Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x iced grapes 600watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x iced grapes 600watt

Eyy mate, het gaat je ook gewoon keurig af zo te zien Persoonlijk had ik ze nog wat langer voor laten groeien voor ze op 12/12 te zetten, ik hou 35-40cm voor indica's aan een 25-30cm voor sativa's voor ze om te zetten. Heeft me tot nu toe altijd mooie resultaten gegeven. Zoals Heaven ook al zegt een 7-14 dagen. Ook met de geringe hoeveelheid dames die je hebt staan zou ik ervoor gekozen hebben de dames te toppen op de 3e internode voor een mooi even veldje. Of de volgende keer gewoon meer dames zetten (9 moet kunnen).
    Zou je mssn nog wat extra info kunnen geven over het soortje welke je gezet hebt en waarom juist deze keuze? Ben ik en anderen wel benieuwd naar
    Op wat voor grond staan ze eigenlijk?
    De wat geel geworden randjes duiden meestal op overvoeding/overbewatering, laat je medium dus eerst droog worden en ff paar beurtjes enkel afgezuurd water, komt het helemaal goed Weinig interesse? Nee denk het niet, het is ook een kwestie van aankleden van je kweekverslag, je moet mensen zien te boeien net als bij het schrijven van een goed boek. Voor inspiratie kan je altijd Montys verslagen nalezen hahahah

Greetzz mate

Comment

@Psycho thanx voor comments, ik dacht door ik met mijn hoogte zit van maar 1m60 , ik ze best nie te lang zou laten voorgroeien.
      ik denk eraan om volgende keer een mini tl kast te bouwen en ze daar e weekje (of ms 2) te laten voorgroeien,en dan te toppen enz...
      Gele randjes inderdaad mijn fout namelijk overwatering,
      Nual 48uren droog gelaten, heb jij toevallig ne gedacht wat er wel zou kunnen aan komen aan die plantjes???
      en mijn plantjes zelf zijn de iced grapefruits v female Xseeds en waarom ik die gekozen omdat ze een sterke citral smaak zouden hebben en toch redelijk strafffff aankomen ,ne zeer zwaare wiet,en vooral niet te hoog komen
      (het citralsmaakje zelf wekt bij mij en mijn vrouw nogal herinneringen op van e goe 12jaren geleden ,, den citral zelf dan,,)
      den grond die ik ze heb in gezet is een stek en zaaigrond v aveve de duurdere soort..
      This is a most interesting cross with the Grapefruit being the perfect mental painkiller. Making people high and happy, just like the good old Sativa. Where pharmaceutical anti-depressants numb feelings, our Grapefruit makes people feel happy and enlightend. Then the ICE, being one of the strongest varieties of the world, is more of a physical heavy bodied painkiller.
      These medical aspects of both varieties should give this cross some excellent prospects. Giving you the choice to pick out your own perfect keeper, what ever suits your desires.
      Expect long big buds with a height around 1.20m. Flowering time will be around 8 weeks.
      The smell will be very special with the fruitiness of the Grapefruit combined with the black hash ozone of the ICE.

Indica/sativa: 40/60
      Flowering time: around 8 weeks, mid october outdoors

Last edited by B27; 1 September 2010, 17:54.
      chill and good vibes grtzzz B2

Comment

he B2
        Je kunt ze nog gewoon toppen.
        Als het een soort is die wat langer staat, dan worden zeker groot en lang, sommige soorten groeien 3 weken 12/12, totdat ze groot genoeg zijn en dan gaan ze bloemen vormen.
        Dus, een sativa (of grotendeels sativa) soort maar ook sommige Indica soorten worden aardig groot, ik zou me niet druk maken. Wat dat betreft kun je het beste naar info van de zaadbank kijken, bloeitijd en geschatte lengte.
        Als dit de eerste keer is, dan is iets minder planten wel een stuk makkelijker, vind ik. 5 x 18 liter is ook een stuk beter, plaats genoeg.

let op dat die stekaarde van aveve niet veel N bevat, en dat je optijd mag beginnen met voeden, jonge cannabis planten hebben veel behoefte aan N in de groeifase en in de voorbloeifase, en daarnaast soort specifieke behoeften afhankelijk van soort en planteigen.

Laat ze maar eens wat droger staan. Alles rechtop staat en blad dikker inplaats van dunner, weker wordt. Zoals ze best nat kunnen staan kunnen ze ook best droog staan. Liever iets droger dan natter voor de meeste soorten. Ze staan al iets droger zie ik.
        Last edited by heaven; 1 September 2010, 22:21.

Comment

hey b2 even je verslagje en de comments doorgelezen,

ziet er wel mooi uit, goed bezig dus zou ik zo zeggen!! zelf heb ik mijn vorig kweekje ook iced grape fruit gezet van female seeds x line, heel tevreden van qua opbrengst ook, mooie dikke toppen en heb ze zelf ook getopt na de vierde internode en is perfect gelukt in mijn ruimte van 1.6m, maar heb ze wel maar op 12/12 gezet na aanraden van psycho en zo is het lekker gelukt!!! dus thanks psycho hiervoor!! maar ik zou me nu geen zorgen beginnen maken over je grootte, dit komt heus wel goed, maar zou ze wel toppen voor een mooie sea of green te krijgen

ik volg je verder ook.

grtzzz newgrower

Comment

iced grapes 12 dagen, 2 grote pot getopt 002.jpgiced grapes 12 dagen, 2 grote pot getopt 004.jpgiced grapes 12 dagen, 2 grote pot getopt 007.jpgiced grapes 12 dagen, 2 grote pot getopt 006.jpgiced grapes 12 dagen, 2 grote pot getopt 003.jpgiced grapes 12 dagen, 2 grote pot getopt 009.jpgKleine update met pics, heb dan vandaag 2 plantjes getopt namelijk die in grotere potten,
            om ze alle 5 tedoen heb ik te weinig zelf vertrouwen dus dan maar 2 gedaan, speciaal thanx @newgrower,psycho and heaven

iced grapes 12 dagen, 2 grote pot getopt 005.jpgiced grapes 12 dagen, 2 grote pot getopt 008.jpgiced grapes 12 dagen, 2 grote pot getopt 001.jpg

Comment

het B2,

plantjes staan er nog steeds netjes bij!! bladeren zijn mooi groen en vertonen niks van enven verschijnselen!! doe zo verder zou ik zeggen!!
              Je ziet ze nu ook al wat bij gegroeid zijn terug dus over de grootte, don't worry
              het toppen ziet er heel netjes uit, goed werk verricht dus heb wat meer zelf vertrouwen top de andere drie ook maar gewoon halve centimeter boven de internode knip je de steel af zodat u twee scheuten in je oksels wel blijven staan, die groeien dan door naar de twee uiteindelijke hooft toppen

Grtzz Newgrower

Comment

Hoy B,

Ik zie dat je reeds 12 dagen op 12/12 draait en dan is volgens mij toppen niet echt een goeie oplossing. Veel breder zullen ze niet worden en ik vermoed dat het nefast is voor de opbrengst. Ik weet niet hoe het nu zit maar eventueel kun je de test zelf doen door enkele zo te laten gaan. Een heel goed vergelijk is het uiteraard niet omdat planten uit zaad opgekweekt onderling grote verschillen vertonen, maar het geeft je een indicatie.
                Ik merk dat je er wel veel mee bezig bent en snel bijleert, dus dat komt wel goed. Voor een eerste ronde vind ik het er goed uitzien! Het blad kon idd wat donkerder wat volgens mij te wijten valt aan de stekgrond zoals heaven reeds opmerkte. Ik zou aandachtig zijn voor tekortjes maar hier heb je reeds geluk dat je de voorgroei niet te lang hebt gehouden. Geef wel lang genoeg groei mee tijdens de overschakeling zou ik zeggen want met je 10liter potjes zou je weleens in de probs kunnen raken. Beter gebruik je ook potten van gelijke grootte omdat de plantjes in kleinere potten in theorie een sterker voedingsmengel nodig hebben.
                Het hok kon misschien wel voller of de potten groter maar je moet altijd opletten met je hoogte. 1m60 met lamp en potten geeft je niet bijster veel speling om onbekende plantjes lang te laten voorgroeien. toppen is idd een optie, maar dat is nu al voorbij. Hier gaan de plantjes meestal al na een dag of 10 hun haren tonen. Je krijgt een Y met 2 korte steeltjes en 2 kleinere buds. toppen staat zeker NIET altijd garant voor een grotere opbrengst. Ik vermoed dat alien je heeft aangeraden snel op 12/12 te gaan zodat je plantjes zeker niet tegen je lamp aangroeien (wat vaak gebeurd bij een eerste grow). Niet vergeten dat een 600Wer toch een sterke lamp is om te groeien en je plantjes toch tot de 4e week na omschakeling blijven doorgroeien.
                Echter doordat je meer ruimte hebt voor je plantjes zullen ze de ruimte zo optimaal mogelijk proberen te vullen en krijgen ze een maximaal lichtaanbod. Ik heb geen ervaring met de soort maar zie dat ze toch wat sativa genen bevat en veronderstel dat de onderste vertakkingen wel mooi mee omhoog zullen gaan met een vette cola in het midden.

Je bent zeker niet slecht bezig dude maar misschien verwacht je wat teveel van je eerste grow. Eerst het terrein afvoelen, ervaring opdoen en daarna aanpassen. Soms ga je dan nog eens op je bek gaan hoor Maar ik denk wel dat je beter zult oogsten dan je vermoedt.

Grtz $iR
                Last edited by SirSmokeAllot; 4 September 2010, 01:21.
                sigpic

Comment

@Sir ,bedankt vr uwe aandacht , ik ben zoals je zegt volop aan het bijleren over kweken en omgeving, dit toppen heb ik op 10 dag gedaan en enkel die 2 die in grotere potten zatten .
                  volgende keer gewoon 9 gelijke potten( heb deze al aangekocht). echt bedankt vr uw opmerkingen en hou je vooral niet in. grtz B

Comment

13de dag 12;12 008.jpg13de dag 12;12 003.jpg13de dag 12;12 006.jpg13de dag 12;12 004.jpg13de dag 12;12 009.jpg13de dag 12;12 001.jpg13de dag 12;12 007.jpg13de dag 12;12 005.jpg13de dag 12;12 002.jpgkleine fotoupdate,

Comment

vandaag al 2 met wa haartjes gespot hopelijk volgt de rest rap mmmmahmmm
                      wanneer begin ik best met bloei en pk 1314 voeding te geven.
                      Last edited by B27; 4 September 2010, 23:49.

Comment

Als je nog geen voeding geeft, dan geef ze maar voeding, normale dosis beginnen en opvoeren tot al je bladeren groen blijven en donkerder worden.
                        PK kun je ongeveer week 3-4 vanaf 12/12 mee beginnen. Ik begin zelf iets eerder.
                        Groei ze.

edit:
                        Als je alleen stekaarde hebt van Aveve, dan heb je niet de goede aarde met NPK voeding om mee te beginnen, en vooral planten voor te groeien.
                        Verhouding 12-12-12 is niet optimaal + er zitten minder meststoffen in. Beter had je de gewone Aveve aarde gepakt, of een lightmix van GS.
                        Last edited by heaven; 5 September 2010, 02:21.

Comment

@heaven heb al de gewone algemeen voeding gegeven hoor al v begin samen met wortel stim telkens 1ml op 1liter
                          tis gewoon die pk 13:14+bloomstim die ik twijfel...
                          volgende keer gewoon potgrond v alien meebrengen..

Comment

In princiepe vanaf dat ze geslachtsorganen produceren, gaan ze al wat meer P opnemen. De behoeftes liggen daarnaast ook zeer aan de soort.
                            Beetje schema aanhouden is geen slecht plan, zeker de eerste keer niet.
                            Ik weet niet wat er in je voeding zit namelijk.

Comment

@heaven http://groweasyoss.nl/Voeding-Atami%20ATA.htm
                              het schema is nie nauwkeurig blijkbaar nog mensen die klagen ?????

Comment

3x al zichtbare bloei 1ste dag 002.jpg3x al zichtbare bloei 1ste dag 004.jpg3x al zichtbare bloei 1ste dag 001.jpg3x al zichtbare bloei 1ste dag 005.jpg3x al zichtbare bloei 1ste dag 003.jpg3x al zichtbare bloei 1ste dag 006.jpgne kleine update en op 1ste foto staat haar bladjes zo naar boven gericht telkens ik men tent open is het net als ze zwaait , lol (efkens wa te stoned)

Comment

Bezig...
                                X