Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
nog een klein vraagje, is het zinvol om ze nog een tweede maal te toppen?
ik zou van het eerste plantje 3 x toppen de bovenste boven de derde node van de zijtakken.
Het 2de plantje 4 x toppen van de 4 zijtakken boven de 4de node.
Nu heb ik gisteren nog wel een beetje gesnoeid kan ik het nog doen of beter een week wachten?
Het was al langer dan 2 weken geleden. Heb ze gisteren avond al allemaal terug getopt.
Ze hebben er precies geen last van. Strx als ik thuis ben nog eens kijken.
Straks nog eens tijd voor voeding (0,5l water, 2ml terra grow, 0,5 power roots, 0,5 pure zym). Ze krijgen 250ml elk.
Het is nu 2 dagen geleden dat ze enkel water gekregen hebben.
Ivm het snoeien. Kan ik van beide plantjes de eerste node van elke zijtak niet beter verwijderen? Deze hangen toch allemaal tegen elkaar en groeien toch niet. Ik las ergens om dit beter te doen zodat je alles beter belicht dan en hij daar al geen energie in moet steken. Natuurlijk nog 6 dagen wachten met dat ik eergisteren nog getopt heb of kan dit nog?
Vandaag werd het eens tijd voor men scrognetje erboven te plaatsen, staat ongeveer 20 cm boven de aarde.
Dus als ik het goed versta, als de eerste toppen 5 a 10 cm boven het net uitsteken de tak terug onder het net te duwen en elk takje krijgt een apart gaatje zogezegd en natuurlijk vastclippen met die tomatenclips die ik gekocht heb. Kan je deze ook langs boven vastmaken? Schrik voor de takken kapot te maken! En deze zo met de clips begeleiden?
Nog 1 belangrijk vraagje, die waaier in het kastje is deze nodig? Heb eigenlijk al de indruk dat deze niet hard blaast :p. Nu door alleen de afzuiging zie ik al de blaadjes over en weer gaan die ventilator maakt precies geen verschil. En het word ook helemaal niet te warm in de kast, die hanspanel 100 w geeft niet al te veel warmte af?
Dit was het weer voor vandaag.
Als iemand eens wilt kijken naar de 3 vragen hierboven, hartelijk dank!
grtz Thajoejoe
Eerst onder het gaas houden en spreiden zodat overal licht komt, de toppen komen vanzelf door het gaas, als je ziet dat een takje/topje niet de moeite waard is, kan je ze snoeien.
Vandaag gaan de plantjes na 2 dagen terug enkel water krijgen eergisteren heebben ze voeding gehad.
ik ga de eerste 300 geven en de andere 350 ml om de tensio toch verder naar beneden te krijgen. Even kijken wat ze doen.
na 2 uurtjes zal de eerste ook wel voorbij de 200 mbar zijn.
Dus als ik het goed begrijp kan ik eerst de bovenste takken onder het net goed verspreiden zodat alles eronder dan ook licht krijgt. En dan de takken langs boven begeleiden naar open plekken.
Dat was 2 uur na post hierboven dus dan waren de lichten juist terug aan.
Maar deze waardes kloppen niet denkik en ik kijk naar de waarde van “vandaag” als de lamp terug aangaat.
Met elk 250 ml te geven na 2 dagen staan de tensio een dag later op 160 en andere op 240 daarmee dat ik het wat verhoogd heb.
Comment