Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien, bloeien en knoeien met Modest!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Mijn idee is, omdat ik zo weinig met de planten bezig was ik vergeten ben om de beurt voeding/zuiver water te geven.
    Zo heeft de aarde elke keer voedingszouten opgeslagen, en heeft dit zich beginnen opstapelen i.p.v. elke keer weg gespoeld te worden.

De afgelopen dagen heb ik 2 maal zuiver water gegeven, dan eens met een klein beetje voeding, en nu terug zuiver.
    De bladen lijken er wel positief op te reageren, maar de hoofdtop wordt steeds geler.
    Probleem bevind zich ook nog steeds voornamelijk in het midden van de tent, minder aan de buitenkant.

Grtz
    Modest
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 10 photos.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Nog nooit eerder gezien...

Comment

3e foto is typisch voor een ijzer tekort. (pH of toch de lamp)
        Het andere gele blad is lightburn, te kort op de lamp.
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
          3e foto is typisch voor een ijzer tekort. (pH of toch de lamp)
          Het andere gele blad is lightburn, te kort op de lamp.
          Ik heb even gekeken, lamp hing op 50 cm van de middelste bladeren.
          Heb ze even wat hoger gehangen, maar toen de lamp in de cooltube stak hing die nog een pak lager. Beetje vreemd.

Wat zou de lamp met een ijzertekort te maken kunnen hebben?
          Ph is telkens wel nagemeten. Kan het door de slechte drainage kunnen zijn dan er een ijzer tekort optreed?

Comment

Het plaatje klopt wel...
            En ik ben blij dat ik al 2 maal gespoeld heb en dan een voedingsbeurt heb meegegeven.

Ik vroeg me wel af of de verandering van potgrond (Plagron naar DCM) er ook iets mee te maken zou kunnen hebben?
            Al zullen er wrs wel personen zijn die daar een goede ronde mee kunnen doen.

Bron: RQS. Hopelijk is hun info beter dan hun zaad

Comment

You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 9 photos.

Comment

komt goed zo te zien! succes

Comment

Wederom een korte en jammere update!

Modest zit weer in panne met z'n kweek. Gelukkig was ik thuis...
                  De lamp begon plots aan en uit te springen. Ik was 3 maal gaan zien, en telkens kwam ik bij de tent en was de lamp uit. Een seconde of 30 later sprong die weer aan.
                  Nu, de softbox bleef wel nog netjes draaien, dus qua stroomvoorziening kan het niets zijn.

Ofwel de lamp, evsa of schakelbox zijn kapot. Ik vermoed de laatste, aangezien deze al enkele jaren oud is, en de 2 eerste nog heel recent aangekocht zijn.
                  Natuurlijk begon de lamp oververhit te geraken en moest ik de stekker er uit trekken.
                  Binnenkort test ik alles eens uitgebreid, en kan ik uitsluitsel geven van wat er net stuk is.

Wel jammer, de toppen begonnen net aan te dikken, dit na een zeer moeizame kweek.
                  Door de temperatuur buiten kon ik de temperatuur in de tent ook zeer goed houden, waardoor de verdamping terug iets of wat in orde was.
                  Na opruiming blijkt dat de wortels er best gezond uit zagen, maar het waren er wel minder dan anders.

Lessen voor volgende winter: kleinere potten en eventuele warmtemat op de vloer, zo kan het water in de pot wat beter verdampen en krijg ik hopelijk geen last meer van ijzertekort.
                  Binnen enkele weken post ik wel het resultaat van de 3 weken te vroeg geoogste Euforia.

Comment

Het zit u daar ook niet mee he

Comment

2015 - Santa Maria binnen en buiten eerste keer
                      2016 - Greyvol's buitenkweek
                      2017 - Santa Maria van Space Cees

Comment

Pfoei das balen man.
                        De schakelkast zou je moeten horen als die blijft schakelen.
                        Daarintegen; Als het de lamp is dan zou die gewoon uit moeten blijven.

Een vsa doet dat wel als de lamp slecht is.
                        Dan blijftie opstarten, maar een evsa zou daar een beveiliging voor moeten hebben.

3 weken te vroeg is wel echt vroeg
                        Hopelijk is het nog wel de moeite geweest.

Ben wel benieuwd wat is probleem was.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

das idd balen als je da tegen komt daarom werk ik niet graag met balasten mijn laatste vsa heeft mijn lamp laten springen had dat ook nog nooit mee gemaakt
                          cob heel wat beter geen evsa of vsa nodig gewoon plug en en go

hoop je nog iets aan de weed zal hebben want zoals QNQ zegt is heel vroeg om te oogsten
                          en als je geen reserve matriaal hebt of niet direct kan aankopen moet je idd oogsten

succes
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                          KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Hehe jup, het is altijd wel iets hier...

QnQ Ik vermoed dat het de schakelkast is, deze is gemakkelijk al een jaar of 6 oud. Dan verschiet ik er weer van hoe lang ik al met de dames bezig ben.
                            Deze maakt al wel even geluid, maar ik ga de opstelling eens opnieuw plaatsen en testen wat nu net fout gaat.
                            Het probleem is dat heel m'n opstelling zo oud is. Enkel de lamp en EVSA zijn vervangen geweest. Dus nieuwe softbox (al bekijk ik of ik niet gewoon een nieuwe torin er in kan steken), variac en schakelkast en ik kan weer enkele jaren voort. Al weeg ik nog af om een compleet nieuwe opstelling te kiezen of deze te vervangen. Dat laat ik nog even bezinken.

Comment

NIeuwe slak steken is simpel en een stuk goedkoper.

Comment

Comment

Bezig...
                                X