Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x iced grapes 600watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x iced grapes 600watt

hier en daar( weinig maar toch ) wat paarse steeltjes gezien,,
    wel van bladjes en niet van takjes met topjes
    denk dat ik de 1ste ronde gewoon zo ga laten en kijken wat het doet( dus niet knippen van onderste takjes en of nog toppen)
    temp in schaduw is maar 24gr en s,nachts 18/19gr maar in lampstraal 30gr ,
    het aandikken v de witte haartjes valt wel op, tga megavlug
    chill and good vibes grtzzz B2

Comment

Hoi,

Ik vraag me wel af waarom je niet dezelvde potten hebt gebruikt(evenveel aarde)
      In je soortje zit grapefruit genetica,die strekt soms meer dan een halve meter ...zal wel wat minder zijn met die ice er in.
      Je kunt de ongetopte planten aan de buitenkant zetten en de kleinste in het midden,maar ik zou ze tog getopt hebben.
      Je temperatuur is goed,bij mij loopt die soms op tot 38 graden in de zomer,je planten kunnen daar tegen als het maar een piek is.
      Zorg wel dat je toppen minimaal 50a60 cm van je lamp weg zitten als je geen cooltube gebruikt.

Grts

Comment

@easy,, kheb dezelfde nie gebruikt omdat ik er 5 had gekocht en te groot waren vr de tent, en al begonnen was met me kweek dus heb er 5 moeten nemen v h vrouwke
        zo kon ik ze in me tent zetten, maar nu ondertussen heb ik 10 dezelfde gekocht v 10l vr volgende kweek,,
        die paarse steeltjes wat weet je daar van??
        men lamp hangt v de grootste toppen op 50cm
        de grootste aan de buitenkant en kleinste had ik gisteren al in t,midden gezet,,
        en men iced grapes kunnen tot 1m2 komen,,
        en toppen kan ik nu toch nie meer dan aangezien er toch al behoorlijk wa witte haartjes opkomen of ben ik verkeerd,
        kheb al het advies gekregen ze zeker niet meer te toppen dat dit in het begin van de 12/12 cyclus moet,
        en de getopte bij mij zijn de grootste????
        Last edited by B27; 12 September 2010, 19:47.

Comment

Ik zou ze nu ook niet meer toppen hoor,er zijn andere dingen die je kunt doen als ze echt te groot zullen worden...

Comment

Last edited by heaven; 13 September 2010, 08:51.

Comment

netjes netjes, hoeveel g is eravanaf gekome

Comment

update 004.jpgupdate 006.jpgupdate 010.jpgupdate 007.jpgupdate 003.jpgupdate 005.jpgupdate 009.jpgupdate 008.jpg

jepla, toch wa gesnoeid onderaan en men 2 grote getopt,,,,

Comment

Ha ,dan tog nog getopt
                  En nu bloeien die handel ...

Comment

e risicotje volgens mij ,,we gaan zien ee
                    2 grote getopt en 2 andere wa gedieft (zeg ik het juist),1tje den kleinste vd den hoop zogelaten,,
                    we gaan dan nekeer zien wat het beste is of beter vr mijn omgeving???

Comment

Leuk kweekje! Ga deze in de gaten houden, heb zelf ook een dr80. En ga nu meerdere planten. Twijfel nog tussen 7 en 11 liter potten.

Comment

11 liter met zaadplanten en 7 met stekken zou ik doen ...

Comment

Comment

Hoi,

Even over het 'knippen van bladeren' (waar iedereen zo'n fan van blijkt te zijn):
                            Persoonlijk vind ik dit een SLECHT idee. Tenzij het puur om 'TOPPEN' gaat is je plant gaan bijknippen niet slim. Of het moet zijn dat je met schimmel zit en zo gelijk alles wil wegkrijgen. Omdat toppen ook hier even ter sprake kwam -tijdens de bloei- moet ik zeggen dat je het beste topt tijdens de GROEI aangezien de plant dan nog mooi verdergroeit. Zoniet zal je met een getopte plant zitten die niet meer verdergroeit omdat ie al in bloei zit en dus enkel bloeit (of toch grotendeels z'n energie gaat gebruiken om te bloeien).

Het weghalen van bladeren:
                            Weghalen van groene bladeren: imo altijd een slecht idee (tenzij ze te dicht bij je lamp aangroeien en zo zouden kunnen verbranden of in de fik schieten).
                            Weghalen van gele bladeren: ook een slecht idee want je plant gebruikt deze als buffer. Ze gaat dus eigenlijk voedingsstoffen uit die bladeren gaan halen en naar haar toppen sturen (of naar nieuwe bladeren bovenaan de plant). Als je die zelf weghaalt (want meestal vallen die er na verloop van tijd gewoon af) dan zal de plant gewoon uit andere bladeren haar voedingsstoffen gaan halen en ben je dus geen stap verder.

Greetzzz

Jona

Comment

Wat je zegt ben ik het helemaal mee eens,maar er is een verchil met een groot hok en 1 van nog geen meter .Zeker met een lamp van 400 of 600 watt.
                              Als je met zaadplanten werkt in een kleine ruimte is het naar mijn mening te krap om "alle" bladeren te laten hangen.
                              Er blijft te veel vocht tussen de bladeren vanonder en ze krijgen geen licht meer.Ook word de ventilatie minder vedeeld onderaan je planten waardoor je een groot temperatuurs veschil krijgt.

Bladeren die helemaal geel zijn getrokken en er "bijna" vanzelf afvallen hebben geen voeding meer volgens mij.
                              Met stekken zou ik geen bladeren wegdoen.

Grts

Comment

Yep, je vult het goed aan daar Easyrider.

Met een kleine ruimte geef je jezelf wel weer wat beperkingen en ook met een zaadkweek is het weer iets anders. Wat luchtvochtigheid betreft: je kan een fan op je bladeren richten, die neemt de vochtigheid mooi weg normaal. Ook is het probleem dat je opnoemt met LV onderaan meestal niet zo'n probleem aangezien daar ook niet zo'n dikke toppen zitten dus ik zou zeggen dat het vooral de LV in je hele growruimte is die belangrijk is, niet zozeer tussen je bladeren. Want kleine topjes vind ik persoonlijk minder vatbaar voor schimmels en dergelijke dan de grote dikke, compacte toppen die bovenaan je bladerdak zitten.

De gele bladeren die er 'bijna' vanzelf afvallen haal ik weg indien ik een probleem heb met LV en de bladeren gaan schimmelen ofzo (dat wil wel eens gebeuren als je met veel planten op een kleine oppervlakte werkt.

EDIT: Ik ga er eigenlijk van uit dat iedereen een volwaardige growruimte heeft. Als je met een andere situatie zit dan gelden ook andere regels zou ik zo zeggen . Dus je moet wat voor jezelf uitzoeken wat voor jou het beste is

Greetzzz

Jona

Comment

Bezig...
                                X