Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek: 5x PowerPlant door een noob

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

De trichromen zijn nog steeds niet milky, moet ik me zorgen maken? Ik vind het allemaal wel heel lang duren, of ben ik gewoon ongeduldig?
    "There is no wealth like knowledge, no poverty like ignorance."

Comment

Ruim 11 weken bloei, dan zou een PP wel klaar moeten zijn bij voldoende licht.
      Kun je nog eens een serie foto's maken van hoe ze er nu uitzien ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

Comment

beter dan dit zal het niet meer worden vrees ik; dus zou alles oogsten; je ervaring die je hebt opgedaan toepassen en opnieuw aan de volgende beginnen

Comment

Oke, als de huidige voorraad aangemaakte voeding (5L) op is ga ik spoelen. Kan niet wachten op een tweede betere ronde

Comment

Het voedingswater was drie dagen geleden op dus ik geef ze nu aangezuurd water. Toch nog wat dikkere toppen. Ik hoop dat de trichromen de komende tijd nog wat meer naar milky gaan.

fd13e839-b8e6-4d8e-a88c-9b6cc1148a29.jpg
            Attached Files

Comment

Zo staan ze er nu bij, ik ben niet geheel ontevreden voor een eerste keer. Ik lees op het forum dat het spoelen vaak een week tot anderhalve week duurt maar ik zie nu al dat de bladeren geel worden. Moet ik doorgaan met spoelen of zijn de al oogstrijp?
              Attached Files

Comment

Het spoelen moet niet zolang duren. Je kan ook niet spoelen, da's je eigen keuze.
                De laatste 10-14 dagen alleen water doe je niet om blad geel te maken ofzo, maar om de smaak van de wiet zuiverder te maken.
                Je kan ook 3 of zelfs 4 weken alleen water geven.
                Hoe langer zonder voeding op het eind, hoe beter de wiet gaat smaken.

Of ze oogstrijp zijn kun je (met zekerheid) alleen aan de trichomen zien maar ik durf wel te zeggen dat ze klaar zouden moeten zijn met 3 maanden echte bloei
                Dat gaat vast een klapper worden

Comment

Ik heb m'n vraag wat slecht geformuleerd, wat ik bedoel te vragen is of gele bladeren een goede indicatie zijn of de planten al genoeg zijn gespoeld, en zo ja, of dat hier het geval is.

Wat ik ervan begrijp is inderdaad om de voedingstoffen uit de plant te halen. Is stikstof tekort (wat zich uit in gele bladeren) een goede indicator hiervoor of zegt dat vrij weinig?

Al is het toegestaan en heb je er behoefte aan wil ik je graag een sample sturen als het is geoogst, al vorm van eeuwige dank

Comment

Aha, maar dat gele blad wat ik zie was al eerder slecht dacht ik.
                    Eigenlijk zegt dat blad niet zoveel. Bij de een gaat het snel, en bij de andere blijft het groen tot het eind.

Ze krijgen nu een week alleen water toch ?
                    Dan kun je nu echt op de trichomen (trichomes?) afgaan.
                    Als je denkt dat je bijna geen doorzichtige meer ziet kun je eventueel wel oogsten.

Ik doe zelf liever nog een paar dagen extra tot een dag of 10 minimaal.

Samples mogen niet verstuurd worden via het forum en daarvoor ben ik hier ook niet.
                    Ik doe dit alleen omdat ik het leuk vind, verder win ik er niks mee.
                    Je eeuwige dank, daar wil ik het wel voor doen.
                    Alhoewel dat misschien ook wel een beetje lang is.

Comment

Nou het is zo ver, de boel is omgehaald en geknipt. Het knippen was wel een beetje een rotklus maar na de eerste paar toppen had ik er flink de vaart in. Met een muziekje en sticky erbij is het nog best uit te houden!

De toppen heb ik laten drogen in mijn kweektent. Bij gebrek aan een droognet heb ik een vuilniszak voor bouwvuil gebruikt om de toppen op neer te leggen, deze laat in ieder geval nog een beetje lucht door. Daarnaast heb ik alle toppen twee keer per dag omgedraaid. Het knipafval gooi ik de vriezer in nadat het is gedroogd om in de toekomst misschien wat hasj van te maken.

De volgende run wordt waarschijnlijk met een RDWC-systeem, de voorbereidingen zijn inmiddels al getroffen.

De toppen zitten inmiddels in een mooie grote weckpot van 3 liter bij de xenos vandaan. De hygrometer voor in de potten komt morgen binnen en dan kan het curen beginnen. Ze zijn nog niet superdroog maar volgens mij droog genoeg om alvast in de pot te doen. Het resultaat is, ondanks ik met twee van de vijf planten ben geeindigd een mooie 298 gram.

Shoutout naar iedereen die me geholpen heeft om dit tot een (nagenoeg) goed eind te kunnen brengen!

c86cadda-f5d0-4fa1-8749-0e61b804ec25.jpg
                      Attached Files

Comment

Bezig...
                      X