Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Groeien, bloeien en knoeien met Modest!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Groeien, bloeien en knoeien met Modest!

Korting op 420shop
    ...
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 9 photos.
    Last edited by Modest; 17 October 2018, 23:47.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Heya Modest, welkom terug man.
    Pfff, ja je moet niet proberen een vrachtwagen tegen te houden met je karretje he...dat werkt niet.
    Gelukkig kom je er weer bovenop dan.

Die blaadjes van onder zijn niet zo interessant.
    Da's teveel/te weinig water in combinatie met weinig licht, da's logisch dat die het opgeven.
    Nog steeds niet overtuigd van een Tensiometertje he

Ze staan er in ieder geval lekker bij en je bent al een eind op weg.
    Hou vol zo!
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

• Modest
      Modest commented
      Editing a comment
      Oh, ik wist niet dat het iets met watergift te maken had. Dacht echt dat dit puur door het gebrek aan licht kwam daar beneden.
      Allesinds lukt het water geven deze keer wel iets beter. Ik geef om de dag water, en als ik eens 2 dagen weg ben geef ik de dag ervoor een hele grote slok extra, en zo lijken ze het wel goed te doen. Momenteel is de tensiometer nog vervangen door m'n vinger. Aankoop van deze kweek was een nieuwe PH meter, tensio is eventueel voor de volgende.

Leven doet het hier nog niet, dus ik haal de reanimator eens boven.

Op een luie zondag eindelijk nog eens tijd gevonden voor een update, woohoo!

Hoe zit het ermee? Goed!
    Deze kweek is de eerste met Dutch Pro, welke ik toedien zoals het schema aanbeveelt.
    Omdat de planten uit veel verschillende phenos bestaat heeft de ene wat te weinig voeding, de andere wat teveel. Ik heb allesinds geleerd dat WhiteLabel niet zo betrouwbaar is.
    Het mooie van het verhaal is dat er wel 2 planten zijn met een paarse schijn op de toppen, en dit blijkt zeldzaam te zijn bij 'Purple' Bud.

De planten hebben nu in totaal van zaad tot 12/12 35 dagen de kans gehad om te groeien. Veel te lang bleek zo achteraf.
    Omdat ze zo lang doorgroeiden heb ik de bloei pas geteld 20 dagen nadat ze omgeschakeld zijn. In totaal dus 55 groeidagen.
    Eenmaal topvorming tot nu zitten we aan 50 dagen bloei. Met 2 weken spoelen erbij zijn het in totaal dus 65 bloeidagen, wat relatief snel is.

Wat was het doel van de kweek nu weer? Jawel, water testen!
    Aangezien de planten vanaf vandaag gespoeld mogen worden is het tijd om de resultaten bekend te maken.

(Telkens berekend op 1 liter)

Water + Take Root:
    -Regenwater: PH 7.3. Met toevoeging van 1 druppel PH- komt dit op PH 6.0
    -Regen & Kraanwater: PH 7.6. Met toevoeging van 2 druppels PH- komt dit op PH 6.2
    -Kraanwater: PH 7.8. Met toevoeging van 4 druppels PH- komt dit op PH 6.3

Water + Grow A&B + Multi Total:
    -Regenwater: PH 5.2. Met toevoeging van 20 cl. kraanwater komt dit op PH 5.8
    -Regen & Kraanwater: PH 6.8. Met toevoeging van 1 druppel PH- komt dit op PH 6.4
    -Kraanwater: PH 7.0. Met toevoeging van 4 druppels PH- komt dit op PH 6.3

Water + Bloom A&B + Explode:
    -Regenwater: PH 4.8. Met toevoeging van 60 cl. kraanwater komt dit op PH 5.8
    -Regen & Kraanwater: PH 5.9
    -Kraanwater: PH 6.3

Conclusie:
    De planten doen het het beste op een mix van 50/50 regen- en kraanwater. Hierbij kun je telkens ervan uitgaan dat 1 druppel PH- toevoegen volstaat om een juiste PH te bekomen.
    Enkel regenwater is goed voor je planten, maar zeer onvoorspelbaar qua PH. Hangt vooral af van het seizoen, en hoe lang het water al in je ton staat.
    Enkel kraanwater is goed als alternatief als er geen regenwater beschikbaar is (zoals nu), maar moet telkens afgezuurd en nagemeten worden. Ook minder voorspelbaar dan een 50/50 mix.

Tot slot heb ik nog enkele foto's proberen te nemen, al is dat niet simpel met mijn 5 jaar oude smartphone.

Cheeeers
    This gallery has 6 photos.

Comment

• Jack Spliff
      Jack Spliff commented
      Editing a comment
      Dat ben ik ook van plan, als ik terug regenwater heb tenminste, om een 50/50 mix te geven. Leuk dat jij dit even hebt getest

Ik schuif me ook aan.. Ziet er goed uit hier
    Ad usum proprium!

Comment

Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• Modest
        Modest commented
        Editing a comment

Goedeavond, ochtend of nacht voor sommigen.

Modest is de laatste tijd wat meer overtuigd geraakt van z'n eigen geloof.
      Telkens er iets goeds gebeurd, gebeurd er ook iets slechts. Telkens er iets slechts gebeurd, gebeurd er ook iets goed.
      Zo is het laatste jaar tegelijk het meest ongelukkige, en tegelijk het meest gelukkige jaar van z'n leven geweest!

Zo zit het ook met de planten... En dat is vandaag weer bewezen.

Ik ben 3 dagen geleden begonnen met het spoelen van de dames. Lomp zoals ik ben had ik niet goed gerekend en een weekje vakantie geboekt, en dit al enkele maanden geleden.
      Gelukkig heb ik een vriend kunnen regelen die de dames water kwam geven terwijl ik weg was.
      Vandaag naar de bouwmarkt, een volledig plan uitgedacht met flexibele buizen waarbij de kennis enkel water hoefde te gieten in 1 trechter en zo toch de 9 planten egaal water gaf.

Vandaag wachtte ik vol spanning tot de lamp aanging om m'n systeem uit te testen, tot ik door had dat ik wel al heel lang aan het wachten was...
      Zo merkte ik dat de lamp kapot was gegaan. Ofwel de EVSA. Allesinds, de lamp gaf enkel nog een heel lichte blauwe schijn, wat amper met het blote oog zichtbaar was.

Op zich niet zo'n probleem, zij het niet dat ik binnen 24 uur vertrek, en ik helemaal de tijd niet heb om naar de shop te hollen om dan een nieuwe lamp te halen, installeren, testen en te vertrouwen zolang ik niet thuis ben.

Enige optie bleek me dus (jammer genoeg) om vroegtijdig de schaar er in te zetten. Amper 1 spoelbeurt hebben de dames gekregen, maar het was ofwel dit, ofwel ze een week lang in het donker te laten staan.
      Vroeger liet ik de laatste 3 dagen de dames wel in het donker staan, maar een week leek me te lang en een kans op rot.

Zijn dus zonet geoogst, op +- 55 bloeidagen. Genoeg volgens SensiSeeds, te weinig volgens Modest.

Moest ik fout zijn in met het idee dat een week ze in het donker te laten staan een slecht plan was hoor ik het heel graag. Alle kritiek welkom!

Comment

Hey Modest; das balen, Ik denk dat je vanaf nu wel een reservelamp in huis zult halen?
        Hopelijk staan de geoogste toppen je aan

Comment

Leuk topic heb je!
          Hopelijk is je kwaliteit nog goed ondanks de vroege oogst, ik duim!

Comment

Vooral het curen gaat nu heel nauw komen. Als dat goed gaat, dan heb je een prima wietje.
            Ik flush al eeuwen niet, nog nooit gedaan ook. Dus of dat heel erg is.. Tsja, dat kan ik niet zeggen.
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

Comment

Ik verschoot toen ik hier nog eens keek, we zijn alweer een maand verder! Dus reageren we maar eens, met een Purple Bud in de mond .
              Hoe ging het hier nog? Best goed. Ondanks de vroege oogst en het afwezig zijn tijdens het drogen is alles goed gekomen.
              Door de warmte waren ze na een dag of 8 al kurkdroog.
              Na 2 weken curen ben ik eindelijk aan het roken begonnen.

Purple Bud van Sensi Seeds White Label.
              Smaakt lekker, al kan ik daar nooit een beschrijving aan geven. Smaakt gewoon naar lekkere wiet.
              De nasmaak is wel wat minder, en hij voelt toch scherper in de keel dan de andere rondes.
              Qua effect is het zeer stevig. Komt heel snel en hard aan, zelfs voor een doorgewinterde roker.
              Niet zo geschikt om mee in de zetel te hangen, wel een perfecte afsluiter voor de avond.
              Als je hem overdag rookt ga je waarschijnlijk alle afspraken met een uur of 2 uitstellen .
              Het eindgewicht was iets minder dan m'n vorige ronde, maar ben ik nog steeds zeer tevreden van.
              Het zijn eigenlijk allemaal zeer compacte toppen met een licht zurige geur. Gelukkig ook weinig knipwerk.

Vorige ronde heb ik dus vroegtijdig moeten stoppen. Ik dacht door de lamp, maar na een nieuwe te voorzien bleek het de EVSA te zijn.
              Dan maar een nieuwe besteld, exact dezelfde, al bleek deze wel een update te hebben gekregen.
              Lumii Digita heeft nu een 250, 400, 600 en 660w stand i.p.v. de 400, 440, 600 en 660w op de vorige.
              Ik dacht bij de kapotte EVSA even binnenin te kijken, maar daar was niet zo veel te zien.

Binnenkort komt er een update van de nieuwe ronde, soort is gekozen met de blinddoek: Euforia van Dutch Passion.
              Greeeeeetz
              This gallery has 3 photos.

Comment

Ondertussen staat de Euforia ook al een maandje, en is die vorige week geschakeld naar 12/12.
                Met deze temperatuur is het net goed in het tentje voor de dames. Hopelijk heb ik met deze ronde erbij een voorraad voor een hele winter .

In het begin wel wat problemen gehad met trips. Moeilijk uit te sluiten, maar gelukkig heel snel ontdekt. Dubbele behandeling met PVP en de dames zijn tripsvrij.
                Hopen dat het zo blijft.

Deze keer terug gekozen voor een scrog, momenteel onder 400W, en binnen een week of 3 onder 600W.
                Vorige keren merkte ik dat ik het net ietsje te hoog hing. Hiermee heb ik dit net zo laag mogelijk gehouden, waarmee het zo snel mogelijk vol is.
                Enige minpunt hierbij is dat sommige takken enkele uren na het scroggen gebroken lijken. Waarschijnlijk is het net een centimeter of 3 te laag deze keer .

Al bij al gaat het zeker wel in orde komen met het net. Ik vrees zelfs dat ik ietsje te laat heb omgeschakeld en de planten wat langer gaan doorgroeien dan verwacht.

Voor de nieuwsgierigen onder ons, enkele foto's:
                De eerste twee zijn van enkele dagen geleden, en de laatste is van gisteren, toen ze voor het eerst groeivoeding meekregen.

This gallery has 3 photos.

Comment

Hier zijn we weer, een maandje na de omschakeling.
                  Ik weet nog steeds niet hoe ik de foto's tussen de tekst plaats, dus is het weer een hoop tekst met wat foto's onderaan, m'n excuses!

Het plan om nog even 'snel' een ronde te doen voor de winter gaat wat in de sneeuw vallen...
                  De planten doen er langer over dan verwacht. De start, ondertussen 2 maanden geleden, verliep wat traag door de hitte.
                  Ondertussen zijn we dus weer een maand omschakeling en zijn ze eindelijk gestopt met groeien.
                  Ik heb de laatste tijd te weinig tijd gehad om me degelijk met de dames bezig te houden, met gevolgen...

De soort, Euforia, doet toch wat tegendraads. Zogenoemde sativa strain, maar niet erg geschikt voor scrog op het eerste zicht.
                  Groei is niet erg sativa-gewijs, maar de tijd tussen omschakeling en het effectieve bloeien lijken dat wel.
                  De groei na de omschakeling was nu ook niet explosief te noemen, wat in de vorige ronde (Purple Bud) wel zo was.
                  Net zoals m'n vorige Dutch Passion aankopen heeft deze plant enkele Siamese tweelingen, ze toppen zichzelf.

Nu, de planten groeien ook deze ronde op Dutch Pro maar sinds een week of 2 krijg ik wel weer wat problemen. Het is begonnen bij 2 planten, allebei degene die voor de passieve inlaat staan.
                  Enige problemen die ik me kan aanhalen zijn:

-Onregelmatigheid in het water geven
                  -Temperatuurschommelingen tijdens dag/nacht
                  -Te hoge LV
                  -Ik die net merkte dat m'n 600w op 45 cm hing.

De voeding is volgens schema, net zoals vorige ronde, en wordt steeds gemeten en eventueel afgezuurt.
                  Iemand enig idee wat de bladeren te vertellen hebben?

Last edited by Modest; 17 October 2018, 23:56.

Comment

• beowulf
                    beowulf commented
                    Editing a comment
                    Is dat nog die lumii, want die hing hier soms nog korter op Daar zal het niet aan liggen.

Ohja, de foto's
                  This gallery has 10 photos.

Comment

beowulf Jup, maar ondertussen wel een nieuwe (zie bovenstaande posts).
                    Ik ben al blij dat het dat niet is, want ik stel de hoogte wat meer in op de temp. dan op de effectieve hoogte.

Maar nog steeds geen idee wat het is, bladprobleemoplosser biedt me ook geen oplossing.

Comment

Je kan de foto's ook verplaatsen, maar wat ik doe, is een stukje typen, wat ik boven een foto wil, en dan de foto plaatsen.
                      Onder de foto typ ik dan weer verder en plaats eventueel volgende foto.
                      Lets not criticize but legalize

Comment

Bezig...
                      X