Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hallo,
Wie kan hier antwoord op geven?
Ik heb gisteren mijn planten nogal wat veel water ( ph 5.9 met EC 0.1) gegeven totdat de schotels over liepen..
Nu heb ik vanmorgen eens in de schotels gemeten enwat blijkt.
Ph is 6.3 en de EC is..8.1
Wat wil dat zeggen over de grond ?
Eyy Prestin,
Wanneer je de dames op een minimaal giften schema zet vanwege de minimale warmte welke de led afgeeft zonder regelmatige flushing (spoelen) kunnen voedingsstoffen niet wegvloeien en hopen zich op onderaan de pot. Dit is niet bevorderlijk voor het wortelstelsel van de plant en resulteerd vaak in verbrandingssymptomen door het onvermogen van de plant om nog water op te nemen door het osmotische drukverschil tissen de ec in de wortels en de ec rond de wortels. Dat er dus een verhoogde ec in de onderste laag van de pot aanwezig is is niet verwonderlijk. Gelukkig heeft het je dames nog geen problemen gegeven en heb je ze nu netjes doorgespoeld waardoor verbranding wordt voorkomen. Ik zou voor de zekerheid ook nog even je ec meter opnieuw reinigen/calibreren, een ec van 8.1 is wel erg aan de hoge kant.
Greetzz mate
@Mate
De temp. loopt bij mij tussen de 27.5-29.9
Gisteren net na de watergift was de EC 5.2 met Ph van 6.2
En vanmorgen na bezinking 8.1
Ik denk dat ik voorlopig geen voeding hoef te geven, allleen maar regenwater afgezuurd naar 5.6 Ph ??
Eyy Prestin, welke aarde gebruik je? Toevoeging perliet/hydrokorrels? is dit namelijk het geval en is het een goed luchtige/makkelijk te draineren aarde zou ik de dames een een goede spoelbeurt geven 2l water voor 1liter aarde dus n pot van 11 liter laat je 22 litter doorheen lopen met een ph van 6-6,2 en een minimale ec voor de bloeiweek waar ze in zitten met het liefst wat toegevoegde enzymen voor de oplossing van nog aanwezige bodemvervuiling. Vervolgens moet je de dames geen voeding/watergiften geven tot ze weer droog staan. Een andere optie is idd de dames tijdelijk op een waterdieet te zetten, alleen zal dit voor de bodemverontreiniging (afgelezen ec van afloeiwater) geen/miniem verschil maken wanneer de grootte van de giften te klein zijn dat er geen afvloei plaatsvind.
Je moet daarnaast wel bedenken dat de ec van het afvloeiwater niet gelijk hoeft te zijn aan de ec van de grond rond de wortelkluit, dit kan van plaats tot plaats verschillen. Desondanks kan spoelen geen kwaad wanneer het een goed te draineren potgrond is. Eigenlijk moet je standaard om de 3 weken van de bloei de dames een spoelbeurt geven.
De grond is een mengeling van van alles...Cocos, Special mix (oud) en wat potgrond.
gemengd met bloedmeel en beendermeel. ( Dus een rotzooitje ). en daar gooi ik wat Bac-spul bij. Afzuren doe ik met Kanne Brottrunk ( ph 2 )
Verder heb ik er een stel stekken in de bloei van gesneden en zo maar in een spongepotjes gestopt en dan in aarde ( mix).
Ze staan nu al vanaf dinsdag.. Hoe zou dat aflopen..Staan allemaal in een buitenkasje.
Ik doe maar wat en heb daar geen ervaring mee.
[ATTACH=CONFIG]45920[/ATTACH]
Er is er 1 aangeslagen, had er de bloeitop uitgehaald.
Kan haar straks wanneer de onderste zijn uitgelopen, aftoppen ?
Het is morgen 1 Sept en zijn we net 1 maand aan het klooie.
Op 14 Aug was de bloei echt begonnen, behalve die verschillende KF feno's van Sannie.
Hier de update...en hoop op 1 oktober een mooi beeld te hebben.
Comment