Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

nieuw kweekje met sweed seeds :))))

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    nieuw kweekje met sweed seeds :))))

    Korting op 420shop

    #2
    Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

    Eyy mate, Long time no see mate!!
    Je vraagt aan ons jouw van goede adviezen te voorzien, dan wil ik daar wel tegenoverstellen dat je je verslag deze maal wel mooi afrond! Het oog wil ook wat heh
    Gelukkig zijn we vergevingsgezind en wens ik je hierbij al het geluk toe!
    Wat het temp probleem betreft, zou ik toch echt een finantiele investering doen, deur open zetten enz is leuk voor een keertje maar zal je op de lange duur niet veel goeds doen! Koop een actieve inblaas (of nog een afzuiger en deze omkeren), welke je het beste zo laag mogelijk in de kweekruimte laat inblazen. Bedenk wel dat wanneer je zowel een afzuiger hebt als een actieve inblaas je nog een 3e opening moet hebben zodat de 2 niet gaan concureren en je apperatuur vroegtijdig naar de knoppe helpt. Als je koele lucht tekort komt kan je deze actieve fan op een slang aansluiten en naar de koelste kamer in je huis trekken. Peace of cake lijkt mij

    Greetzz mate

    Comment


      #3
      Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

      ELA MAATJE!

      Is het beginnen kriebelen?

      Heb de soortje van Sweet Seeds ook gekweekt en nooit problemen mee gehad, veel succes ermee, volg je

      GRTZ
      Stoned is the way of the walk...

      Comment


        #4
        Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

        Oorspronkelijk geplaatst door Psycho View Post
        Eyy mate, Long time no see mate!!
        Je vraagt aan ons jouw van goede adviezen te voorzien, dan wil ik daar wel tegenoverstellen dat je je verslag deze maal wel mooi afrond! Het oog wil ook wat heh
        Gelukkig zijn we vergevingsgezind en wens ik je hierbij al het geluk toe!
        Wat het temp probleem betreft, zou ik toch echt een finantiele investering doen, deur open zetten enz is leuk voor een keertje maar zal je op de lange duur niet veel goeds doen! Koop een actieve inblaas (of nog een afzuiger en deze omkeren), welke je het beste zo laag mogelijk in de kweekruimte laat inblazen. Bedenk wel dat wanneer je zowel een afzuiger hebt als een actieve inblaas je nog een 3e opening moet hebben zodat de 2 niet gaan concureren en je apperatuur vroegtijdig naar de knoppe helpt. Als je koele lucht tekort komt kan je deze actieve fan op een slang aansluiten en naar de koelste kamer in je huis trekken. Peace of cake lijkt mij

        Greetzz mate

        Comment


          #5
          Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

          halo medegrowers, was nog vraagje vergeten stellen...

          mijn ruimte waar ik in kweek is dus 1.6m hoog, lamp kan wel bijna volledig tegen plafond hangen, maar nu, ... wanneer zouden jullie de planten op 12/12 zetten?
          na de derde internode of laat ik ze wat groter worden? Ik zit mee 600 W dus de lamp moet toch minimum 50cm van de planten verwijderd hangen, niet?
          wel als ik dan zo eens reken, 1m60 min 15cm (lamp) min 50cm (afstand tussen lamp en plant) min 25cm (hoogte van 11l pot) = 70cm (maximum groote van de planten)
          wat is jullie ondervinding en ervaring hier in ? zijn wel allemaal indica soortjes, Creamm Caramel en S.A.D. S1 zijn 90/10 indica/sativa, Moham Ram 85/15 Indica/Sativa. Buiten de black jack die is 50/50 indica/sativa.
          Vorige keer heb ik ze na drie internodes getopt allemaal en dan na ze hersteld waren van het toppen heb ik ze op 12/12 gezet, maar mee het nu indica soortjes zijn ben ik eens niet van plan ze te toppen of vinden jullie ik dit toch weer moet doen ? denk mijn hokje zo al vol genoeg zal staan mee 12 x 11 l potten, en door te toppen zetten ze meer uit in breedte als ik mij niet vergis...?

          Dus benieuwd na jullie mening hiervan medegrowers !!

          Grtzzz NewGrower

          Comment


            #6
            Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

            Eyy mate, wanneer je alles geinstaleerd hebt zou ik ook nog ff kijken of de temp mooi constant blijft voordat je de dames aan onnodige stress gaat bloodstellen. De kelder is de meest ideale plek om een kweek te draaien (constante temp), vaak ook de meest koele plek.
            Wat je hoogte probleem betreft en de hoeveelheid dames die je wil gaan zetten zou ik ervoor kiezen niet te toppen en met een hoogte van 30-35cm in bloei zetten. Zoals je weet verdubbelen indica dominante dames in lengte na omschakeling 12/12 en sativa dominante dames kunnen wel verdrie/vier -voudigen in lengte na omzetting 12/12. Mochten ze de 70 cm voorbij groeien kan je altijd nog buigen, knakken of strappen, moet geen problemen gaan geven. Door te toppen worden de onder de top gelegen internodes in groei gestimuleerd en krijg je idd bredere dames, wat voor jouw krappe opstelling geen goede optie is

            Greetzz mate

            Comment


              #7
              Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

              hey,

              je gaat lekkertjes soortjes kweken

              ben erg benieuwd naar de cream caramel en black jack, die ga ik mn volgende ronde zette

              probeer eens een clip ventilator voor je "inlaat" vastmaken.. die zuigt dat lucht aan...en blaast het naar binnen

              groeten
              maniski

              Comment


                #8

                Comment


                  #9
                  Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

                  Eyy mate, wat je temperatuur probleem betreft zou ik eens de volgende zaken overwegen/nakijken. Wanneer je een goed geisoleerde kweektent/kweekhok hebt blijft de buitentemperatuur (temp in je kelder) bijna onveranderd. Is dit niet het geval en zie je dat de temp in je kelder toeneemt wanneer je kweektent volledig draait dan is extra isolatie zeker geen overbodigheid. Bij mij blijft de kamer temp constant ongeacht of de tent wel of niet draait simpelweg door extra mylar wat ik doormiddel van dubbelzijdige tappijttape de binnenkant extra heb geisoleerd. Daarnaast is het ook nog eens IR bestendig. Aan de capaciteit van je afzuiger en aanvoer kan het niet liggen. Een ander punt waar je eens naar moet kijken is de afvoer van de warme lucht, wanneer de warme lucht niet goed wordt afgevoerd of gedeeltelijk terug in de kweekruimte terecht komt loopt de temp ook al gauw op. Probeer de warme lucht iig buiten je huis te leiden. De beste optie hiervoor is een schoorsteen (koelt de lucht op de weg naar boven al gedeeltelijk af, wat het de blauwe smurfen weer wat lastiger maakt hahah) Een zijraampje oid is ook prima zolang het maar naar buiten gaat. Ook het formaat van je koolstoffilter kan ervoor zorgen dat de capaciteit van de afzuiger niet tot zijn recht komt (minimaal een 500m3 heb je nodig) waardoor niet genoeg warme lucht kan worden afgevoerd. Kijk ook meteen ff je temp meter na (nooit in direct licht zetten, maar onder een afdakje anders krijg je een onjuiste meting) De zwenkventilator zorgt niet voor een afkoeling van de temp in je kelder tenzij je hem bij een raam zet of een open deur zodat deze lucht uit de koelere naastgelegen ruimte kan aanzuigen. Kijk deze punten ff na zou ik zeggen en mssn dat je er nog wat graden op kan winnen (in de min uiteraard ; )

                  Greetz mate

                  Comment


                    #10
                    DSC02442.jpg


                    groeten newgrower....
                    Last edited by creammdelicious; 8 September 2010, 12:09.

                    Comment


                      #11
                      Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

                      No worry's mate, ik zie al meteen wat er fout gaat hier! Wanneer je de temp in je kweektent wil meten dan hebben we het over de lucht temperatuur, zoals je meters nu onder de lamp staan wordt de behuizing opgewarmd en zal hij idd makkelijk tegen de 30 graden gaan lopen. Voor de dames is alleen de luchttemperatuur van belang. Dus zet de meter onder een afdakje (zolang hij iig niet in direct licht staat en je hebt de goede temp te pakken. (vermoedelijk 25/26 graden als ik zo je opstelling lees). De behuizing van dit bakje/afdakje kan je het beste wit maken of een ander goed reflecterend materiaal (mylar is natuurlijk uitstekend, zilverfolie kan natuurlijk ook, iig geen zwarte behuizing nemen). Het beste kan je dit bakje met temp meter erin ter hoogte van de toppen van de dames houden (voor later). De afzuiger moet je altijd zo hoog mogelijk in je kweekruimte hangen anders wordt er warme lucht bovenin je kweektent verzameld en loopt je temp op (omhoog dus dat ding ; ). De lamp mag gewoon op 1 meter blijven (groeiperiode), zat lux voor een mooi compacte groei ; ) De koolstoffilter kan je eraf laten als je dit wilt, maar let er wel op dat wanneer ze gaan geuren je hem er meteen weer opknalt ; )

                      Gaat helemaal goed komen daar!

                      Greetz mate

                      Comment


                        #12
                        Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

                        hey psycho,

                        dus als ik dit hier goed lees en je begrijp, telt gewoon de lucht temperatuur in mijn ruimte, dus hokje maken in wit voor de thermometer in te zetten en dit ter hoogte hangen iedere keer bovenaan de plant. mijn thermometers warmen dus iedere keer vanzelf beetje op en krijg ik hoge temp... zal morgen eens hokje in elkaar flansen en dit bij de kleine plantjes zetten.
                        En mijn afzuiging onder de lamp hangen heeft dus geen enkel nut... lol maar he komt het dan als ik mijn afzuiging tegen plafond hang mijn temp toch nog stijgt ? en als ik hem onder de lamp hangt daalt? maar goed, morgen maak ik huisje voor thermometer en afzuiging tegen het dak en ben beneiuwd wat mijn meet resultaten dan zullen zijn leuk je mij hier weer wat vooruit helpt want zat iedere keer met de handen in mijn haren elke keer ik iets probeerde ne geen moer verschil maakte qua temp. .... maar goed, morge uw raad weer eens toepassen !!
                        dat de filter er af is nu heeft geen erg, geur hangt enkel in veranda en vorige kweek heb ik daar bijna geen last van gehad van extra geur uit de veranda...wordt wel hele dag door in huis lekker geblowd )

                        goed, tot morgen dan mate en dan breng ik wat leuke kiekjes van de kleintjes mee

                        grtzzz

                        Comment


                          #13
                          Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

                          hello growers,

                          @ Psycho : omdat ik het niet kon laten te wachten tot morgen om het te checken ben ik dus naar beneden gegaan en afzuiging tegen plafond gehangen en afdakje even voorlopig gemaakt uit karton en met wit papier omplakt. en tussen de planten gezet. beniwieuwd wat morgen mijn min. en max. temp. zal zijn )))

                          hier even paar pics, morgen volgen de plantjes zelf

                          Hier foto van de nieuwe opstelling (verhogen van afzuiging)
                          DSC02463.jpg

                          Hier foto van afdakje ik voorlopig gemaakt heb voor de thermometer
                          Laat je me weten dit afdakje voorlopig goed is of niet? thx pscycho!!
                          DSC02462.jpg

                          hier foto van de ventilator en darm waar de actieve inblaas uit komt.(inblaas draait op iets meer dan halve kracht.) je moet je voorstellen je de deur open draait naar je toe en binnen in het kweekhok gaat, links in de hoek staan deze geplaatst.
                          DSC02464.jpg

                          Nu lekker dikke joint rollen en zeteltje in

                          Grtzzz newgrower,

                          Comment


                            #14
                            Re: nieuw kweekje met sweed seeds )))

                            Wow das nog eens snelle actie! Het afdakje kan er voor nu wel mee door, het doet iig wat het behoort te doen en dat is schaduw bieden. Ik zie de temp nu al op 26,2 staan, dus gaat helemaal goed komen! Hoef je btw geen dag op te wachten, na n 15-30 minuten moet alles al mooi constant blijven mits de isolatie afdoende is.
                            De dames zien er overigens prima uit, de lv mag wel wat omhoog (krullende blaadjes) maar zie geen symptomen van temp stress (rode stammen, opkrullende bladranden enz)

                            Greetz mate

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X