Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek autoflowers: Power Kush / Northern Light / Royal Dwarf / Quick One

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek autoflowers: Power Kush / Northern Light / Royal Dwarf / Quick One

Korting op 420shop
    Ik ben momenteel bezig met een aantal autoflowers, maar wil weten of ik de ruimte eigenlijk wel maximaal benut.

Het formaat van de kweektent is 1.2m x 1.2m x 2m
    Als lamp gebruik ik: Groeilamp X1200 Led Paneel kweeklamp 1200 Watt
    De filter is een starterskit dat ik gekocht heb via Raja Trading (Can Fan Ventilatie set 400 w Standaard + Cli Mate Fan Controller). De maximumtemperatuur in de tent is 30 graden.
    Ook hangt er een kleine ventilator in de tent voor de lucht in beweging te houden. Deze staat op de laagste stand ingesteld.

In het totaal staan er dus 10 plantjes op deze oppervlakte. Is dit teveel voor een optimale oogst?
    Deze staan op een 18/6 lichtschema. Het licht gaat aan om 20:00 zodat ze 's nachts geen kou gaan hebben
    Het valt vooral op dat zowel de Royal Dwarf als Quick One niet allemaal even snel groeien, zoals je wel kan zien op de foto's.
    Enig idee hoe dit komt dat er van beide soorten 1 plantje een groeischeut heeft gekregen terwijl de andere 2 wat lijken achter te blijven? Terwijl dit bij de Northern Light niet het geval was.
    Ook de onderste bladeren beginnen wat te vergelen bij de Royal Dwarf en de Quick One

De reden waarom ik maar 1 Power Kush heb is omdat er maar 1 zaadje van is uitgekomen

Voor de Power Kush en Northern Light heb ik CANNA Terra Professional Aarde Mix gebruikt.
    Voor de Royal Dwarf & Quick One ben ik overgeschakeld op Kokos.

Voeding heb ik de plantjes niet gegeven. Ik heb wel Bloom & Grow voeding van Plagron, maar aangezien ik geen ervaring heb weet ik niet goed wanneer/hoeveel geven en wanneer eventueel te wisselen van Grow naar Bloom. Heb op youtube wel al vele filmpjes bekeken, maar daar wordt gebruik gemaakt van zoveel meer dingen dat ik me soms afvraag of ik wel goed bezig ben..
    Plant Merk Aantal dagen Duurtijd
    Power Kush Zambeza Seeds 47 65 dagen
    Northern Light Dutch Headshop Seeds 47 10-11 weken
    Royal Dwarf Royal Queen Seeds 29 9 weken
    Quick One Royal Queen Seeds 29 8 weken
    (Het aantal dagen is het aantal dagen dat het plantje al in de grond staat - duurtijd was aangegeven in de beschrijving van de zaadjes )

Wat is jullie mening van deze setup? Wat kan ik nog verbeteren (veel waarschijnlijk - I know... ).
    Altijd open voor suggesties..

Deze foto's zijn vandaag gemaakt:

Power Kush & Northern Light:
    IMG_20181018_115900.jpg

IMG_20181018_115910.jpg

Royal Dwarf:

Royal Dwarf 1.jpg

Royal Dwarf 2.jpg

Royal Dwarf 3.jpg

Quick One:

Quick One 1.jpg

Quick One 2.jpg

Quick One 3.jpg

Wat je nog kunt verbeteren de volgende keer is bijvoorbeeld geen autoflowers nemen en de potten tot de bovenste rand vullen.
    En zolang je de vloer van de tent nog ziet staan er te weinig in, niet teveel
    Er passen wel 36 autoflowers op zo 'n oppervlak in 6L potten, en ze kunnen ook wel in 3///l potten, dan kunnen er nog veel meer in.
    Voor de opbrengst maakt dat niet uit. Je licht en het klimaat bepalen de opbrengst, niet het aantal planten.
    Planten uit zaad zijn nooit identiek. Zeker niet van de tegenwoordige zaadmakers die geen moeite doen om de boel een beetje stabiel te krijgen.
    Die "duurtijd" die ze opgeven is ook alleen maar verkooppraat. Daar kun je rustig 2-3-4 weken bij optellen.

Plantjes op kokos zou je wel moeten voeden, want daar zit normaal niks in.
    Maar ik kan de kleur niet zien op de foto's, alles is roze, dus of dat nodig is kan ik niet beoordelen
    Qua uiterlijk ziet het er goed uit in ieder geval.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

de weken die opgegeven worden zijn meestal de bloeiweken en dan nog moet je "echte" bloei rekenen
      fem reg zaden kweek duurt bij mij altijd rond de 16 weken
      4/5 weken voorgroei 2/3 weken tot echte bloei en dan nog es de weken "echte" bloei
      AF's hebben ook minimaal 12 weken nodig tot oogst in het beste geval en die moeten dan de gehele cyclus 18u licht hebben met minder oogst
      dus zoals QnQ zegt volgende keer geen AF's te gebruiken das minder stroom en meer oogst

Comment

Ik had ergens gelezen dat je AF's beter meteen in een 11 liter (minimum) moeten.
        Heb dus gekozen voor 18l potten, hiervan passen er maar 16 in de hele tent

In verband met de voeding, ik heb wel een aantal plantjes (2 Quick One's & 1 Royal Dwarf) die wat lichtgroen van kleur beginnen te worden.
        Het is dan waarschijnlijk tijd om deze beginnen te voeden?
        Alleen weet ik dan niet goed tot wanneer ik moet wisselen van groei naar bloei voeding. Had ook gelezen dat je moet wisselen wanneer de plant in de bloeifase niet meer groeit.. maar ik zie bvb niet wanneer deze maar 2/3 cm gegroeid is op een week.

Onlangs ook een hygrometer in de tent gelegd, gisteren was de vochtigheid maar liefst 86%! Deze heb ik nu al naar beneden gekregen door wanneer het licht aan is, de tent een klein beetje open te laten en de ventilator op de maximum stand gezet. Deze is nu wel gezakt naar 59%, maar wat ten koste van de temperatuur natuurlijk.

Ik had in de eerste plaats voor AF's gekozen omdat ik totaal geen ervaring heb. Hiervan werd gezegd dat ze niet al teveel onderhoud nodig hebben en al bij al een mooie oogst opbrengen.
        Vanaf maart ben ik wel van plan om ook buiten een plantje of 2 te zetten, hiervoor had ik ook al gekozen voor een autoflower (707 Truthband van Humboldt Seeds), maar dit zal ik dan nog wel herzien

Comment

IMG_20181020_131506.jpg

IMG_20181020_131514.jpg

IMG_20181020_131602.jpg

IMG_20181020_131526.jpg

Attached Files

Comment

Groeivoeding voorlopig.
            Pas als je echt topjes ziet mag je over bloeivoeding gaan nadenken.
            Welke groeivoeding heb je, die voor kokos, of die voor aarde?

Je hoeft de plantjes niet meer nat te sproeien.
            Daar hebben ze geen voordeel van op de langere termijn.

707TB is een leuk soortje. Indrukwekkende genenpool dus er kan altijd een verrassing uit komen.
            Meer geschikt voor binnen denk ik, met 10 weken bloei.
            Het is geen autoflower dus op z'n vroegst half november klaar zonder verduisteren.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Bezig...
            X