Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x Amnesia Lemonator. 200W DIY COB LED.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Update #7 - Groei

Glas water: 1 dag
    Ontkiemen: 2 dagen
    Voor groei: 6
    dagen
    Groei: 2
    6 dagen, week 4

Wow, what a great audience
    latest?cb=20170815180902.png039 - kopie.JPG041 - kopie.JPG042 - kopie.JPG044 - kopie.JPG

Watergiften:

*16-08-2018

#1 500ml water + groeivoeding (1 ml/L)
    #2 500ml water + groeivoeding (1 ml/L)
    #3 500ml water + groeivoeding (1 ml/L)
    #4 500ml water + groeivoeding (1 ml/L)

Morgen of de dag erna zal ik weer wateren dit keer zonder voeding aangezien het blad mooi groen en egaal oogt. Daarna zal ik weer bij voeden.

Afstand van lamp = 30cm

Wattage COB = 1
    20

Variac voor inlaat en afzuiging = 145V

Gemeten lux = ?

TEMP;
    MIN 25.
    6c
    MAX 3
    1.2c

LV%;
    MIN 4
    9%
    MAX
    71%

Tot de volgende (voor bloei)
    Ad usum proprium!

Comment

• groot
      groot commented
      Editing a comment
      Sour Diesel & Master Kush moet het gaan worden, twee aan twee.

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      mooie soortjes wel, sour diesel wel eerder gerookt maar de master kush niet. Twee indica en twee sativa dominante soorten in een tent? Als ze ongeveer net zo lang nodig hebben om af te bloeien dan is dat wel handig natuurlijk. Heb zelf ook maar een ruimte om te drogen vandaar..verslagje weer?
      Last edited by ganjagast; 22 August 2018, 02:52.

• groot
      groot commented
      Editing a comment
      Ja pcies dat.. Ik wacht niet te lang meer met openen van een verslag. Eerst mijn kast weer klaar maken!

Wordt weliswaar een hoogpolig tapijtje, maar de kleur is zeker mooi donker. Daar ga je hopelijk profijt van krijgen tijdens de bloei.

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      wolkenkrabbers Zou jij zelf nog een node lager gaan meg?
      Gelukkig gaat het goed tot nu toe met voeden, denk nu dat ik de vorige keren juist te zuinig ben geweest vlak voor het overschakelen. En hopelijk zullen zo idd beter de bloei in gaan waardoor ze het beter gaan doen later in de bloei.

Proppen, buigen & knakken, dan krijg je het wel passend straks
    Een dag zonder wiet kent Flip niet.

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Dat zal aardig wat hoveniers werk worden en hoop maar niet net als bij de vorige ronde dat ik de scheuten weer s afbreek. Denk zelf dat ik nog een node lager kan en met het strekken straks zullen ze wel op gelijke hoogte zitten dan wel net niet helemaal maar heb dan volgens mij wel een betere scrog. Ik moet nu eerst nog wachten totdat het licht weer aangaat.
      Maar ga me best doen

Update #8Voor Bloei

dagen
    Groei: 26
    dagen

Voor bloei: dag 5, week 1045 - kopie.JPG
    046 - kopie.JPG047 - kopie.JPG

Ik zal vanavond voor het wateren de onderste scheuten verwijderen en deze stekken, de rest volgt max een week later en dan verwijder ik ook al het "overtollig" blad voor een betere circulatie en kan makkelijker wateren.

Watergiften:

*18-08-2018

#1 400ml water + wortel stimulator
    #2 400ml water + wortel stimulator
    #3 400ml water + wortel stimulator
    #4 400ml water + wortel stimulator

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*20-08-2018

#1 600ml water + wortel stimulator + groeivoeding (2 ml/L)
    #2 600ml water + wortel stimulator + groeivoeding (2 ml/L)
    #3 600ml water + wortel stimulator + groeivoeding (2 ml/L)
    #4 600ml water + wortel stimulator + groeivoeding (2 ml/L)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

*22-08-2018

#1 250ml water
    #2 250ml water
    #3 250ml water
    #4 250ml water

Vanavond zal ik weer wateren dit keer met voeding.

Gemeten lux = ?

TEMP;
    MIN 2
    4.9c
    MAX 3
    2.3c

LV%;
    MIN
    52%
    MAX 7
    9%

Ad usum proprium!

Comment

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      Ik probeer de temperaturen onder de 30 te houden en als ik dan een uitschieter heb zoals vd week, een graad of 32 dan verlaag ik het aantal wattage. Had het staan op 150W maar daar is het nu nog net te warm voor blijkt. Verhogen van de afzuiging is minder effectief voor mij vanwege het geluid en de tent strak trekken vind ik niks., zit er ook aan te denken om een softbox aan te schaffen.
      Afijn, met een weekje of twee zou dat niet zo een probleem moeten wezen aangezien de temperaturen over het algemeen daalt en kan ik dus het wattage weer verhogen. Stress vd dames heb ik niet opgemerkt dusver..

• groot
      groot commented
      Editing a comment
      Slim, dat is dan weer het voordeel van een dimbare lamp.

• ganjagast
      ganjagast commented
      Editing a comment
      En tijdens de groei (eerste twee weken) heb je ook niet veel nodig dan heb je genoeg aan 100W

Foto's genomen met de nieuwe camera, deze zijn van gister:
    049 - kopie.JPG
    Beetje Dorst dames?

050 - kopie.jpg
    051 - kopie.jpg
    Ad usum proprium!

Comment

Welke camera heb je? Raw is leuk, als je 5 foto's bewaart na een dagje fotograferen.
      Ik maak 200-300 foto's tijdens een dagje uit. In raw + Jpeg. Maar eigenlijk zijn de Jpegs de enige die ik gebruik voor op de interweb
      Klein beetje finetunen in Acdsee is goed genoeg voor op een forum en een stuk makkelijker dan alles in Lightroom laden en exporteren, importeren, calibreren en nog meer --eren
      Ik ga er bijna van hallucineren..

Plantjes hebben er zin in, die zijn nog lang niet uitgegroeid denk ik

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Weer een propere update GG! Alles ziet er toppie uit! benieuwd naar de eerste pruikjes

Comment

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Dank voor de complimenten Philly!

QnQ Met zo een mooie omgeving als waar jij je bevind,dan snap ik dat wel dan zit je al gauw op 200/300 per dag, of heb je Aziatische genen?
        Ik heb uiteindelijk besloten om een Canon SX540HSCanonPowerShotSX540HS.jpg

Ad usum proprium!

Comment

Het voordeel met raw is dat je naderhand nog een aantal aanpassingen kunt doen die je met jpeg alleen tijdens het fotograferen kunt doen.
          De foto's in raw zijn gewoon exact hetzelfde als de jpegs, alleen zit er meer informatie in, je kunt bijv. als je aperture te groot was die naderhand weer naar beneden bijstellen.
          Bij jpegs kan je de belichting en contrast en kleuren ook wel aanpassen, maar je hebt niet de originele data van de foto in het bestand zitten. Als je gaat bewerken is de jpeg je basis.
          Ahja, zoiets is het, ik kan dat moeilijk uitleggen, ik ben ook geen pro.

Ik heb wel geleerd dat de beste camera is degene die je bij je hebt.
          Je kan nog zo'n grote zware camera hebben met 5 lenzen etc. maar die neem je niet mee als je naar de slager gaat.
          Mooi apparaatje hoor, die zoom is indrukwekkend. Lijkt me echt het ideale all-round toestelletje voor niet al teveel geld.

Ik heb een Nikon, maar de eerste foto's die ik daarmee nam waren echt niet beter dan die van m'n Galaxy SII
          Vooral veel foto's maken, en de camera altijd bij je hebben, daar leer je het meeste van, je kan met elk toestel goeie foto's maken.
          Aanradertje op Youtube is bijv. Kai W of Lok Cheung maar die laatste is wat moeilijk te verstaan soms.
          Digitalrev van een paar jaar geleden toen die twee nog video's voor dat kanaal maakten. Daar staat ook veel info.
          Het is een tijdje wat minder gegaan daar, maar tegenwoordig maken ze weer goeie vids.
          Jared Polin als je z'n manier van praten kan waarderen en nog wat Duitsers maar ik trek dat Duitse Engels niet zo lang.

Naw, ik heb geen Aziatische genen..ghehe

~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Het voordeel met raw is dat je naderhand nog een aantal aanpassingen kunt doen die je met jpeg alleen tijdens het fotograferen kunt doen.
            De foto's in raw zijn gewoon exact hetzelfde als de jpegs, alleen zit er meer informatie in, je kunt bijv. als je aperture te groot was die naderhand weer naar beneden bijstellen.
            Bij jpegs kan je de belichting en contrast en kleuren ook wel aanpassen, maar je hebt niet de originele data van de foto in het bestand zitten. Als je gaat bewerken is de jpeg je basis.
            Weer wat geleerd, dacht eerst dat de kwaliteit overall beter zou wezen dan de jpegs compressed door het toestel maar uiteindelijk gaat het om data in het raw bestand dat dus de waardes van de opname bevat -zeg maar. Zal kijken met welk programma ik het beste mee kan werken om de foto's een beetje te pimpen extra effecten etc.enige wat ik nu heb is Gimp. Aankomende dagen eerst nog maar even spelen met dat ding om r beter te leren kennen
            Heb wel een leuke smartphone gelukkig die mooie foto's maakt maar voor de zoom en schieten van actie foto's heb je er weinig aan dus ook dat moet nu wel goed komen.

Handige links Q zal ik later even rustig bekijken zal vast genoeg informatie bevatten waar ik wat mee kan. Tot nu toe heb ik aardig wat filmpjes bekeken van Benjamin Jaworskyj . Leuke filmpjes en leerzaam met een Frans accentje
            https://www.youtube.com/channel/UCpi..._12oc5eaNorYfg
            Ad usum proprium!

Comment

Update #9Voor Bloei

dagen
              Groei: 26
              dagen
              Overgang 12/12 +2 dagen

Voor bloei: dag 9, week 2052 - kopie.JPG054 - kopie.JPG
              055 - kopie.JPG
              056 - kopie.JPG058 - kopie.JPG
              MET WITBALANS AAN
              053 - kopie.JPG

Watergiften:

*23-08-2018

#1 420ml water + wortel stimulator + groeivoeding (2 ml/L)
              #2 420ml water + wortel stimulator + groeivoeding (2 ml/L)
              #3 420ml water + wortel stimulator + groeivoeding (2 ml/L)
              #4 420ml water + wortel stimulator + groeivoeding (2 ml/L)

*25-08-2018

#1 500ml water + groeivoeding (1 ml/L)
              #2 500ml water + groeivoeding (1 ml/L)
              #3 500ml water + groeivoeding (1 ml/L)
              #4 500ml water + groeivoeding (1 ml/L)

Vanavond zal ik weer wateren dit keer met minimale voeding.

Afstand van lamp = 25cm
              Wattage COB = 12
              5

Gemeten lux = ?

TEMP;
              MIN 2
              3.6c
              MAX
              30.9c

LV%;
              MIN
              42%
              MAX
              61%

Op naar de volgende.. Tot later beste mensen
              Last edited by ganjagast; 27 August 2018, 17:17.
              Ad usum proprium!

Comment

• Meglow
                Meglow commented
                Editing a comment
                enige wat ik kan verzinnen om ze niet zo hoog te laten komen is toppen... maar of je daar op zit te wachten...? Hopelijk stoppen ze snel met groeien.

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Toppen is nu geen optie meer aangezien we al in de tweede week 12/12 zitten dus het enige wat ik kan doen is hopen dat ze snel stoppen met groeien en anders nog de takken buigen dmv touw. Heb de soort een beetje onderschat 50/50 indica sativa

Je zou kunnen knakken en buigen, al heb ik daar persoonlijk geen ervaring mee als ze al in de bloei staan.
              Ze zien er wel lekker gezond en mooi groen uit.
              ga zo door

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Toppen en knakkaken kan ik nu beter vermijden, hoop dat ze snel stoppen met groeien en daarnaast wellicht nog wel buigen dmv touw etc.Dank voor de compliment HobbyMedical!

IMG_20180828_015519.jpg
              Attached Files
              Last edited by Rreppellsteeltjam; 28 August 2018, 02:06.

Comment

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Of was leerd toch met een t?

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Ja @wietefrass, dat zijn broodzak clips.

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                lol zou die sportverlichting dan toch nodig wezen hehe neee joh
                Wil idd wel gaas gaan gebruiken de volgende keer en dan met twee 14L potten met langere groei of 11L potten en dan minder lang laten voor groeien als dat ik nu heb gedaan, of eerder toppen. Kan de lamp nog wel verhogen met 10cm en als ik de afzuiger ook ietsje verhoog en verschuif komt er nog eens 2cm bij dus kan nog met max 12cm verhogen. Hopelijk is het net genoeg.

Ben benieuwd!?

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                ich auch freund

Denk ook eens aan ijzerdraad/binddraad

Comment

Bezig...
              X