Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Vandaag al 3 dagen geen water gegeven. Ik ga wachten tot 350 mbar voor ik ze terug water geef. Mss plantje 2 dan al morgen. Nog eens bedankt aan de mensen hier voor alle uitleg ivm water/voeding geven, denk dat ik hier met alles mee ben.
Ivm de tensiometers, na de reset lijken me de waardes wel te kloppen. Morgen na het licht een uur terug aan is ga ik kijken hoeveel mbar plantje 2 heeft bereikt hij de 350 ga ik haar water geven. Nu alleen hopen dat ze dalen :p.
Klopt! Ik vermoed door tot 4 dagen geleden ze heel de tijd te nat hebben gestaan. Nu al 4 dagen geen water meer. Hopen dat ze nu wat gaan beginnen groeien.
Ik wil pas voeding geven als de bladeren lichter van kleur worden. Zie je dit als een duidelijke lichtergroene/gele kleur van de bladeren. Of kunnen de onderste bladeren ook gaan verbranden/bruin worden? Ik weet niet door dat ze mss alle voeding uit de onderste bladeren trekt fzo?
Mm je wilt weten of je ze weer moet gaan voeden had ik in de gaten tijdens ons pm gesprekje.
ik durf het niet met zekerheid te zeggen maar als ik kijk naar de rechtse plant lijkt het allemaal dik in orde.
kijk ik naar de plant links beginnen die bladeren wat je in die foto liet zien idd lichtgroen te worden.
@qnq
@LR2
Jullie weten meer van voeding dan ik
wat denken jullie ervan? Ikzelf denk dat hij eerst ff moet afwachten en de waterwaarden op peil moet krijgen want als een plant zo nat heeft gestaan verkleuren bij mij ook wel eens de bladeren. Niet alle maar wel minimaal een paar.
voor mij lijken ze vrij gezond op die schade na van teveel voeden.
hij dacht aan kaliumtekort misschien, maar zat dat niet genoeg in kraantjeswater? Dacht dat laatst een van jullie dat aangegeven had.
in de bijgevoegde foto heeft hij aangestippeld om welke plekken hij zich zorgen maakt.
de tensio's lopen ook hoog op. Tot wanneer moet hij wachten met water geven? Het lijkt tijd maar de planten gaan nog niet de "noodfase" in dus hebben ze naar mijn weten nog genoeg water? Tenminste bij mij hangen de blaadjes soms gewoon slap langs de plant en dan geef ik ze water tot de tensio weer 120 ofzo aangeeft.
is het uberhaubt goed zolang te wachten? De ph waardes schommelen nogal bij veel en weinig water en ik weet niet of het schadelijk is voor de plant. Ikzelf merk nooit wat aan mijn planten maar ik heb hem gezegd dat hij moet wachten tot de blaadjes gaan hangen zodat hij de waardes weet van zijn tensios omdat ze niet klopten.
dan pas kan hij bepalen welke waarde de tensiometer heeft bij te weinig water.
Als de blaadjes gaan slaphangen bij 450 weet hij dat hij bij 400 ofzo mag gaan wateren omdat het niet goed is om de plant elke keer dorst te laten hebben.
Correct?
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
Nee, ik kan geen zinvol commentaar geven door 1 post te lezen bij een kweekverslag waar altijd alle info verspreid staat.
Mijn tijd op deze wereld is ook maar beperkt en als ik aan elk topic een half uur of meer ga besteden dan moet ik JD om salaris gaan vragen.
Ik hou m'n tensio's tussen de 100 en 200. Dat werkt voor mij.
Als je een stuk boven de 300 komt gaat het water uit de tensio's getrokken worden en kunnen de metingen iets gaan afwijken of langzamer gaan.
(da's mijn ervaring, als ik meer dan 1/3 water kwijt ben, ik weet niet of dat een regel is)
Ik kijk 2 uur na het licht aangaat hoe ze staan.
Staan ze op 180 of erboven krijgen ze water.
Dan gooi ik er ongeveer een halve liter bij. (op 18L potten)
(soms meer, soms minder. Dat bepaal ik gedurende een aantal dagen, afhankelijk van hoe snel of langzaam ze oplopen in 24 uur)
Ik kijk niet eerder op de tensio dan de volgende dag, 2 uur na de lichten zijn aangegaan.
Repeat.
De tensiometer moet in de wortelzone van de plant zitten.
De kleur is niet zo goed te beoordelen.
Er loopt op elke foto een schaduwrand, precies over de plantjes.
Ik denk dat je lamp voor de flits hangt ofzo.
mwah al verbruik je maar 100W aan led, als de temperaturen hoog zijn en LV laag mag je vaker wateren. Ik heb ook een ronde critical gedaan met 105W aan verbruik en had er iets van 85gr vanaf gehaald (als ik het goed heb)
Nee, ik kan geen zinvol commentaar geven door 1 post te lezen bij een kweekverslag waar altijd alle info verspreid staat.
Mijn tijd op deze wereld is ook maar beperkt en als ik aan elk topic een half uur of meer ga besteden dan moet ik JD om salaris gaan vragen.
Ik hou m'n tensio's tussen de 100 en 200. Dat werkt voor mij.
Als je een stuk boven de 300 komt gaat het water uit de tensio's getrokken worden en kunnen de metingen iets gaan afwijken of langzamer gaan.
(da's mijn ervaring, als ik meer dan 1/3 water kwijt ben, ik weet niet of dat een regel is)
Ik kijk 2 uur na het licht aangaat hoe ze staan.
Staan ze op 180 of erboven krijgen ze water.
Dan gooi ik er ongeveer een halve liter bij. (op 18L potten)
(soms meer, soms minder. Dat bepaal ik gedurende een aantal dagen, afhankelijk van hoe snel of langzaam ze oplopen in 24 uur)
Ik kijk niet eerder op de tensio dan de volgende dag, 2 uur na de lichten zijn aangegaan.
Repeat.
De tensiometer moet in de wortelzone van de plant zitten.
De kleur is niet zo goed te beoordelen.
Er loopt op elke foto een schaduwrand, precies over de plantjes.
Ik denk dat je lamp voor de flits hangt ofzo.
Hej QnQ,
Ok ivm water geven ben ik mee denk dat ik nu men tensio tot 300 ga laten lopen en water geven tot deze 100 haalt. En inderdaad pas water geven 2 uur nadat de lichten terug aan zijn. Zou beter voor de opname zijn etc.
Ik ga vanavond betere foto's proberen nemen voor jou ! close up van de bladeren.
Ik twijfel nu enkel nog inderdaad ivm met voeding.
Ben niet zeker omdat ik inderdaad lees als ze te nat hebben gestaan deze kunnen verkleuren. Maar ze verkleuren ook wanneer ik voeding moet geven. En durf nu geen voeding te gaan geven doordat de onderste bladen toch bruin worden. Deze begint onder andere wel te stoppen.
Als ik thuis ben post ik direct de foto's QnQ!
Alvast bedankt voor jou tijd!
Comment