Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Trips waargenomen....

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Trips waargenomen....

Korting op 420shop
    Hey daar mensen, ben sinds begin mei ongeveer bezig met een kweekje gedeeltelijk buiten totdat ze te groot werden en ik ze helaas binnen moest zetten ivm met opvallen in de buurt natuurlijk.

Maar alles goed en wel plantjes mooi op goeie grond staan groeiden als kool, totdat jaja ik ongeveer 2 dagen geleden ineens steeds meer rare plekjes op mn bladeren zag.
    Het leek net of er een mini naaktslak over mn bladeren heen had gelopen. En een dag later werden dat allemaal vergeelde/bruine plekjes.

Ik driftig op zoek op dit geweldige forum en ja hoor tot de conclusie gekomen dat er trips in mn planten zitten. (het gedeelte wat hier hoort te staan kan natuurlijk niet ivm scheldrecht zal ik maar zeggen)

Maar nu "de oorlog" natuurlijk, hoe gaan ik de trips de deur danwel hun einde bespoedigen?? Heb hier en daar wat rond gekeken en ben tot de conclusie gekomen om mij morgen ff wat 'luxan bio-kill' op te halen en kijken of het enig zin heeft.

Mochten jullie ideeen hebben over een betere biologische bestrijding hoor ik het graag van jullie!! Fotoos moet ik jullie even onthouden aangezien ik mn kabel van mn camera kwijt ben.... (zucht)

greetz to all stoners!!

Re: Trips waargenomen....

Heb je het draadje van $ir gelezen: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...ghlight=thrips
    De schatkist voor een "eventuele" thripsenplaag.
    Jammer dat je geen foto's hebt....

Comment

Roofwants bestellen
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

Comment

ik ben sinds vanmorgen zelf bezig met wat ik ook denk dat trips is zilver achtige markeringen op me blad die bruin worden na verloop van tijd

en sinds ik in canada woon ben ik eens op google gaan rondkijken en kwam daar op het idee om Pyrethrum spray te maken en gebruiken

nu lopen de meningen nog al uit een of dit nu inderdaad tegen trips helpt of niet

kan er dus nog geen garantie op geven omdat ik van morgen zelf pas voor de eerste keer heb gesproeid er mee

mocht je interesse hebben hier is de link

Comment

peoples bedankt voor alle tips en links!! Ben vanochtend op zoek geweest naar het middel van luxan wat ik eerder beschreef, alleen helaas niet kunnen vinden.
          Ben uiteindelijk uitgekomen bij idd ook een pyrethrum concentraat eveneens van luxan, heb er net een klein uurtje geleden mee gesprayed dus moet jullie de resultaten even onthouden.

Sukkeltje eveneens bedankt voor de tip en ben benieuwd wat jou resultaten zijn met de pyrethrum spray...

Mocht dit niet helpen kom ik even bij jou op de koffie angel777 waar ik eventueel de roofwantsen kan bestellen!!

Fotoos zijn op komst, helaas nog ff geduld.... excuus...

Comment

heb er vandaag voor de tweede keer mee gespoeid maar zag al niks meer bewegen vanmorgen

maar zitten nog eitjes in je potten dus er zal vast een tweede golf komen

Comment

DSCN1619.jpgDSCN1617.jpgDSCN1623.jpgDSCN1622.jpgDSCN1615.jpgDSCN1620.jpgDSCN1624.jpgDSCN1618.jpgDSCN1616.jpgDSCN1621.jpg

Zo toch nog ff snel een paar fotoos kunnen plaatsen! Zal jullie ff niet vermoeien met welke plant welke is en wie de meeste potentie heeft maar owkee.....

Eerst ff snel de soort tussendoor tis purple widow jaja een plant die erom bekend staat enorm groot te worden.... ja kwam ik helaas ook pas na de koop achter... (dumbass) hahaha!!
              naja hoe dan ook naar mijn mening staat het er allemaal redelijk mooi bij tot idd de trips, gelukkig was ik er volgens mij op tijd bij aangezien mn meeste bladeren nog steeds mooi groen zijn en weinig aantasting vertonen.
              De fotoos zijn van na het sprayen dus kon helaas niet alles mooi vastleggen.

Please enjoy the pics!! greetz!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sukkeltje View Post
                heb er vandaag voor de tweede keer mee gespoeid maar zag al niks meer bewegen vanmorgen

maar zitten nog eitjes in je potten dus er zal vast een tweede golf komen
                Kijk dat zijn in ieder geval al positieve berichten!! Idd hopen dat de tweede golf snel uitgeroeid kan worden en dan maar hopen op goeie afloop!!
                Verder geen beschadigingen gezien van de spray??

Comment

nope niks beschadigt tot nu toe maar mijn spray is zelfgemaakt geen idee wat er in die spray van jou voor de rest nog zit

voor die tweede golf gewoon goed in de gaten houden en zodra ik ook maar vemoed dat er weer wat leeft gelijk de spuit er weer op

Comment

Bezig...
                  X