Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Northern Light & McPurple onder LED

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Aangezien ik komende dagen best druk ben zal ik vandaag nog eens een update plaatsen. Veel is er niet gebeurd, ze zijn een beetje gegroeid en krijgen ca. een halve liter water per 2 dagen. De Bluemats staan er eigenlijk een beetje voor Piet Snot bij, die geven 500 + mbar aan, ook als de potten nog zwaar aanvoelen. Heb ze al een reset gegeven, opnieuw in de aarde gestoken en water in het gat gegoten maar dat maakt niet veel uit. Of staan ze echt zo droog ? Ik doe het wel een beetje op gevoel, moet goed komen. Volgens mij kun je die root pouches toch al niet snel overbewateren..

Heb een keertje wat voeding meegegeven maar dit is nog niet echt nodig, ze staan er nog mooi groen bij. De 2 grootste heb ik alvast getopt, die kwamen bijna tot aan het net dus 2 nodes terug gesnoeid.

Nou, hier komen de foto's, dit weekend zijn ze ongeveer 3 weken oud.

IMG_4038.jpg

IMG_4040.jpg

IMG_4042.jpg

IMG_4043.jpg

Attached Files
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

'k vind ze er mooi bij staan. Ik heb ook matige ervaringen met tensiometers, optillen en voelen blijft toch mijn manier... niet dat dat altijd goed gaat, maar goed

Comment

Ja die tensiometers zijn vrij onderhoudsgevoelig. Zeker in van die slappe potten. Ik had er ook last van dat als ik de smartpot maar een beetje bewoog dat de tensiometers het contact met de aarde kwijt raakten. De grafiek ziet er dan meteen heel anders uit.

Wellicht zit er ook een luchtbel in? Zeker als ze 500mbar aangeven dan zullen ze leeg gaan trekken en dan doen ze het helemaal niet meer.

Ik ben maar op de hydro overgestapt

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Ziet er goed uit, bij mij krijgen ze 600ml water per 2 dagen in 11 liter potten rn daar doen ze het nu goed op.
          ben wel erg benieuwd naar het eindresultaat mooie soortjes

Comment

Zijn je tensiometers nog wel gevuld ?
            Ik had ook een tijd hele hoge waardes, bleek er bijna geen water meer in de tensiometers te zitten.
            Gorilla Zkittlez ( Barneys Farm )

Comment

• Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Ja, vergeten te vermelden maar die had ik gevuld.

En flip, hoeist ermee?

Comment

Mooie groene planten.
              Goed bezig!

Comment

Vooruit dan maar, ik zal nog eens een korte update doen. Ik had eigenlijk nog een weekje willen wachten i.v.m. de veranderingen die op stapel staan, daarover later meer. 1 Verandering is er al doorgevoerd, er is 1 Mc Purple de deur uit gegaan. Vrienden hadden een plant staan die supersnel de hoogte in schoot en mijn vermoeden werd al gauw bevestigd, het bleek een kerel te zijn. Aangezien ik eigenlijk 1 plant teveel had staan heb ik hem 1 cadeau gedaan en deze staat nu bij hun in de tuin. Ben benieuwd wat deze buiten gaat doen.

Ondanks de hoge temperaturen van de laatste weken heb ik niks te klagen, de max. temp. die ik heb gemeten is 28 graden, valt niks over te zeggen. Min. temp. is 23 graden. De RH zit tussen de 35 en de 55 %. De plantjes doen het ook ok, zal voor het totaalplaatje even laten zien hoe het er nu bij staat. Dit is het bovenaanzicht ;

IMG_4085.jpg

De 1ste 3 planten, gezien van links, krijgen elke waterbeurt (ca. 500 ml / dag) een 3/4 Alga Grow mee, ca. 3 ml / l. Deze werden wat lichter, volgens mij hebben ze honger. Plant 4 en 5 vertoonden wat puntjes die licht verbrand waren, deze zijn ook wat donkerder van kleur (op de foto niet zo goed te zien als in het echt). Deze heb ik even op dieet gezet, deze krijgen eventjes alleen water tot de puntjes weer ok zijn. Plant 5 is de laatste overgebleven Mc Purple, deze houdt volgens mij niet zoveel van de voeding als de Northern Lights, begon al een beetje klauw te laten zien.

Overigens laat plant 3 wat vlekken zien, ikzelf had het vermoeden dat ze wat hongerig was, eens kijken hoe het zich uitpakt de komende tijd.

IMG_4087.jpg

Ook zie ik afentoe een Varenrouwmug vliegen, zullen met de aarde zijn meegekomen. In mijn vliegenlint zie ik er een stuk of 5 plakken. Al met al geen plaag, kan mij er dan ook niet druk om maken. Dan het zijaanzicht, ze zijn aardig de hoogte in gegaan, normaal zou ik ze scroggen en zou dit het moment zijn dat ik om zou gaan op 12/12.

IMG_4086.jpg

Comment

OK ok, een dag of 3 klopt niet helemaal, het is inmiddels een week geleden maar het was een beetje te warm in de woonkamer om verhalen te typen. De thermometer gaf 31 graden aan, buiten liep het op tot 36 en 's nachts was het afzien in bed, bijna niet te doen.

En toch, bij de dames nog steeds niet boven de 29 graden (min24,3, max 28,1 gisteren) uitgekomen, ondanks dat de 2de lamp erbij hangt. Dat had ik niet verwacht. Goed om te zien dat ook bij een extreme zomer ik zonder problemen kan kweken. Ben wel benieuwd wat het in de winter gaat doen, hoop dat ik dan in de lichtperiode zonder bijverwarmen kan draaien echter als er nu maar 1 graad verschil is tussen 1 of 2 lampen ben ik bang dat het dadelijk toch te koud blijft. We gaan het zien, voorlopig blijft het nog wel even warm.

De oplettende lezer heeft het al gezien, de 2de lamp hangt. Maar dat is niet de enige verandering, de dames staan ondertussen in de grotere schoenen van 40 l. Ook is de 2de McPurple niet meer aanwezig. Deze gaat vanaf morgen zijn geadopteerde zusje vergezellen. Ik had er niet echt meer de plaats voor en mijn vrienden hadden wat pech met wat auto flowers die niet kiemden dus mogen ze deze ook hebben. Zo ben ik, of zo kan ik zijn

Dit zijn de lampen, de achterste is het model met de 3590 COB's, de voorste het model met de 3070. In totaal iets meer dan 400 Watt. De 2de foto laat de Root Pouches zien, zodra het net volledig is volgegroeid ga ik onder het net nog lolypoppen. (alle foto's zijn gemaakt met licht aan zonder flits)

IMG_4143.jpeg IMG_4144.jpeg

Dan het boven- en zijaanzicht. Het net zit bijna vol, ik ga vanavond de klok omzetten. Ga er vanuit dat ze in de bloei nog wel een stukje doorschieten en dan zou ik een egaal veldje moeten hebben.

IMG_4138.jpeg IMG_4139.jpeg

Dan de probleempjes met de vlekken ; deze zijn niet erger geworden, wellicht dat het toch een tekortje was wat nu teniet is gedaan door de verse aarde. Wel heb ik nog wat verkleurde en vervormde bladeren, die heb ik vanaf het begin al erin zitten en doen mij denken aan TMV. Echt uitbreiden doet het niet, ga er vanuit dat het niet veel kwaad kan en dat het wel goed komt.

IMG_4148.png IMG_4142.jpeg

Nou, dat was het weer, ga een rondje fietsen, het is nu nog redelijk koel hier, tot de volgende keer !

Comment

dus het is koeler in je tent dan in je huis........ beter!
                    grappig zo dat filter op planthoogte... meestal hangt die bovenin maar zo krijg je wel een mooie doorstroming van voor naar achter...
                    prachtig tapijt verders
                    succes!

Comment

• Flip Hasjkip
                      Flip Hasjkip commented
                      Editing a comment
                      Ja, aangezien warme lucht stijgt probeer ik zo de warme lucht naar beneden te krijgen anders wordt het te koud Was meer voor de winter maar heb nu gemerkt dat het in de zomer zo kan blijven hangen, mijn inlaat zit rechts bovenin dus inderdaad een luchtstroom op deze manier.

Ziet er goed uit.

Oorspronkelijk geplaatst door Flip Hasjkip View Post
                    Wel heb ik nog wat verkleurde en vervormde bladeren, die heb ik vanaf het begin al erin zitten en doen mij denken aan TMV. Echt uitbreiden doet het niet, ga er vanuit dat het niet veel kwaad kan en dat het wel goed komt.
                    Het wordt inderdaad doorgaans TMV genoemd, maar dat is een zwaar besmettelijk virus. Dan zouden in no-time al je planten er last van hebben.

Ik had exact hetzelfde gehad bij een plant en bij verspreidde het ook niet. Het zal dus toch wel iets ander zijn dan TMV, maar het kostte bij mij wel iets aan oogst. De top ontwikkelde zich namelijk ook maar half net zoals het blad. Maar goed, kwam alsnog genoeg vanaf.

Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

Comment

Oeps, ze groeien toch wel erg hard door, het net zit nu op plaatsen overvol. Het is een beetje meten & proppen op het moment. Er beginnen al kleine topjes te vormen, over een week zullen het wel pluisjes zijn geworden schat ik.

Verder geen problemen of spannende dingen, ze zijn in het echt iets groener als op de foto's, die zijn weer genomen met de lamp aan zonder flits. Het net begint aan de rand omhoog te komen, toch maar even vastzetten met een tie ripje.

Vervormde bladeren ben ik niet meer tegengekomen, hoop dat ze er overheen groeit. Was bij de kinderen ook met allerlei kwaaltjes, zal met plantjes ook wel zo zijn

Hier komt het boven- en onderaanzicht. Zoals je ziet zit het goed vol, links piepen ze al langs de rand omhoog.

IMG_4170.jpg IMG_4169.jpg

Onder het net nog steeds niet gesnoeid, dat ga ik deze week doen. Wordt ook weer wat overzichtelijker met water geven, nu ga ik als een volwaardige slangenmens onder het net door om de potten achteraan van water te voorzien. Langzamerhand beginnen er onder het net ook bladeren af te vallen door gebrek aan licht. Hoog tijd voor een lollypop dus.

IMG_4171.jpg

Tot de volgende keer maar weer

Comment

• ganjagast
                        ganjagast commented
                        Editing a comment
                        idd mooi tapijtje proberen na te bootsen.
                        Moet eigenlijk ook eens iets van een eigen netje maken want die kant en klare netjes van SJ zijn ook niet de beste om mee te scroggen. (q was right all along)

Lekker dicht tapijtje, Flip, tres nice!

Comment

Gaat goed zo te zien!

Comment

Eergisteren toch nog een probleempje tegengekomen, zag een Thrips lopen. Heb de Neemolie van stal gehaald en de dames van boven en onder gesproeid. Ook heb ik de toplaag van de aarde meegenomen. Gisteren niks meer gevonden, ik blijf het in de gaten houden. Zie geen schade aan de bladeren, zal nog geen plaag zijn. Voor de zekerheid spuit ik komende week nog een keer en dan is de Neemolie weer op. Voor de volgende ronde nog maar een flesje halen, daar ga ik weer preventief mee spuiten. Ben ik deze x vergeten en je ziet het resultaat (of zal het toeval zijn, wie weet).

Verder niks te klagen, er verschijnt vanzelf een grote smile op mijn gezicht als het hok open gaat

Comment

Bezig...
                          X