Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scrog in Homelab 80L

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

de cream mandarine ziet er mooi uit man deftige plant waar veel bloemen aan gaan komen
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

Zondag nog 1 ml pk13-14 meegegeven. Ik zie nog steeds geen vergeling LR2 Ik volg ook niet dat pk 13-14 iets is zoals een booster, voor de laatste weken. Wat ze in mijn ogen nu nodig hebben (donkergroen blad) is wat fosfor en kalium voor het indikken van de toppen. Stikstof hebben ze genoeg, dus ik geef ook niks van groeivoeding meer of bloeivoeding met stikstof in. Heb jaren ze gekweekt, nooit geen problemen gehad. Aan hoeveel zitten we ondertussen? Drie weken echte bloei, dacht voor het gemak 1 februari genomen te hebben, maar was bij de eersten een dag of 2 eerder bloei te zien.

Wel grappig van die drie bleke groene, altijd al zo geweest. Zou is moeten gaan kijken welke drie dat juist zijn. Die komen ook niks tekort, vallen gewoon wat minder groen uit. De rest staat hoe ik het zien wil. LIcht verbrande bladpuntjes, bladeren schuin rechtop naar de lampen gericht.

Onderaan valt er weer hier en daar een groen blad af. Niet verwonderlijk, er komt daar niks van licht meer. Mss is het toch wat beter van twee planten minder te hebben, zodat ze zo kort op elkaar niet staan. De tijd zal het uitwijzen.

En nu, wat sweet skunk in de volcano.
      You do not have permission to view this gallery.
      This gallery has 5 photos.

Comment

• beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Vorige ronde kregen ze op die moment nog geen bloeivoeding, ze stonden toen effectief te droog. Te lang gewacht met water geven nadat ik ze verpot had. Op hele korte tijd alles vergeeld, niks meer aan te doen. Gewoon te lui geweest toen om het deftig te checken.
        Ik geef nooit meer dan 1 ml per liter en bouw dat langzaam op, staat zo ook op de fles van bio nova, hele lage dosissen. Had bv ergens gelezen dat wat fosfor bij omschakeling de bloei al wat kan aanzetten, dus dat heb ik ook gedaan. Gewoon een paar druppels, net zoals vroeger. Het grote verschil is wel dat ik enkel pk geef. Maar wil ze gerust ook wat canna terra flora geven, dat heb ik ook nog liggen. Al mankeren ze absoluut geen stikstof.
        Ben er volledig van overtuigd dat ze binnen drie weken nog steeds groen zien. Daarna krijgen ze niks meer buiten green sensation en dan eindig ik wsl met nog groene planten.

• Rreppellsteeltjam
        Rreppellsteeltjam commented
        Editing a comment
        En ik maar denken dat pk 13/14 alleen in de 5e week gebruikt hoort te worden voor stevigere toppen.
        Bij omschakeling naar 12/12 geef jij al wat mee?

• beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        Dat wordt overal beweerd ja. Tis gewoon fosfor en kalium, wat ze nodig hebben in bloei. Ik zie bij anderen ook hoeveelheden van 4 of 5 ml per liter water voor bloeivoeding. Hier gaat het over enkele druppels tot maximum 1 ml als ze goed in bloei zijn. En dat dan om elke 4 a 5 dagen. En zonder stikstof, mijn bladeren zien knalgroen en als ze nu iets nodig hebben van stikstof dat ze het maar uit de onderste bladeren halen.

Mooi Mooi vraagje hoeveel toppen heb jij ongeveer
      per plant om uw tent zo vol te krijgen !!

Voor de rest loopt het hier wel goed gesmeerd denk ik ,
      GoGo nog effe een paar spannende weken voor de boeg !?i

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• beowulf
        beowulf commented
        Editing a comment
        4 of 5 nodes per plant. Echt spannend is het niet meer na al die jaren, ze zullen wel gauw gaan beginnen stinken en dan is het wachten tot begin april. Gaat wel weer snel, tis bijna terug zomer.

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Zot he t'is of dat het jaar nog maar net begonnen en't is al lente !!

• smoker2002
        smoker2002 commented
        Editing a comment
        ziet er terug heel mooi uit met al die planten in je tent
        voor mij mag de zomer al beginnen juist mijn tuin terug op orde gezet zodat ik mijn groenten al kan beginnen ontkiemen en strals kijken op wietzaadjes want is momenteel 25% korting op alle nieuwe huiszaadjes die binnen zijn zo zal kijken wat er tussen zit dat ik al kan gebruiken als het zo een weer blijft zal het niet lang duren voor ik autoflowers voor buiten zal beginnen te onkiemen binnen

Mooi hoor!

Comment

4 weken echte bloei, tijd voor een nieuwe update, was al meer dan een week geleden. Ze hebben gisteren nog wat pk 13-14 gekregen, 1 keer een halve ml ofzo per liter, sinds de laatste update. Ze drinken veel, een 750 ml per dag ongeveer. Moet is de moeite doen van de potten op te nemen want sommigen hadden te weinig, anderen wat teveel. De bladeren zien grotendeels nog knalgroen, voor wie twijfelt aan universele potgrond... Ik denk dat ik zo twee planten kan wegnemen en dat het dan nog niet zou opvallen, alles staat heel kort op elkaar Ergens vormt dat nu wel een probleem voor de LV, die gaat weer naar 75%. Ergens kan ik dus daar de snoeiers wel begrijpen, en onderaan vallen de groene bladeren er weer gewoon bij de minste aanraking vanaf. Ze hebben die dus duidelijk niet nodig. Het ziet bijna wit onderin, daar mocht dus wel het 1 en het ander weg.

Nog niks vergeling te zien trouwens, buiten dus die ene plant die een waterbeurt heeft moeten overslaan wegens verstrooidheid en droog stond. Dus ik moet niet langer twijfelen waar het vorige ronde aan lag. Al de rest gaat super. Helaas ook wel weer veel last van varenrouwmug en dat komt wsl omdat het zo donker is onderin. Weinig verdamping en de grond blijft bovenin vrij nat. Ben er effe met de grove borstel doorgegaan. Zo'n verfafbrander gepakt en woef. Weg beestjes. Een fractie van een seconde en ze maken geen schijn van kans. Dat haalt de populatie hopelijk wat naar beneden.

This gallery has 10 photos.

Comment

""Zo'n verfafbrander gepakt en woef. Weg beestjes. Een fractie van een seconde en ze maken geen schijn van kans. Dat haalt de populatie hopelijk wat naar beneden."" ECHT ??

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Gewoon effe kort de vlam op de aarde ja. Als er daar eitjes zitten zullen die het ook wel niet overleven denk ik dan. Planten hebben er geen last van. De vliegjes die blijven zitten overleven het ni.

Comment

• Flip Hasjkip
              Flip Hasjkip commented
              Editing a comment
              Niks aan te doen weet ik niet, ik heb 1 x varenrouwmug gehad, daarna nooit meer. Ze komen inderdaad vaak met de grond mee, een shop zoeken waar de aarde binnen ligt zou kunnen schelen. Niet te nat kweken, vanglinten / kaarten en Neemolie kun je proberen.

En Remco, ga aub niet met de vlammenwerper aan de gang in uw hok, ik zie het bij u nog affikken

Planten zien er prachtig uit Beo ! Worden al echte knotsen, gaat hard.

• Remco
              Remco commented
              Editing a comment

• smoker2002
              smoker2002 commented
              Editing a comment
              ik haal altijd mijn aarde bij urban garden shop in terneuzen daar licht alles binnen ze hebben daar geen plaats om iets buiten te zetten

Een tijd geleden dat ik nog op het forum was en heb even bijgelezen, ziet er goed uit daar!
            Hier gaat (door een promo van Dutch Headshop) volgende ronde ook terug Plagron mineraal in de grond, ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

@De muggen en trips: bij trips heb ik ervaring dat de larven gewoon heel bestendig zijn. Hier heeft B.A.C. Plant Vitality Plus altijd wel goed geholpen.
            Wel steeds na herhaling om de larven achteraf ook te doden.

Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Er vliegt al heel wat minder rond na mijn passage met vuur De bladeren beginnen nu wat te verdorren bovenaan, maar ik heb er nu ook twee clipfans op hangen. Krijg de LV weer niet naar beneden en heb geen zin in toprot. Morgen eens wat foto's trekken, ze naderen het einde. Nog 2-3 weken en dan zal het vrij vroeg al oogst zijn.

Comment

6 weken bloei, nog drie te gaan ongeveer. Hier en daar wat verkleuring bovenaan, is normaal want er staan er een aantal op de tocht. LV is veel te hoog, dus kon niet veel anders dan er twee fans vol op zetten. Ik moet is leren van het raam van de badkamer wat vaker open te zetten... En dat er zoveel planten zo kort op elkaar staan helpt natuurlijk ook niet. LV gaat naar 75% en da's een 10 teveel om gerust te zijn. Volgende ronde 2 planten minder, en dat zal voor volgende winter zijn want mijn seizoen zit er bijna op. Mss pruts ik nog wat buiten, maar hier komt veel te veel volk dat niet moet weten dat ik wiet kweek. Dus buiten is voor mij lastig.
                Ze hebben sinds de laatste update maar 1 keer voeding meer gehad, nog wat pk13/14 en een klein beetje groeivoeding. Vanaf nu krijgen ze enkel nog twee of drie keer green sensation mee en voor de rest moeten ze het maar uit de bladeren halen als ze iets tekort komen.

This gallery has 6 photos.

Comment

Zien er goed uit!
                  Wat bedoel je met verkleuring door de fans?
                  Allee, ik zie de verkleuring natuurlijk wel, maar ik zou denken dat dat van iets anders komt.

En de LV in deze periode omlaag houden is idd lastig als de LV buiten als zo hoog is. Verluchten helpt, en de afzuiging wat hoger zetten.
                  Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Kan toeval zijn ook ze, maar de twee-drie planten die vol in de wind staan zijn aan het verdorren in de toppen. Da's niet al te best, de brandende led erop en dan nog wind 24/7. Daar onder ziet nog alles groen.

Comment

Hopelijk krijg je de LV voldoende onder controle tot einde rit, zijn mooie toppen. Zit er zelf nu ook aan te denken 2 te zetten ipv 4 want ook hier begint de lv op te lopen.
                      Ad usum proprium!

Comment

mss in action paar vocht vreters halen dat werkt wel goed en kost nog geen euro denk ik is vierkant plastiek potjes met balletjes in die het vocht opneemt
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
                        KEEP ON GROWING AND SMOKING

Comment

• ganjagast
                          ganjagast commented
                          Editing a comment
                          zit er al hoor Die van action heb ik ook geprobeerd maar die van bison zijn veel beter. Zie foto van laatste update dan rechtsonder.

Ik heb nog een luchtontvochtiger van in mijn hps tijd die af en toe op de badkamer aan gaat. Zat nogal veel vocht in de muren toen ik hier kwam wonen. Wat ik nu minder snap is dat er amper water uit de lucht gefilterd wordt maar de LV op 10-15 minuten wel al gezakt is van 75 naar 50%. Ik zet hem een uurtje aan als ze water krijgen en 's morgends nog een uurtje als het licht uit is.

Ondertussen is wel gebleken dat voor 2 op 1 te halen je toch zal moeten werken met stekken van 1 en dezelfde plant die er bovenuit steekt. Zaadplanten zijn te onvoorspelbaar. Vorige ronde was 1 van de grootste opbrengers de ganesh spirit van sweet seeds, dat zijn nu die twee bleke planten. Wat ik dan nog ooit zou willen proberen op die opp, stuk of 80 stekken die net nadat ze geworteld zijn op 12/12 gaan. Nuja, anderhalve per watt is ook ni slecht

Comment

• zeitgeistmovement
                          zeitgeistmovement commented
                          Editing a comment
                          Je kan ook een paar extra planten nemen, en de mindere weggooien.
                      Bezig...
                      X