Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 5x PowerPlant door een noob

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik zelf maak ze niet vast.... ik blijf ze onder het net houden en trek ze zo veel mogelijk uit elkaar zodat het licht goed in kan schijnen.
    ik vind die van jou nog niet zo heel groot...ventilator zou ik omdraaien en over de bovenkant laten blazen
    You do not have permission to view this gallery.
    This gallery has 1 photos.

Comment

Sorry voor de wat late respons, ik heb het net met wat tie-wraps verder gespannen. Een druppel afwasmiddel, ik weet niet of ik daar wel aan durf hoewel ik de tip eerder gehoord hebt. Ik denk dat ik bij de volgende keer de temperatuurschommelingen wat beter moet managen, volgens mij heb ik daar wat stagnatie in de groei opgelopen. De ventilator ga ik boven de toppen hangen, bedankt!
      "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

Comment

• philly
        philly commented
        Editing a comment
        Ik begrijp dat zeker; Je kan 1 drupje bruine zeep nemen; dat is geen probleem hoor maar misschien kan iemand dat hier bevestigen, ik wil zelf ook altijd een second opinion voor ik iets uitvoer

• QnQ
        QnQ commented
        Editing a comment
        Drupje afwasmiddel doe ik 's zomers ook, als de grond te droog is geworden buiten.
        Breekt de oppervlaktespanning van het water zodat het toch de aarde in kan.

Comment

Het net is inmiddels goed aangespannen, afhankelijk van de situatie kan ik morgen weer een knappe foto nemen in neutraal licht.

Comment

• Stoner72
          Stoner72 commented
          Editing a comment
          Ik kijk er naar uit !

van wie is deze PP ?
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Dutch Headshop

Comment

Statusupdate!

Ik heb het netje wat bij de tent kwam maar aan de kant geschoven en een metalen rooster aangeschaft bij de gamma. Met een klein beetje zagen paste hij precies in de tent Helaas is een tak gescheurd bij de node door iets te grof gewerkt te hebben, deze heb ik vastgeplakt en tot op heden blijven de bladeren aan de tak mooi groen.

Het raster begint mooi groen te worden en de plantjes worden flink dorstig, ik denk dat ik bij de volgende batch ga investeren in een blumat systeem omdat ik niet even vaak thuis ben. Volgens het forum zijn er een hoop mensen met goede ervaringen erover mits er geen bio voeding gebruikt wordt.

Ik heb ook een pH en EC meter besteld, deze komen volgende week binnen verwacht ik. upgrades!

De laagste bladeren slaan geel uit, gebrek aan licht ga ik vanuit. Kan ik deze afknippen om zo energie te conserveren?

Ik denk dat ik over twee weken de lampen op 12/12 zet om de bloeifase te starten, ze staan nu 2 maanden of zal ik nog wat langer doorgaan met de veg fase?

PS. De foto's helaas met licht aan gemaakt, ik mis elke keer het moment dat de lampen aangaan

41b8efab-529b-4a97-94a9-28d659b163f7.jpg

Attached Files

Comment

hmm Das wel een hele lange veg fase... Ik zou precies al overschakelen op 1212. ze groeien zowiso nog even door dusjah. goed gefixt met dat rek. zelf verkies ik een net, dat geeft nog wat mee als je er bv een tak doorheen wil trekken/vlechten. Succes

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door philly View Post
                hmm Das wel een hele lange veg fase... Ik zou precies al overschakelen op 1212. ze groeien zowiso nog even door dusjah. goed gefixt met dat rek. zelf verkies ik een net, dat geeft nog wat mee als je er bv een tak doorheen wil trekken/vlechten. Succes
                Moet ik er wel bij zeggen dat ik reken vanaf dat de gekiemde zaden de grond in zijn gegaan. Ach, ik ga ze op 12/12 zetten. ben benieuwd naar het resultaat!

Comment

• philly
                  philly commented
                  Editing a comment
                  da's volgens mij een goeie beslissing!

plantjes gaan lekker
                verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

Bladeren weghalen , dan gaat de kracht naar de toppen toe... niet schrikken als je plantjes even een dagje stil staan.

Comment

• Stoner72
                    Stoner72 commented
                    Editing a comment
                    Snap je philly

• philly
                    philly commented
                    Editing a comment
                    Bladeren die geel zijn laten indd vanzelf los, die moet je zeker verwijderen, deze worden anders makkelijk een broeihaard van ongewenste organismen,,,

• QnQ
                    QnQ commented
                    Editing a comment
                    Ja verwijderen als ze afgevallen zijn, ja.

Zo staan ze er bij mij nu bij . Nu in de 3de week op 12/12

Comment

• StanLee
                    StanLee commented
                    Editing a comment
                    Mooi veldje man!

• ganjagast
                    ganjagast commented
                    Editing a comment
                    Nice man!

• Stoner72
                    Stoner72 commented
                    Editing a comment
                    Thnx

Statusupdate! De lampen staan nu bijna 2 weken op 12/12 en ik heb voorbloei. Ik vind de bladeren er iets te licht uitzien, misschien moet ik beginnen met bloeivoeding geven? Het scrogrek houdt zich prima, moet wel zeggen dat de vermeende groeispurt na 12/12 zetten me wel wat tegenviel.
                  28dec557-fb42-42fe-b4ad-4f5e007d1942.jpg f44fe38b-500c-4040-a0fd-acbe2e3b650a.jpg

Comment

Wat is de temperatuur en vochtigheid?

Comment

Tussen de 18 en 27 graden met een tv tussen de 30 en 50

Comment

• StanLee
                        StanLee commented
                        Editing a comment
                        De plagron terra lijn, 1/3e van wat het schema voorschijft. ben ik misschien iets te zuinig? Moet er wel bij zeggen dat ik erg vroeg begonnen ben met voeding, zodoende ging ik er vanuit dat de grond erg verzadigd was.

• Stoner72
                        Stoner72 commented
                        Editing a comment
                        Ik zou toch maar naar het schema gaan opbouwen..... bloeivoeding ook gaan toevoegen
                        Misschien dat andere members nog tips hebben ?

• StanLee
                        StanLee commented
                        Editing a comment
                        Ik ga ook zeker na de oogst de wortels inspecteren, misschien zijn die niet goed ontwikkeld ofzo.
                    Bezig...
                    X