Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

.,-( Eerste kweek - 250 watt MH/HPS - 60x60x150cm - Honey Cream Fast Flowering )-,.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

.,-( Eerste kweek - 250 watt MH/HPS - 60x60x150cm - Honey Cream Fast Flowering )-,.

Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

Dit is het verslag van mijn eerste kweekje ooit. Het doel van de kweek is puur voor eigen consumptie .

Ik heb veel tijd gestoken in voorbereiding en wil het meteen goed aanpakken, zo zit ik in elkaar.

Opsomming van de kweekbenodigdheden :

- 60x60x150cm Kweektent
    - 250 Watt Metaalhalide Lumatek bulb -( 21.000 Lumens / 4.200 K )-
    - 250 Watt HPS -( 33.000 Lumens / 2050 K )-
    - Veilig aangelegde elektra
    - Fan 240m3
    - Clip fan
    - 20L airpot
    - Medium: eigen mix Intratuin kwaliteitspotgrond mix 30% perliet
    - Easy Boost biologische voeding, time released
    - PH waarde meter
    - PH -
    - CO2 Buddy (stinkende compost)

Type zaad: 1X RQS Honey Cream Fast
    - Type: Sativa 35% Indica 65%
    - Bloei: 6 - 7 Weken
    - THC: 16%

Zaad ontkiemt met een koffiefilter / Deno, na 60 uur geplant

De zaailing staat in een mix van potgrond met perliet en krijgt water dat afgezuurd is naar PH 6 - 6.2. Tijdens het zaailing/ vroege vega stadium geef ik geen extra voeding, en voldoende bewatering.

In de Airpot van 20L zijn biologische voedingskorrels toegevoegd en 100 gram RQS Easy Boost. Een mooi bedje voor deze eenling.

De temperatuur in de tent schommelt met de lamp aan tussen de 27.5 en 30.5 graden. Om de temperatuurstijging ten goede van de plant te laten komen voeg ik met CO2 buddy dampende strontlucht (en CO2) toe aan mijn tentje. Man wat stinkt dat materiaal. Ik heb de lamp al iets hoger hangen en de thermo/hygrometer hangt in de schaduw.

Check absoluut even de foto. Ik ben benieuwd wat jullie denken van de 6 dagen oude zaailing, volgens mij blijft hij mooi laag en groeit hij goed.

Vragen en tips laat maar komen!

Peace out
    Attached Files
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

succes
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Weer terug van weggeweest. Hier een update na 5 weken groei sinds het ontkiemen. 2x getopt, eerste keer bij de 4e node meteen de eerste uitgroei, 2e keer een week later op de 2 nieuwe toppen. Plant groeit mooi breed en zuipt een hoop water, komt ook door de airpot. Sinds gisteren de klok op 12/12 gezet en direct een groeispurt gemaakt van een paar centimeter.

Ga vanaf deze week lavameel verdunt geven en kijken of de sillicium en sporenelementen de bodem goed doen. LV is overdag (uit) rond de 60% en snachts (aan) rond 48. Ik wil de lv omlaag krijgen heb een vochtvreter in de tent geplaatst, krikte de lv alleen maar op. Het leek alsof er meer water werd aangezogen en de pot was sneller droog. Nu de vochtvreter voor de inlaat geplaatst, lijkt iets te dalen nu. Ik ventileer gewoon met de raam op een kier, blaas uit in de kamer. Zit te denken aan een luchtonluchtontvochtiger... Wil geen toprot. Tips zijn welkom.
      Attached Files

Comment

Hallo allemaal!

Hier weer een update. De lamp heeft nu 2,5 week 12/12 gedraaid. Na anderhalve week waren er al zoveel bloeiharen zichtbaar dat ik overgestapt ben van MH naar HPS. De strek heeft 2 weken geduurd en de plant is nu 65cm van basis tot de hoogste top. Formaat is denk ik bijna verdubbeld.

Ook heb ik al eerder wat knel zittende bladeren verwijderd. Vandaag heb ik flink geknipt en ruimte gemaakt om het licht goed door te laten dringen tot de onderkant van de toppen. LV was laatste weken tussen 30 en 45% met de lamp aan, "snachts" tussen 40 en 50%. Ik verwacht dat met de doorgevoerde ontbladering de LV verder zal zakken ivm betete luchtstroom in het toch al krappe tentje voor 250w hps.

Ben vanaf 5 dagen geleden begonnen met Vertafort bloom booster tabletten bij het water toevoegen. Wortels hebben wat nat gestaan een week maar dat probleem is inmiddels opgelost.

Op de foto's zie je goed wat ik gedaan heb.
        Attached Files

Comment

ziet er prima uit maar ik zou niet teveel wegsnoeien want een plant heeft zijn bladeren wel nodig voor zuurstofopname voor je toppen
          succes dat komt goed zo

Comment

Thanks Danny. Ga hem vanaf nu niet meer snoeien!

Comment

HULP NODIG! De bladeren van deze dame beginnen langzaamaan steeds geler te worden. Ook beginnen er nu lichtbruine vlekken op de bladeren te verschijnen. Ik ben bang dat de ph misschien te laag is en daardoor geen fosfor kan worden opgenomen. Heb ook een week geleden iets te geconcentreerd bloeibooster gegeven maar daarna 2 dagen niks om te compenseren (wel gewoon afgezuurd water). Ik geef meestal rond de ph 6.3.

Wat denken jullie dat het is? Kan het een schimmel zijn? Het is een ramp om de lv laag te houden deze tijd van het jaar zit rond de 40-45%. Heb nu de kamer waar de tent in staat volgegooid met vochtvreters. Wat denken jullie? (Ziet er erger uit in het echt dan op de foto).
              Attached Files

Comment

• kees49
                kees49 commented
                Editing a comment
                Misschien te veel water?

Yep, lijkt op teveel water, die vlekken ook.
              Dat kan ook van even geleden zijn.
              Ene keer veel van iets geven en compenseren door even minder te geven werkt niet zo goed, regelmaat werkt beter
              Mgoed, tis moeilijk te zien op fotoś met hps licht. Alles lijkt dan geel.

Mooi bossie bloemen heb je zo staan
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Hmmm ja ik ben er ook bang voor. Zal vandaag eens een foto maken in normaal licht. Heb gisteren eigenlijk ook teveel gegeven. Kan ik beter nu regelmatig geven maar wat minder? Nu even laten uitdrogen weer?

Comment

Is moeilijk te zeggen vanaf een foto.
                  Kijk naar de stand van de bladeren.
                  Vlak voor het lichtaan gaat moeten die al omhoog komen en een half uurtje later optimaal staan.

Een kwartier voor het licht uit gaat beginnen ze vaak weer wat te zakken.

Als ze wat meer blijven hangen als het licht aan is dan is dat een teken van te nat of te droog staan.
                  Dat verschil is goed te voelen als je de pot een klein stukje optilt.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

De schutbladeren gaan sowieso sinds 1.5 week niet meer echt omhoog, ook niet met de lamp aan.. wat kan ik concreet doen?

Comment

• QnQ
                      QnQ commented
                      Editing a comment
                      Het laatste stukje van mn vorige post lezen?

Verder gewoon aan je voedingsschema houden dat je volgt.
                      Nooit meer geven, juist minder.
                      Mgoe dat schip is ook al gepasseerd.

Het gaat niet optimaal zijn maar je leert er dit keer wel veel van.

Een stikstoftekort voorkom je tijdens de groeiperiode.

Hierbij de foto's in het licht. De onderste bladeren zijn aangedaan het lijkt zich steeds sneller naar boven te verplaatsen. Toppen zien er nog goed uit.

Zou het echt een wateroverschot zijn? Of toch iets anders?

Enorm bedankt voor jullie hulp!

Ps. Kan het ook gewoon zijn dat ik stikstof moet aanvullen? Zie filmpje

Attached Files
                    Last edited by Marihunana; 8 November 2018, 19:38.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                      Het laatste stukje van mn vorige post lezen?

Verder gewoon aan je voedingsschema houden dat je volgt.
                      Nooit meer geven, juist minder.
                      Mgoe dat schip is ook al gepasseerd.

Het gaat niet optimaal zijn maar je leert er dit keer wel veel van.

Een stikstoftekort voorkom je tijdens de groeiperiode.
                      Thanks
                      ​​​​​​

Comment

Misschien ook dat ik te vroeg teveel blad heb weggeknipt... Veel geleerd

Comment

Ik heb de zelfde fout gemaakt veel te nat ze groeien totaal niet. Ik heb ze nu 1week geen water meer gegeven. Alleen een beetje vochtig gemaakt.

Comment

Bezig...
                          X