Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 5x PowerPlant door een noob

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Een vraagje !

Die gaten in uw scrognet hoe groot zijn die eigenlijk ??

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Remco View Post
      Een vraagje !

Die gaten in uw scrognet hoe groot zijn die eigenlijk ??
      50 millimeter.
      Last edited by StanLee; 4 January 2019, 17:48.
      "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

Comment

Als je zoveel blad snoeit moet je wel je watergift aanpassen want alles gaat een stuk langzamer als je alle fanleaves snoeit.
        Bol hangend blad, beetje gelig van kleur, dan denk ik eerder aan iets te nat staan.
        (als ze mooi donkergroen zouden zijn met bol blad, dan zou het een stikstofoverschot zijn)
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ik snoei geen fanleaves, da's juist het frapante eraan. Ik heb alleen een klein beetje getopt

Comment

Ben je wel al meer voeding aan het geven ?

Comment

• StanLee
              StanLee commented
              Editing a comment
              Ja, en het advies van Q genomen om wat zuiniger aan te doen met het water. er beginnen al wat haartjes te ontstaan ik zal vanavond proberen een nieuwe foto te schieten.

Die van mij staan in autopots.... er zijn volgens velen een hoop voor en tegens , maar het bevalt mij prima !

Comment

Ik heb een blumat set besteld, ik ben benieuwd naar de resultaten! Als ik zo op het forum lees is het na het instellen heerlijk om mee te werken. Ik vraag me alleen af hoe het dan gaat met wortelstimulator; volgens het potje waar het in zit is het maar 24u houdbaar buiten de verpakking. Denk dat ik dat dan los moet geven bij de volgende kweek.

Comment

De planten hebben rode stelen en dat is een teken dat ze met stress kampen. Een veelgemaakte beginnersfout die ik ook ben begaan is dat je de planten onvoldoende bewatert. Hierdoor lopen de Ec en de pH op in het medium, waardoor de plant niks meer kan opnemen. Goed bewateren met de correcte waarden corrigeert dit.

Comment

Ik zal eerlijk bekennen dat ik niet wist dat rode stelen een teken van stress was! Ik ga de temperatuursensor eens anders ophangen, kijken wat hij dan uitleest.

Comment

Zit er al wat meer groei in ?

Comment

Ja, heb nu een pH meter waardoor ik in ieder geval goed kan afzuren naar 6,1. Daarnaast ben ik een stuk minder water gaan geven en het effect mag er zijn!

Ik denk dat de temperatuurmeter wat te dicht aan de lichtkap hing en daardoor wat warmtestraling opving, heb hem nu wat anders opgehangen en meet compleet andere temperaturen. Daarnaast blaas ik nu de warme lucht niet meer in dezelfde etage af maar direct naar buiten wat ook wel effect heeft.

Ik zal vanavond een nieuwe foto schieten!

Comment

• Stoner72
                        Stoner72 commented
                        Editing a comment
                        Ik ben benieuwd...

Het schoot er even bij in dit weekend maar dit is het resultaat. de bladeren wijzen bijna niet meer naar beneden gelukkig! Tijdelijk geen knappe verlichting in de kamer dus deze is met een bouwlamp verlicht

cb310b2d-251e-4afd-b679-21315b431fad.jpg

Comment

• Stoner72
                        Stoner72 commented
                        Editing a comment
                        kijk !! ze gaan de goede kant weer op...

Daar zijn we weer! Ik denk dat ik iets te fanatiek ben geweest met voeding geven en heb nu wat verbrande bladeren. Gezien ik denk dat ze nog een week of 2-3 moeten staan ga ik helemaal geen voeding meer geven maar stap ik over op 100% water. De boel staat nu zo goed als drie maanden.

Ik heb het blumat systeem geinstalleerd maar het afstellen gaat evengoed nog aardig wat tijd in zitten zeg!

Ik heb me een beetje verdiept in hydrocultuur, met name eb- en vloed systemen. Andere forumgebruikers hebben daar hele mooie resultaten mee geboekt en zit nog te overwegen om over te stappen. Misschien niet volgende kweek maar die daarna maar eens in verdiepen.

dc0eafd9-2efc-46a4-bc57-8f92623c57b0.jpg
                      Attached Files

Comment

Ghehe....geduld. Het duurt nog even.
                        Gaas is toch niet helemaal vol gekomen. Da's een goeie leer voor de volgende keer.

Een Blumat kun je ook het beste in het begin installeren, dan is het 1x afstellen en niet meer aankomen.
                        Omdat de pot de ideale vochtigheid zou moeten hebben op het moment dat je er een plant in zet, hoef je dan alleen de Blumat in te stellen zodat die net niet drupt.
                        Wortelstim. en voeding kun je beter niet gebruiken bij een systeem met slangetjes. (bij elk systeem met dunne slangetjes)
                        Misschien dat hydrovoeding wel gaat? Ik heb dat nooit geprobeerd.

Zou nog niet helemaal stoppen, maar minder voeding gebruiken.
                        Ze bloeien ook pas 4 weken eh, dus ze moeten nog 4 weken.
                        De topvorming begint pas net, ze gaan nog eens zo groot worden!
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

Ach, QnQ, ik heb zoveel geleerd met deze kweek! Had naar mijn idee aardig wat gelezen maar de praktijk is toch wel de beste leerschool. Het gaas is niet vol omdat ik twee van de vijf plantjes hebt vermoord, volgende keer niet de volle 600w geven aan zaailingen.

Ik had inderdaad gelezen dat zulke systemen snel kunnen vervuilen en dat bio-voeding uit den boze is bij blumat. Het verbaast me ook dat ze niet een paar mm extra binnendiameter hebben gepakt voor de slangen, maargoed.

Zit nog een beetje te twijfelen over hydro, de twee redenen wat me tegenhoudt is dat ik nog heel veel voeding heb voor aarde, de tweede reden is dat ik zelf echt heel weinig blow en dan riskante hoeveelheden wiet moet oplaan.

Zou nog niet helemaal stoppen, maar minder voeding gebruiken.
                          Ze bloeien ook pas 4 weken eh, dus ze moeten nog 4 weken.

Misschien ben ik wel iets te voorbarig geweest met stoppen met voeding. De gedachte die ik had is dat nou mijn aarde verzadigd is met voeding, en ik ook nog ~2 weken moet spoelen.

Ik ben in ieder geval al aardig te spreken over het resultaat tot zover want die arme rakkers hebben wat met mij en mijn gepruts te stellen gehad!

Comment

Bezig...
                          X