwezige bodemvervuiling. Vervolgens moet je de dames geen voeding/watergiften geven tot ze weer droog staan. Een andere optie is idd de dames tijdelijk op een waterdieet te zetten, alleen zal dit voor de bodemverontreiniging (afgelezen ec van afloeiwater) geen/miniem verschil maken wanneer de grootte van de giften te klein zijn dat er geen afvloei plaatsvind.
                      Je moet daarnaast wel bedenken dat de ec van het afvloeiwater niet gelijk hoeft te zijn aan de ec van de grond rond de wortelkluit, dit kan van plaats tot plaats verschillen. Desondanks kan spoelen geen kwaad wanneer het een goed te draineren potgrond is. Eigenlijk moet je standaard om de 3 weken van de bloei de dames een spoelbeurt geven.

Greetzz mate

Comment

dan lijkt een ec van zo'n waarde me nog onwerkelijk..

doe anders eens een beetje gedeminiraliseerd water met daarbij grondstalen van verschillende lokaties.

dat laat je een uurtje staan en daarna de meter erin

ik doe meestal 3 a 4 delen aarde op 1 deel water voor de meting

greetz

Comment

Bedankt jullie.
                          Ik kijk het nog ff een week af.

22juliompot.jpg

De grond is een mengeling van van alles...Cocos, Special mix (oud) en wat potgrond.
                          gemengd met bloedmeel en beendermeel. ( Dus een rotzooitje ). en daar gooi ik wat Bac-spul bij.
                          Afzuren doe ik met Kanne Brottrunk ( ph 2 )

kb.jpg
                          Last edited by Prestin; 28 August 2010, 18:38. Reden: Brottrunk

Comment

Ik heb ze vandaag wat verplaatst. De KF op de voorgrond.

29aug.jpg

groot
                            Last edited by Prestin; 29 August 2010, 09:04.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Prestin View Post
                              Verder heb ik er een stel stekken in de bloei van gesneden en zo maar in een spongepotjes gestopt en dan in aarde ( mix).
                              Ze staan nu al vanaf dinsdag.. Hoe zou dat aflopen..Staan allemaal in een buitenkasje.
                              Ik doe maar wat en heb daar geen ervaring mee.

[ATTACH=CONFIG]45920[/ATTACH]
                              Er is er 1 aangeslagen, had er de bloeitop uitgehaald.
                              Kan haar straks wanneer de onderste zijn uitgelopen, aftoppen ?

destek.jpg

Comment

Het is morgen 1 Sept en zijn we net 1 maand aan het klooie.
                                Op 14 Aug was de bloei echt begonnen, behalve die verschillende KF feno's van Sannie.
                                Hier de update...en hoop op 1 oktober een mooi beeld te hebben.

31aug.jpg

31aug1.jpg

31aug2.jpg
                                Last edited by Prestin; 19 September 2010, 17:04.

Comment

Bezig...
                                X