Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De eerste keer...

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De eerste keer...

Korting op 420shop
    Kwekers,

Allereerst:
    Ik heb 0,0% ervaring in kweken, ik haal al mijn tips van dit forum .
    Dus als ik iets verkeerds doe, of jullie hebben tips voor mij, zeg dit maar gerust !

Ik ben dus begonnen met het ombouwen van een oud kastje dat op zolder staat...
    Ik heb een paar gaten geboord voor de ventilatie. Bij 1 van de gaten heb ik een PC ventilatortje aangesloten die de lucht naar binnen blaast. Bij een ander gat ga ik een PC ventilatortje plaatsen die de lucht naar buiten blaast.
    Is dit goed genoeg of moet er nog iets bijkomen qua verluchting?
    tenzij jullie zeggen dat ik zeker nog andere dingen nodig heb. Dus laat de tips maar komen .

Licht & lucht is al voorzien.
    Wat moet er nog zoal bijkomen volgens jullie?

Foto's komen later, waarschijnlijk morgen .

Als jullie tips hebben, reply gerust, want ik ben een echte leek!

O ja, wat ben ik dom, ik heb vergeten zeggen dat ik gekozen heb voor Lowryder #1.

EDIT:Inverter was nog niet besteld in de winkel, ik heb die bestelling dus geannuleerd...
    Ik heb wel leds gekocht die op 12V werken van €25.98 ...
    Dus qua prijs blijft het hetzelfde
    Last edited by Anonymous; 5 September 2010, 19:57.
    Guerilla 2012

Re: De eerste keer...

was het niet veel handiger geweest om gewoon een kabel naar zolder te trekken in plaats van met 12 Volt te gaan klungelen. Er zal toch zeker wel iemand in je kennisenkring zijn die enig verstand van electriek heeft en je even vanuit je verlichting een opbouw wanddoos erbij kan zetten zodat je er gewoon een 220 stopkomtact hebt

Comment

Ikzelf studeer elektronica, dus wou ik voor de uitdaging gaan en op 12V werken
      Ik zal het mij waarschijnlijk nog beklagen dat ik altijd batterijen op zolder moet gaan sleuren maar dat is dan weer goed voor de spieren en conditie.
      Guerilla 2012

Comment

ghehe achso, lol.

Je maakt het je idd wel erg moeilijk zo. Je verliest enorm veel energie door eerst met 220 een accu op te gaan laden en die dan weer via een omvormer van 12 Volt naar 220 te brengen. Ik mis de logica, maar goed ieder zijn manier al zie ik er niet veel kans van slagen in. Die paar lumen wat je zo op je planten brengt is zeer zeker veel te weinig en je zal een enorm gestrekt sprietplantje krijgen wat waarschijnlijk zelfs gewoon gaat omvallen. Bruikbare wiet zal je op deze manier niet gaan oogsten. Maar succes ermee.

Grtz

Comment

Als je electronica studeert dan moet je toch weten dat bij een gelijkblijvende energiebehoefte in watts de amperes stijgen naarmate je het voltage naar beneden brengt. Bijvoorbeeld: 100 watt bij 230 volt vergt 0.43 ampere, 100 watt bij 12 volt vergt 8.33 ampere. Dus je bespaart niets, sterker nog je verliest enorm veel energie door de conversie naar een lager voltage. Dit weet elke VWO leerling zonder een speciale studie te doen in electronica.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door monty View Post
            ghehe achso, lol.

Je maakt het je idd wel erg moeilijk zo. Je verliest enorm veel energie door eerst met 220 een accu op te gaan laden en die dan weer via een omvormer van 12 Volt naar 220 te brengen. Ik mis de logica, maar goed ieder zijn manier al zie ik er niet veel kans van slagen in. Die paar lumen wat je zo op je planten brengt is zeer zeker veel te weinig en je zal een enorm gestrekt sprietplantje krijgen wat waarschijnlijk zelfs gewoon gaat omvallen. Bruikbare wiet zal je op deze manier niet gaan oogsten. Maar succes ermee.

Grtz
            Ik wil gewoon wat proberen, van proberen kun je leren zeg ik altijd

Oorspronkelijk geplaatst door Xtreme View Post
            Als je electronica studeert dan moet je toch weten dat bij een gelijkblijvende energiebehoefte in watts de amperes stijgen naarmate je het voltage naar beneden brengt. Bijvoorbeeld: 100 watt bij 230 volt vergt 0.43 ampere, 100 watt bij 12 volt vergt 8.33 ampere. Dus je bespaart niets, sterker nog je verliest enorm veel energie door de conversie naar een lager voltage. Dit weet elke VWO leerling zonder een speciale studie te doen in electronica.
            Weet ik, batterijen heb ik genoeg, dus dat zou geen probleem mogen zijn.
            Al moet ik er wel voor zorgen dat de batterijen 10u moeten meegaan zodat ik ze snachts kan opladen zodat ik steeds genoeg batterijen in voorraad heb .
            Ik wil gewoonn wat experimenteren.

Nu ja, ik hou jullie op de hoogte
            Guerilla 2012

Comment

Eerste zaadje is ontkiemt:

Guerilla 2012

Comment

Nu moet ie z'n helm en dat vliesje snel kijtraken, anders kunnen de lob bladeren aan elkaar groeien.

Heb je geen zolderraam, zal toch wel meer licht zijn?
                Succes!

Comment

Ja ik heb een zolderraam, maar die hangt vol met grote spinnenwebben en ik weet niet wat die joekels van spinnen zoal eten dus ga ik dat nie riskeren
                  De eerste dagen staan ze toch voor het raam in een hok, mijn ouders weten denken dat ik vogelzaad geplant heb
                  Eens het plantje een beetje gegroeid is ga ik ze in een oude auto zetten, lekker warm en veel zon
                  Daarna gaan ze de kast in ...

Ik werk nu met led verlichten die ik kan aansluiten op 12V, dus wie weet lukt mijn allereerste kweekje toch met autobatterijen
                  Guerilla 2012

Comment

Bump

Sorry dat het hier zo stil is, plantje groeit goed (volgens mij), hij strekt niet dus ik hoop dat mijn eerste kweek zal lukken .
                    Foto:

Last edited by Anonymous; 11 September 2010, 19:30.
                    Guerilla 2012

Comment

Eventjes mijn kastje:

Ledjes waar de plant onder staat:

Plantje:
                      12/09/10:

14/09/10:

Hij groeit, en groeit, en groeit
                      Guerilla 2012

Comment

16/09/10:

Opstelling wat verandert omdat de plant te breed werd, ik kan nu ook de lamp gemakkelijk in hoogte verstellen.
                        Ze krijgen nu 12/12 licht, het is een autoflower dus de hoeveelheid licht doet er niet toe. Ook doe ik dit om te experimenteren hoe lang ik kan toen met 1 batterij.
                        Tot nu toe blijft de lamp al 4 dagen op volledige sterkte branden zonder een nieuwe batterij te steken dus daar ben ik wel blij mee
                        Guerilla 2012

Comment

Pfff, scheelt je weer..
                          Vind het een leuk projectje, je hebt jezelf veel werk op de schouders genomen!
                          Hopelijk wordt je daar ook nog een beetje voor beloond aan het einde van de rit..

Succes ermee!
                          - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                          - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Ik werk graag veel, het is mijn allereerste kweek dus ik doe het eigenlijk meer als experiment.
                            Ik hoop dat ik wat beloond word maar veel wiet rook ik niet, daarom dat ik ook maar 1 Lowryder staan heb .

Volgend jaar ben ik wel van plan om een buitenkweek te doen zodat ik wat meer heb, al weet ik nog niet met welke plant.
                            Guerilla 2012

Comment

heel apart kastje
                              ik hoop ook voor je dat de plant je op het einde zal belonen!
                              in ieder geval ga ik deze volgen
                              ben benieuwd hoe die het zal doen in de auto ! (doet me denken aan de trailerparkboys uit Jorge's Ultimate Grow )

Succes!
                              Oz
                              Ik gebruik niks ... ik ben al drug genoeg

Comment

Bezig...
                              X