Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

binnekweekje biggie

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: binnekweekje biggie

tip 3 : ruim je kamer op

Comment

das me meuk hoek daar ligt alles wat naast de prullenbak flikkert xD haha.

verder nog tips of denken jullie dat het goed gaat komen zo?

Grtz B
      So high, I can't come down.

Comment

Oe, leuk om iemand te zien die ook met een budget werkt. Ik ben op 17 augustus begonnen en mijn plantjes gaan goed! Dus het kan echt wel met een budget. Alleen de bloei-periode wordt even stressen. Ik hoop dat ik dan mijn mini-kas af heb zodat ik 'm kan verduisteren (Vuilniszakken zijn donker tocccchhh?)

Greets,
        Mea
        O.o"

Comment

Vuilzakken zijn geschikt ja. Verluchting kan eventueel een probleem worden maar dat valt te zien

Comment

maak er iets moois van suc6

Comment

Mooi op weg nu he biggie.ik volge je.

@mea
              Verduisteren???in oktober???
              Maak even een goed eigen topicje aan om je vragen te stellen.

Grts
              Daniella
              Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

Misty's ABC

Comment

[ATTACH=CONFIG]52386[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]52387[/ATTACH]

updateje :d

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door misty View Post
                  @mea
                  Verduisteren???in oktober???
                  Maak even een goed eigen topicje aan om je vragen te stellen.

Grts
                  Daniella

Comment

Wat je wil jona,domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden,als jij hem binnen een vuilzak over zn kast wil laten trekken is dat ook logisch?
                    Binnen noemen we dat overigens niet verduisteren maar de klok op 12/12 zetten of je planten in bloei zetten,

Kan het dan weer ff ontopic?,tis biggies verslagje tenslotte..

Grts
                    Daniella

Misty's ABC

Comment

Voor Biggie:
                      Verduisteren wordt meestal toegepast bij buitenkweken. Dit zodat je planten vroeger in bloei kan laten gaan (door ze sneller aan een korte cyclus bloot te stellen ipv een lange dagcyclus zoals de zon). Met een klimaat als de onze is het handig om je planten al iets vroeger af te hebben dan de natuurlijke cyclus te volgen. Op het einde kan je anders gemakkelijk toprot krijgen door de vochtigheid. Als je binnen kweekt (zoals je nu doet) is dat dus niet nodig maar kan je simpelweg je lamp op 12/12 gooien. Dit wil dus zeggen dat je de timer op 12u licht en 12u donker gaat zetten ipv 18u licht en 6u donker wat men in de groei heeft. Na enkele dagen (gemiddeld 10 dagen tot 2 weken) schiet je plant dan in bloei en duurt het naargelang de soort tussen de 8-13weken eer ze volledig afgebloeid is (sommigen zelfs 18 weken maar dit is een zeldzaamheid geworden!).

Wat ik begreep toen je sprak over verduisteren is dat je 1 plant al vroeger in bloei wil krijgen dan de andere maar dit in dezelfde kweekruimte. Ik heb het zelf al enkele mensen zien doen om een constante voorraad te hebben en niet verschillende kweekruimtes te moeten hebben (wat op zich wel handig is als je niet snel door je voorraad heen wil zitten). Ze gaan dus IN hun enige kweekruimte de planten die ze al willen afbloeien gaan verduisteren, net zoals ze bij een buitenkweek zouden doen dus, maar dan binnen.

Zo verklaar ik even mijn 'dom antwoord'. Dat er na meer dan 2000+ posts eens een 'dom antwoord' tussenzit kan me wel vergeven worden hoop ik dan
                      Mochten er nog vragen zijn dan wil ik graag (en het zullen geen 'domme' zijn) antwoorden geven en helpen waar mogelijk.

Veel succes met je topic en natuurlijk ook je plantjes Biggie!

Greetzzz

Comment

En zoals ik al eerder vroeg kan het weer ff on topic,
                        biggie heeft namelijk totaal niets over verduisteren gevraagd,maar jij bent te druk om je tegen mij te verzetten om dat te zien.
                        Als je wil biggie zal ik alle nutteloze post uit je topic verwijderen,laat me maar even horen

Grts
                        Daniella

Misty's ABC

Comment

En toch zal biggie moeten verduisteren...aangezien biggie niet enkel de kamer gebruikt om te slapen, maar aan de blikjes en flessen te zien er ook veel in leeft...en dan wordt op 12/12 zetten zonder hokje niet makkelijk

Gelukkige leven de domme samen met de slimme

Comment

Bedankt voor de aanvulling Prutser, zo moest ik dat er even niet bij zeggen
                            Dus Biggie, mocht je nog vragen hebben over verduisteren dan zeg je het maar

Greetzzz

Comment

verduisteren zie ik dan wel weer :') houd me daar nu nog niet mee bezig ik laat die krengen maar es eerst een beetje groeien......

iemand enig idee hoe ik ervooor kan zorgen dat mijn stekker van de lamp er niet steeds uit word getrokken als ik weg ben -____-'......

Comment

hoepla, even een update:

er is dus een aantal dagen terug een "ramp"gebeurd,
                                omdat er steeds aan de stekker werd gezeten van mijn lamp is uiteindelijk de lamp naar benede gemieterd........... 1 plantje heb ik opgegeven, die werd nogal bruin en ging op de grond liggen...... die ander is (nog) groen, maar had wel een opdonder gehad......
                                nu dus weer 1 nieuwe in de grond en 1tje ligt nog te ontkiemen.

het probleem met de lamp heb ik opgelost doormiddel van een onopvallend kastje in mijn bureau.

het papier is een beetje karig maar hij is nog niet helemaal af, er is in iedergeval een beetje reflectie.IMG_7137.jpg

Comment

Bezig...
                                X