Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

5x iced grapes 600watt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 5x iced grapes 600watt

@Easy ne kleine maar,
    @Jona i have no worries
    chill and good vibes grtzzz B2

Comment

Ziet er toch schoon uit.
      Ik zou zelf de verhouding groei/bloei en PK een beetje aanpassen. Kijken wat het schema van je voeding aangeeft. waarschijnlijk hebben ze nog niet zo veel PK nodig.
      Veel schema's eindigen in wk 5-6 op 1:4 of 1:5, PK:NPK. Ik merk zelf dat je er niet zo veel van nodig hebt, eerder meer basisvoeding. In het begin gebruik ik 1:10 of minder. Bloeivoeding bevat minder N, meer P en K.

Comment

Yo B,

Ziet er goed uit toch? Lekker vol en safe qua hoogte... Kan het zijn dat de plantjes die toch iets lichter en geler zijn in de kleinere potten zitten?

Tijdens de overschakelingsweken mag je zeker nog heel wat groeivoeding geven omdat, niet te vergeten, de plantjes meestal verdubbelen in grootte en het aangeboden stikstof dus goed zullen benutten. Uiteraard bouw ik stapsgewijs af en vervang van de gevonden ideale voedingsconcentratie gelijdelijk groei door bloei. Afhankelijk van het soortje, zeker sterk sativa overheersende hybdrides, kan dit tot 3 weken duren met op het eind nog een gift van een 10%. Bij snel bloeiende indicas is het na een dikke 10 dagen al geklonken.

Ikzelf werk niet met PK13/14 maar vermoed net zoals heaven dat heel wat van de nu al gedoseerde PK eigenlijk N zou moeten zijn, wat grotendeels opgevangen kan worden door het meegeven van groei. Ikzelf voeg bewust en gecontroleerd een bepaalde dosis van het individuele element superfosfor toe vanaf week 4-5 na 12/12 omdat ik merk dat de plantjes op dat moment daar steeds om vragen.
        Met zon dingen moet je altijd opletten want zichtbare tekorten kunnen evenzeer veroorzaakt worden door overdosissen van andere elementen. Vraag voor beter gebruik van je PK13/14 dus raad aan iemand die het product gebruikt, en ook onder de knie heeft...

Je merkt dus al snel dat een schema je hierbij niet veel zal helpen. Deze dient eigenlijk enkel als leidraad en is vaak niet de beste wijze van voeden. Hier komt ervaring dus in het spel maar zoals altijd dien je eerst een foutje (hopelijk maar eentje ) te maken voor je leert. Goed kunnen inschatten wanneer je oogstje klaar is geeft je altijd een stapje voor.

Grtz $iR
        Last edited by SirSmokeAllot; 18 September 2010, 14:20.
        sigpic

Comment

Inderdaad,schema's helpen mij ook niet...
          Beter kijken naar je planten en zelf een schema maken na een paar kweekjes.
          Als je schema's volgt moet je hetzelvde kweken als de schemamaker.(zelvde medium,zelvde licht ,het hangt ook veel af van de soort)
          dit is mijn opini op schema's

Comment

@heaven ,easy, $ir; bedankt vr intresse , dit voeden gebeurt zeker met nauwlettend oog en neem hier toch mijn ervaring v buiten mee, dit is van begin af met gevoel gebeurt en kdenk tot nu toe ,valt dat goe mee
            nu e weekje minimale voeding enkel basisgroei 2ml:l
            bloei 1ml:l en dan vanaf 2week weer PK en biobizz

Comment

En biobizz?
              Nou gebeurd er vanalles. Volgens mij is die biobizz booster wel een organische stimulator. Lijkt me geen probleem.
              Als je al ervaring met buiten hebt scheelt dat al. Advies eerste keer, rustig aan doen. Je hebt liever iest tekorten dan dat je dalijk met overvoeding zit.
              Zo gaat het prima lijkt me.
              Op een bepaald moment gaan de planten minder hard groeien, normaal ga je dan meer bloeivoeding geven. N en Mg is meer voor blad, stengel, nerven, extra P voor bloeiharen, en later eztra K (wk4-5) voor gewicht voornamelijk, wat ze precies maken weet ik ook niet, ik denk iets met suikeromzetting.
              Naar mijn ervaring, zijn aangegeven schema's wel OK, zeker omdat de groei & bloei & PKbooster op elkaar zijn afgestemd. Schema's zijn minimale hoeveelheden, dus de kans is bij iedereen zeer groot dat je meer nodig hebt vroeger of later. Fabrikant wil immers overvoedingsklachten voorkomen.
              Gebruik je kennis, betreft groei en bloei gedrag van de planten, en leer zo langzaam de voedingsbehoeften kennen. N te korten beginnen voornamelijk altijd onderin de plant.
              Gewoon zo doorgaan.

Comment

@heaven telkens ik vr de 1ste x een produktje geef is de dosis 4dagen lang telkens de helft v de aanbevolen dosis.
                dan normale dosis voor 2dagen maar enkel de basisvoeding tegeven . dan 1x spa blauw nu tot bijna 1l per plant.
                ook te zien volgens de opname v de 1ste week , maar de basis hou ik constant aan 1ml per l of 2ml dat is volgens zicht.(groenheid) Dan de bijproduktjes daar speel ik wa mee, zoals biobizz bloom is aanbevolen dosis 5mlper l;; ikzelf geef max de helft na de 1st week bloei .Ervoor was een minimale dosis bedoelt als gewaarwording vr de plantjes om dan optebouwen samen met men PK en me bloeistim.(waarvan ik met die 2 ,dus de PK en de bloeistim. op de zelfde manier werk,, alles dus geven maar in minimale dosis.. op dan optebouwen

@$ir tis inderdaad met die kleinere potten dat ik wa meer miserie heb ale ja miserie,, tvalt reuze mee ,
                maar de volgende keer gemakkelijk optelossen door gewoon dezelfde potten tenemen en nu voorlopig mijn voeding vr deze wa anders maken,

aan beiden demax dat jullie mee zogoed mee en opvolgen, thanx mates

2de week bloei 007.jpg2de week bloei 009.jpg2de week bloei 008.jpg2de week bloei 010.jpg2de week bloei 006.jpg2de week bloei 011.jpgne kleine update
                Last edited by ceBep; 19 September 2010, 23:29. Reden: dubbel post

Comment

Ik heb je laatste bericht ff samen gevoegd met je vorige...
                  Gebruik de "Bewerk Bericht" functie om een bericht toe te voegen binnen een korte tijds-spanne, houdt het topic overzichtelijker

grtz.

Comment

mooi veldje

Comment

13de dag zichtbare bloei 006.jpg13de dag zichtbare bloei 009.jpg13de dag zichtbare bloei 008.jpg13de dag zichtbare bloei 005.jpg13de dag zichtbare bloei 007.jpg13de dag zichtbare bloei 004.jpg13de dag zichtbare bloei 010.jpg
                      13de dag zichtbare bloei 011.jpgeen kleine fotoupdate, Lamp hangt bijna op hoogste punt nog een 10cm te gaan , hopelijk stoppen ze nu wel met groeien
                      op het 1ste zicht wel, de middelste plant verhoogt omdat deze toch 10cm kleiner is dan de rest.
                      alle plantjes beginnen mooi met topvorming buiten 1 die wa achterkomt maar die heeft wel meerdere hoofdtoppen daar ik hem verschillende malen heb getopt,
                      nu hopen dat de rest ook zo goed verloopt.
                      Attached Files
                      Last edited by Jointjedraaien; 12 November 2010, 07:17.

Comment

yow looking good
                        maar waarom drie verschillende voedingen?
                        die bloei van b,cuzz moet wel in combie met aen b gegeven worden evt met als aanvulling bloombastic.
                        dan heb je de rest niet meer nodig,en heb je een lijn die is afgestemd.of heeft dit zich bewezen voor jou?
                        grtz

Comment

@markster voeding 1 van Bcuzz is groei en bloei algemene voeding
                          voeding 2 van topmax is uitsluitend bloeivoeding
                          voeding 3 is Pk 13:14 v ATA is bloeisupplement en geef ik nu in minimale dosis en vanaf 3week bloei tot 6week de volledige dosis
                          en van dit heb ik toch gene klagen tot nu toe

Comment

ow ok,ik dach dat t enkel b cuzz bloei was!,denk al dan mist ie toch wel t een en ander.ben in ieder geval benieuwd naar t einde!
                            blijf je volgen grtz

Comment

16de dag zichybare bloei 007.jpg16de dag zichybare bloei 012.jpg16de dag zichybare bloei 016.jpg16de dag zichybare bloei 002.jpg16de dag zichybare bloei 004.jpg16de dag zichybare bloei 010.jpg16de dag zichybare bloei 009.jpgne kleine update dag 16 bloei mmmmmmm

Comment

ze gaan heel goed door met topvorming toch is er 1 plant die wa langer bleef doorgroeien
                                waardoor zij toch bijna 12cm hoger kwam,,dus heb ik de 4 hoofdtoppen(de hoogste) geknakt ,zodat ze schuin tegen men rand v men dr-tje opgroeien en dus op zelfde hoogte zijn als de rest
                                men lamp hangt op het maximum en de andere hebben toch +/- 55cm ts toppen en lamp.
                                temp lamp aan 26gr ; Lv 20%
                                temp lamp uit 19gr ; Lv 35%

basisvoeding stabiel gehouden en PK + bloei opgedreven naar 2dagen volle dosis , 1dag helft nu nog wa pics
                                dag 20 zichtbare bloei 005.jpgdag 20 zichtbare bloei 004.jpgdag 20 zichtbare bloei 006.jpgdag 20 zichtbare bloei 001.jpgdag 20 zichtbare bloei 003.jpgdag 20 zichtbare bloei 002.jpg
                                als je foto 1 vergroot kan je mooi de THC vorming zien mmmahhm!!!!
                                Last edited by Jointjedraaien; 12 November 2010, 07:17.

Comment

Bezig...
                                X