Re: leds try een led kweekverslag
27-09-2010
6 weken bloei
temp 25/20
ledlamp hangt op 30 cm afstand van de top van het gewas.
Ongeveer 1 week geleden heb ik voeding gegeven met ec 1,8.
Daar kunnen de led planten dus duidelijki niet tegen. Resultaat verbrande bladpuntjes.
Vandaag gewoon water gegeven.
Voorzichtige conclussie mag nu al zijn dat led planten idd minder voeidng en water nodig hebben.
De led planten zien er redelijk uit. Ze hebben een achterstand van een kleine week op de HPS planten.
De trichome ontwikkeling is vollop aan de gang.
De hps planten staan onder een 400 watt hps lamp. De temp is ook 25 overdag en 20 snachts.
De afstand van de topt van het gewas tot de hps lamp is 65 cm.
Naar mijn gevoel (!?) krijgen de planten onder hps en led evenveel licht.
Ik besef terdege dat dit geen wetenschappelijk correcte proef is. Toch kun je wel enigszins de resultaten vergelijken.
Graag zou ik de proef nog eens over doen met exact dezelfde hoeveelheid HPS licht en Led licht.
Er zou dan uitgerekend en/of gemeten moet worden op welke afstand de hps enerzijds en de led lamp anderzijds boven het gewas gehangen dient te worden.
Heeft iemand enig idee hoe je dat zou moeten doen?
links hps rechts led
27-09-2010
6 weken bloei
temp 25/20
ledlamp hangt op 30 cm afstand van de top van het gewas.
Ongeveer 1 week geleden heb ik voeding gegeven met ec 1,8.
Daar kunnen de led planten dus duidelijki niet tegen. Resultaat verbrande bladpuntjes.
Vandaag gewoon water gegeven.
Voorzichtige conclussie mag nu al zijn dat led planten idd minder voeidng en water nodig hebben.
De led planten zien er redelijk uit. Ze hebben een achterstand van een kleine week op de HPS planten.
De trichome ontwikkeling is vollop aan de gang.
De hps planten staan onder een 400 watt hps lamp. De temp is ook 25 overdag en 20 snachts.
De afstand van de topt van het gewas tot de hps lamp is 65 cm.
Naar mijn gevoel (!?) krijgen de planten onder hps en led evenveel licht.
Ik besef terdege dat dit geen wetenschappelijk correcte proef is. Toch kun je wel enigszins de resultaten vergelijken.
Graag zou ik de proef nog eens over doen met exact dezelfde hoeveelheid HPS licht en Led licht.
Er zou dan uitgerekend en/of gemeten moet worden op welke afstand de hps enerzijds en de led lamp anderzijds boven het gewas gehangen dient te worden.
Heeft iemand enig idee hoe je dat zou moeten doen?
links hps rechts led
Comment