Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Scrog in Homelab 80L

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ziet er goed uit daar.

Da's een idee waar ik ook al lang mee rondloop.
    Niet direct de tent omdraaien, maar wel om een kast op maat maken, met dezelfde afmetingen.
    Want een vierkant is idd niet erg handig om op te scroggen.

Heb jij trouwens een degelijks systeem om bij scrog de achterste planten water te geven als je er met moeite aan geraakt?
    Hier gebruik ik een tuinslang met trechter vanboven, maar da's telkens nogal een smosboel.
    Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

Ideaal is het niet, want er staan nu twee planten op zo'n luchtinvoerslang. Maar ze is maar 80 breed, twee rijen potten, dus ik kan overal gemakkelijk aan. Hangt nu wel geen net boven, maar ik moet geen potten verplaatsen. Nog idealer zou zijn om een kast van 50cm breed te maken en 4 meter lang Maar daar heb ik de ruimte niet voor. Zou wel cool zijn, 8 cobs op 1 rij. 120 op 120 suckt echt voor scrog, die traditionele tent. Twee of drie jaar terug heb ik zelf een ruimte gemaakt van 180 op 180, met een scrog in het midden en 20 cm ruimte langs alle 4 de zijden om overal aan te kunnen. Was ook maar een gesukkel.

Comment

Ik was trouwens aan het liegen, het zijn drie rijen potten vlak tegen elkaar. Maar de originele bedoeling, voor ik zoveel vrouwen bleek over te houden, was 2 rijen 18 liter potten, 12 stuks en scroggen.
        Ondertussen zijn de pruikjes bijna te zien, voor het gemak reken ik dit gewoon als bloeidag 1, ze staan 14 dagen op 12/12 ondertussen. Hier en daar wat bleker blad, hier en daar wat verbrande punten. Zou eigenlijk moeten noteren wat wat is, op het eerste zicht zijn het de indica's die meer zouden kunnen hebben en de sativa's zoals de blue chocolate haze minder.

Ze hangen wat, ik was gisteren te lui om ze water te geven. Dat gebeurt ook al eens. Gaan werken, daarna nog gaan vissen en dan geen goesting meer.
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 2 photos.

Comment

Dat laatste klinkt heel herkenbaar...

Nu staan er 3 18-liters op een diepte van 80 cm?
          Da's dan toch wel heel krap?
          Het idee hier is om idd 2 rijen diep te gaan, en zo breed als mogelijk. Liefst met ontkiem en droogruimte ingebouwd.

En met verschillende soorten werken geeft idd wat meer kopzorgen. Maar de Purple Bud hier komt na 3 maanden wel serieus m'n strot uit.
          Stap voor stap geraken we er wel.

Comment

• smoker2002
            smoker2002 commented
            Editing a comment
            daarom moet je paar verschillende soorten zetten ik zet meestal 2 verschillende soorten in mijn kast deze zomer had ik er 4 a 5 ( met mijn auto's buiten )dan heb je verschillende weed om te smoren

Nee, er is maar plek voor 2 rijen 18 liters. Ze staan in 7 en 11 liter nu. Denk dat ik hier nu een tiental soorten staan heb, als ik elke dag hetzelfde zou moeten vapen, meh. Zo'n tentje vol PP bv, dat komt hier niet binnen ze. Saaien boel voor te kweken, saaien boel voor te gebruiken.

Comment

This gallery has 2 photos.

Comment

• Jack Spliff
              Jack Spliff commented
              Editing a comment
              Tekst hoeft soms niet Een zeer mooi veldje

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Wat eten we vanavond? Kak met bonen. Eik nee, alweer bonen.

Comment

• philly
              philly commented
              Editing a comment
              ben ook altijd zo blij dat ik het laastste topje aan het knippen ben :p Maar tv kijken tijdens het knippen?? knip je dan niet in je vingers :p

• smoker2002
              smoker2002 commented
              Editing a comment
              ik heb een gehele kamer om in the growen op de zolder heb daar een apparte kamer op de zolder gemaakt zo is groot genoeg
              ik heb naast mijn kast een draad gespannen waar ik aan droog en zet dan de kast open met de afzuiging op max paar dagen en heb nooit last van de geur ... het enige wat ik niet graag doe is knippen vind het zo saai ben er nu ook terug mee bezig met mijn buiten kweek dak vandaag al deel heb afgedaan enkel 98% van de hoofdtoppen zijn voor de vuilbak allemaal rot van de condens van het dak waar de toppen tegen hangen grrr nu nog straks deel knippen en morgen nog een hoop heb zeker al 100 gram in de vuilbak mogen smijten hebben al beetje goed weed maar das mss een 10 gram ( wachten tot het droog is ) hoofdtoppen in vuilbak zijn de rest ziet er beter uit

• beowulf
              beowulf commented
              Editing a comment
              Ik denk al jaren om zo'n tumble trimmer te kopen. Tis maar twee keer op een jaar oogsten, maar tis zooo rete saai en tijdrovend. Alleen kosten die dingen relatief veel voor wat het is. Maar het zou een stuk aangenamer werken.

Heb dat ding dien tumble trimmer eens opgezocht !
            Over de 250 euro das inderdaad veel geld !?i

Maar ik heb iemand is bezig gezien om zen toppen proper te maken
            en dat ging toch vrij snel vooruit , een uurtjes of 3 voor 400 gr droog
            in de poket !!

Comment

Goedkope (Schip UIT Duitsland) Professionele 16 "Twisted Trimmer Hydrocultuur Roestvrij Kom Leaf Plant Bud Spin met Draad blades, koop Kwaliteit Grastrimmer rechtstreeks van Leveranciers van China: (Schip UIT Duitsland) Professionele 16 "Twisted Trimmer Hydrocultuur Roestvrij Kom Leaf Plant Bud Spin met Draad blades Geniet van ✓Free verzending wereldwijd! ✓ Beperkte tijd te koop ✓Gemakkelijk rendement

Comment

• QnQ
                QnQ commented
                Editing a comment
                Als je na de knip er een kartonnetje room in mikt met een paar scheppen suiker ga je vast heel scheve slagroom krijgen

• Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Mmmm scheve slagroom op een brusselse wafel

• Cleargreen
                Cleargreen commented
                Editing a comment
                smoker2002 Dat filmpjes had ik inmiddels al gevonden inderdaad, kan dus nat en droog.
                Die vingers zijn bij deze van rubber lijkt het en ik heb al andere(duurdere) gezien waar dat siliconen is, dat lijkt me iets makkelijker met schoonmaken.
                Die onderste kom in het filmpje valt me wel behoorlijk tegen maar ik vraag me af of dit echt dezelfde is want die bij aliexpress lijkt voetjes te hebben ipv een mat.
                De kom in het filmpje is echt het goedkoopste van het goedkoopste, die dingen kan ik hier bij de Chinees kopen voor letterlijk 3 euro. Wil het niet eens RVS noemen want als daar een pitje oid in komt gaat dat wel degelijk een beetje roesten. Enfin zo'n kom is natuurlijk wel altijd voor iets degelijkers te vervangen natuurlijk.
                Ik ga er ook zeker over denken maar eerst maar eens een andere lamp en een warmte matje. Ben ook nog te groen om echt te kunnen klagen over dat knippen nog xD

Daar zijn de eerste trichomen Week 1 bloei achter de rug. Wat worden ze toch snel groot, herinner het mij als gisteren dat hun kopjes boven de grond kwamen. Nog eentje die vooralsnog weigert van toppen aan te maken, was ergens een freebee, de money maker van ? greenhouse?
              This gallery has 3 photos.

Comment

• Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Echt wel een mooi groen veldje , ik hoop voor u dat je dat zo kunt houden !!

Ik dacht dat ik ook een gelijk veld kon krijgen maar er zijn wel wat uitspringers boven gekomen de afgelopen weken !!

• beowulf
                beowulf commented
                Editing a comment
                Tak pletten en omleggen zoals op foto 1. Zo zou het ook op het net moeten zitten met de top die er dan maximum 10-15 cm bovenuit steekt. Vandaar dat je plaats nodig hebt en je de klok omgooit als de toppen het net beginnen raken. Dat komt volledig vol te zitten.

• Remco
                Remco commented
                Editing a comment
                Yup begrijp ik , ik heb gewoon de klok te laat omgezet !!

Volgende keer beter , mor ze staan er nog wel goed bij denk ik ,
                de uitschieters staan toch achter aan in de kast de andere hebben
                er geen last van , alleen een raar zicht , maar daar kunnen we wel me leven !!

Een vraag , zijn jullie dan zolang bezig om de toppen proper te maken ??

We praten hier toch niet over kilo's wiet ,maar over een paar honderd gram !

De vorige eigenaar van men kast sprak over +- 400 gr. op 1 M2 .
              En hij was daar een paar uurtjes met bezig om ze rook klaar te maken !!

Is het niet als je het handmatig doet , dat je dan wel voorzichtiger te werk gaat !
              En niet al den THC er uit klopt met die snelle ronddraaiende beweging !?i

En met wat maak je zoiets proper , ik heb tweedehands materiaal en dat hangt vol
              plakkerig spul ( hasj ) !!

Ik heb geen afwasmachine daarmee zou het misschien wel gaan denk ik !!

T'is ook een machine die maar voor 1 ding gebruikt wordt , das om wiet toppen
              proper te maken , dan is een wiet teler wel snel gevonden !

Of je kunt het aan de Sint & kerstman vragen , als je braaf bent geweest dit jaar !!!!

Comment

Hars los je op met isopropyl, werkt beter dan de vaatwas. Er zit sowieso verlies op, maar dat lijkt mij verwaarloosbaar. Er blijft ook genoeg aan men schaar kleven en aan die nitril handschoenen. Ik doe er soms anderhalf uur tot 2 uur over om 1 plant te knippen. Die kleintjes zal wel wat sneller gaan, maar een uurtje is niet overdreven. Staan er 20. Da's meer dan 2 dagen fulltime werken . Plus tis extreem saai en een prulwerk tot en met. Ik knip er dan wel alles uit, ook die klein suikerblaadjes. Eerst de grote bladeren er vanaf, de rest apart voor boter van te maken.

Comment

• Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Blaadjes zijn in de vaporiser gewoon rookbaar.

• Jack Spliff
                  Jack Spliff commented
                  Editing a comment
                  Van het knipafval maak ik steeds een beetje hasj. Ik laat het een weekje drogen, dan knip ik het wat fijner en vervolgens gaat het in een blikken opbergpot.
                  Die stop ik enkele uurtjes in de diepvries. Dan een nylonkous over de pot en schudden over een spiegel.
                  Zo kan ik uit het afval van 4planten toch nog enkele grammetjes hasj halen. Het is wel wat onzuiver door het gebruik van de nylonkous die niet de optimale micron dikte heeft.
                  Maar het is goed genoeg voor mij.

• Cleargreen
                  Cleargreen commented
                  Editing a comment
                  Als je wat doet met je trim zoals hasj maken of wietboter dan verlies je niks, de meeste hier kweken toch meer dan ze roken en ik vermoed dat de meeste zat andere dingen te doen hebben ipv wiet knippen.
                  Als je 10 uur ermee bespaard op jaarbasis dan is dat ding zijn geld al waard natuurlijk.

Je kunt er dus ook Hasj van maken !!

Dus alles waar kristallen THC ophangt kun je dus gebruiken .
                Er gaat dan toch niks verloren van het goede spul !?i

Dat is dan skiff of hoe noemt dat spul dat onder in de
                grinder achter blijft i?i

T'is eigenlijk nog wat te vroeg +- een week of 6-7 maar
                wel al intersant om al te weten , zodat ik wel al wat info
                heb , om alles al wat uit te zoeken wat er allemaal nog
                kan gebeuren als alles oogstbaar is !!!

Nog iets , je moet ook dat knipafval ook een tijd je kuren ??

Comment

• QnQ
                  QnQ commented
                  Editing a comment
                  En alles in je vriezer smaakt meteen naar wiet

• Rreppellsteeltjam
                  Rreppellsteeltjam commented
                  Editing a comment
                  Ja, je hebt warm zeven en koud zeven, invriezen, doordat de hars bevroren is komt het beter los!!!

Kijk ook onder; zelf hash maken.

• Remco
                  Remco commented
                  Editing a comment
                  In plaats van peper en zout , effe goe marineren in de trichomen mmmmm !!

Jaa een ijsje met een wiet smaakje , en Fish sticks a la cannabis !!!

jongens jongens wat doen jullie mij toch aan met al die goede ideetjes !?i

Er staat me nog iets te wachten dan !!!!

Twee weken bloei. Heb ze vandaag wat gediefd. Af en toe moet je ook is de potten wat optillen om te zien of ze niet te droog of te nat staan. De eerste geur begint er ook door te komen. Hoop dat er geen ballen hangen want daar kan ik nu echt niet naar gaan zoeken. Ik heb geen 4 uur tijd om te doden per dag
                Ze krijgen nu regelmatig voeding mee omdat de grond van de lidl wel uitgeput zal geraken. Wat terra vega en dan nog wat micromix. 1 keer in de week is wat fishmix die hier nog staat.

This gallery has 3 photos.

Comment

• philly
                  philly commented
                  Editing a comment
                  wat een clean tentje!! gaat lekker zeg. nog 5 weekjes?

• beowulf
                  beowulf commented
                  Editing a comment
                  6-7 pakweg.
              Bezig...
              X