Met dit forum wil ik tips over hoe ik mijn eerste kweek tot een goed einde kan brengen heb niet veel budget voor deze hobby dus dure alternatieven of tips heb ik niks aan. Alvast bedankt voor de hulp
Forum Top Ad MOBILE Smallest
Collapse
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Eerste kweek
Collapse
X
-
Hah dat is net het probleem ik weet niet welke soort het is dus over de plant weet ik niets qua genen. Ik hoopte dat de professionals op dit forum het mieschien zouden herkennen aan de plant of toch bepaalde eigenschappen kunnen meegeven. De plant is al een maand oud maar heeft veel stress gekend door verpotten en te veel water per ongeluk ect. Ik ben nogal een kluns. Maar nu lijkt alles goed te gaan nu zie je duidelijk een verschil na een dag. Ik heb een kast in mijn kelder waar ik aluminium folie in heb geplakt zodat het een kweektent werd. Of iets wat daar op lijkt. Ik heb dan ook nog een goedkope led ledlamp erboven. De grond is gewone potgrond voor bloemen met nig wat extra voeding die al in de grond zat verwerkt. Voor de rest heb niets dus het is best primitief maar ik geloofde dat het ook zo wel ging werken
Comment
-
Ik denk dat je plantje meer voordeel heeft aan beter licht.
1.600 lumen is niet zoveel. (250W hps = 27.000 --- 600W hps = 90.000)
Je hebt iets meer dan 1x 18W TL, en daar heb je er wel een stuk of 5 van nodig om 1 plantje enigszins onder af te bloeien.
Ze past zich aan de omstandigheden aan, daar gaat een ventilator niet veel aan veranderen nu.
Onder beperkt licht wordt het een heel lang verhaal, en het resultaat zal alleen wat takjes zijn, echt iets rookbaars eraf halen zal niet meevallen onder 1 mini ledlampje.
Mgoed, dat vraagt een investering, en daar heb je niks aan zei je in het eerste bericht.
Dus, mooi oefenen in de kelder nu, en over 6 maanden buiten wat plantjes wegzetten, dat kost het minst en je hebt meer kans op resultaat.
Comment
Comment