Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lemon Haze onder Fluence LED (new grow)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Wauw! Ik was van plan om een Fluence aan te schaffen, na 't lezen van uw verslag zijn ben ik alleen maar meer overtuigd!

Comment

Mooie setup en mooie kweekjes man, ga hier lekker beetje meekijken

Comment

Head Honcho : Ik ga met de Fluence Spydr 2p werken en las in uw verslag dat je een softbox van 700m3 hanteerde maar het nog te weinig vond.
        Mijn ruimte is en blijft het hele jaar door goed fris (niet langs de zuidkant) en heb een buisventilator van 420 m3 met 160 diameter. Ik krijg 't gevoel dat dit veel te weinig is.
        Sorry voor de Noob vraag, hoe zou jij dit doen?
        Heel het 'geurloos afzuigen zonder dat mijn buren 't gaan horen' thema blijft nogal vaag voor mij terwijl dit wel een van de belangrijkste factoren is om 't stealth te doen aka dat niet heel mijn huis 'stinkt'.

Comment

• SkyHye
          SkyHye commented
          Editing a comment
          Hey! Ik draai net als head honcho ook met de spydr lampen ( ik zelf heb de 2i )
          Waarom ga je voor de 2p en niet de 2i als ik vragen mag?
          De 2i heeft meer vermogen en verbruikt minder stroom, terwijl het prijsverschil maar iets van 100 euro is.
          Ikzelf ben ook bezig met mijn eerste kweek en maakt mij ook nogal zorgen om geuroverlast en vroeg me ook af of koolstoffilters echter van die wonderapparaten zijn.
          Momenteel zit ik in de 5e week van het 12/12 schema en ik ruik echt letterlijk niks, zelfs niet als ik naast de tent sta.
          Wat belangrijk is, is dat je de gefilterde lucht wel direct naar buiten stuurt ( hier ruik je buiten niets van).
          Ik deed dit in het begin niet, en dan gaat de lucht zich ophopen in de kamer waar de tent staat waardoor je het uiteindelijk wel gaat ruiken.
          Om terug te komen op je vraag wat voor afzuiging je nodig hebt, dat hangt af van hoe groot je ruimte is.
          Kweek je in een tent? Of is het een gehele kamer waar je planten maar een gedeelte van gebruiken?
          Hoe groot is die ruimte/tent.
          Voordeel van de Spydr serie is dat ze VEEL minder hitte afgeven dan HPS.
          Zelf heb ik nooit HPS gebruikt overigens, maar heb het wel gezien bij een vriend.
          Als je wat minder informatie wilt over kweken met een Spydr lamp kun je anders mijn verslag lezen, daar gaat het in het begin ook over de afzuiging als ik het goed herinner.

Hey! Ik draai net als head honcho ook met de spydr lampen ( ik zelf heb de 2i )
        Waarom ga je voor de 2p en niet de 2i als ik vragen mag?
        De 2i heeft meer vermogen en verbruikt minder stroom, terwijl het prijsverschil maar iets van 100 euro is.
        Ikzelf ben ook bezig met mijn eerste kweek en maakt mij ook nogal zorgen om geuroverlast en vroeg me ook af of koolstoffilters echter van die wonderapparaten zijn.
        Momenteel zit ik in de 5e week van het 12/12 schema en ik ruik echt letterlijk niks, zelfs niet als ik naast de tent sta.
        Wat belangrijk is, is dat je de gefilterde lucht wel direct naar buiten stuurt ( hier ruik je buiten niets van).
        Ik deed dit in het begin niet, en dan gaat de lucht zich ophopen in de kamer waar de tent staat waardoor je het uiteindelijk wel gaat ruiken.
        Om terug te komen op je vraag wat voor afzuiging je nodig hebt, dat hangt af van hoe groot je ruimte is.
        Kweek je in een tent? Of is het een gehele kamer waar je planten maar een gedeelte van gebruiken?
        Hoe groot is die ruimte/tent.
        Voordeel van de Spydr serie is dat ze VEEL minder hitte afgeven dan HPS.
        Zelf heb ik nooit HPS gebruikt overigens, maar heb het wel gezien bij een vriend.
        Als je wat minder informatie wilt over kweken met een Spydr lamp kun je anders mijn verslag lezen, daar gaat het in het begin ook over de afzuiging als ik het goed herinner.
        Ik ga voor de 2p omdat ik (nog) niet met co2. Ik dacht dat je dan beter niet de 2i nam daar zij te sterk zijn voor uw planten en deze eerder zullen schaden. Vandaar dat het mij beter lijkt te beginnen met de 2p. Wat is jouw/jullie idee hierover?

De lucht kan en zal de ruimte verlaten, uiteraard gefilterd. Heb een van 400 m3 voor mijn buisventilator zitten, beiden van het merk CAN
        Ik heb een tent van 3 op 3 meter alwaar ik nu dus 1/4e van ga gebruiken. Beetje overkill, I know. Moet ik dan afzuiging voor deze ruimte voorzien of gewoon enkel voor het deel waar er op zal gekweekt worden?

Ik ga vandaag eens uw topic doornemen. Alvast bedankt voor de reactie

Comment

• SkyHye
          SkyHye commented
          Editing a comment
          Ik heb heel veel gesprekken gevoerd want ook ik was in de veronderstelling dat je extra CO2 nodig hebt voor de 2i, maar dat is niet zo kan ik je uit praktijk ervaring vertellen.
          Ik heb eerst de Spydr 2x gekocht maar het kriebelde om toch de 2i te halen, heel gesprek gehad met de verkopende partij en die begreep ook praktijk ervaring ook niet waarom er overal wordt aangegeven dat je CO2 nodig hebt. Ook kun je voor 13 euro een prima dimmer halen voor de 2i (heb ik ook) waardoor je langzaam het vermogen kunt vergroten in de bloei.

Ikzelf ben ook zeker geen professionele kweker maar 400 m3 afzuiging lijkt me heel erg weinig voor die inhoud. Ikzelf heb een tent van 1.5 m x 3 m en heb een 1500 m3 afzuiging met 1250 m3 koolstoffilter. Nou moet ik wel toegeven dat de afzuiging eigenlijk nooit meer dan 40% draait maar ik heb liever wat reservekracht achter de hand. Zeker als discreet kweken bij jou hoog in 't vaandel staat zou ik absoluut een grotere afzuiging halen.

• anderenandre
          anderenandre commented
          Editing a comment
          SkyHye; Je zei dat je hem nooit op 40% laat draaien. Kweek je op zolder of eerder in een kamer die niet onderhevig is aan hoge (buiten)temperaturen?
          Hoe zit 't dan met je filter, is dat dan geen overkill. Gaat hij maw niet alle lucht zuiveren of werkt dat zo niet?

even vergeten: waarom kan ik u geen pb sturen? Ik heb meer dan 20 berichten en al 4 weken actief lid...

Ik heb heel veel gesprekken gevoerd want ook ik was in de veronderstelling dat je extra CO2 nodig hebt voor de 2i, maar dat is niet zo kan ik je uit praktijk ervaring vertellen.
        Ik heb eerst de Spydr 2x gekocht maar het kriebelde om toch de 2i te halen, heel gesprek gehad met de verkopende partij en die begreep ook praktijk ervaring ook niet waarom er overal wordt aangegeven dat je CO2 nodig hebt. Ook kun je voor 13 euro een prima dimmer halen voor de 2i (heb ik ook) waardoor je langzaam het vermogen kunt vergroten in de bloei.

Ikzelf ben ook zeker geen professionele kweker maar 400 m3 afzuiging lijkt me heel erg weinig voor die inhoud. Ikzelf heb een tent van 1.5 m x 3 m en heb een 1500 m3 afzuiging met 1250 m3 koolstoffilter. Nou moet ik wel toegeven dat de afzuiging eigenlijk nooit meer dan 40% draait maar ik heb liever wat reservekracht achter de hand. Zeker als discreet kweken bij jou hoog in 't vaandel staat zou ik absoluut een grotere afzuiging halen.
        Ik heb mij alleszins een 2i besteld maar om nu al verder te kunnen kocht ik een 2p want de 2i's waren uit stock. 2p kan er ook mee door dacht ik .
        Ik heb ook al overwogen om een 1500m3 te kopen maar waarom koop je dan een kleinere m3 aan koolstoffilter? (Weer een Noob vraag)
        Waar koop je die dimmer voor de 2i precies?

Comment

• SkyHye
          SkyHye commented
          Editing a comment
          Last edited by SkyHye; 18 September 2019, 10:29.

Ale zo stom, zij wisten mij te vertellen dat de 2i's allemaal besteld waren... Heel eigenaardig.
        Ik heb heel weinig bochten maar snap wat je wil zeggen. Ik ga 't eens proberen met mijn blazer en indien 't zo niet werkt kan ik hem nog als actieve inlaat gebruiken. (werk jij met passieve of actieve inlaat?)

Ik heb nog niet genoeg gepost om pb's te sturen/te ontvangen maar weldra komt hier verandering in.

Alvast bedankt voor alle info.

Comment

Ik kreeg net ook een bericht van hen dat er nog een 2i klaar staat.
          Ik zou kunnen vragen om hem om te wisselen maar ga mijzelf de tijd en moeite besparen en eraan beginnen.
          Last edited by anderenandre; 18 September 2019, 12:08.

Comment

SkyHye Ok, daarnet mijn muffler, filter en zelfgemaakte softbox met buisventilator aangesloten en op volle kracht maakt hij nog belachelijk veel kabaal.
            Echt niet te gebruikten in mijn ruimte want ik heb dunne muren zodoende gaat dit 's nachts hoorbaar zijn. Ik heb er mijn cli-mate frequentie op aangesloten, gedimd naar 50% en dan is het perfect, 60% zou ook nog door de beugel kunnen.
            Nu is mijn vraag, indien ik een softbox(airfan) van (1500 of) 2000 m3 zou aanschaffen en ik maak dat hij max 60% capaciteit draait. Komt dit dan neer op 't feit dat hij hetzelfde (stille) geluid maakt zoals mijn ventilator van 400 of zal het nog steeds luider zijn daar het een grotere blazer is die dientengevolge meer lawaai produceert.
            't Is dat jij het al aan de lijve ondervonden hebt nu je met uw softbox van 1500 m3
            Last edited by anderenandre; 18 September 2019, 17:12.

Comment

Of is het een idee om mss twee 'kleinere' softboxen naast elkaar te hangen?
              De een wordt dan aangezet eens de kweek halfweg is en de geurtjes erger worden?
              Dit zodat ik steeds bij mijn 160 diameter kan blijven.

Comment

• Rreppellsteeltjam
                Rreppellsteeltjam commented
                Editing a comment
                Kan, maar je kan er ook geluidsisolatie omheen doen, steenwol bijv..

Vorige week toch maar om gehaald gezien er meer rot in kwam. Uiteindelijk viel het nog mee tijdens het knippen maar goed kon het risico niet nemen.

Het is ook al droog, uiteindelijk toch nog 633 gram droog afgehaald. Toch nog 1.26 gram per watt met een thrips plaag, rot, geen scrogg en niet dieven plus nog twee weken te vroeg geoogst. Waren wel weer mega toppen sommige zo groot als mijn arm. Jammer dat ze niet volledig konden uitharden...

Binnenkort een nieuw verslag met de nieuwe setup!
              You do not have permission to view this gallery.
              This gallery has 1 photos.

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                balen vd rot man

Mooi man! Weer heel goed gedaan zeker met de gebeurtenissen...

ben nu al weer benieuwd naar je volgende verslag...

Ik blijf volgen...

gz Ricky

Comment

mooie resultaten die je haalt hoor, wat een voorbeeld!

Comment

Mooie opbrengst ondanks de pech. Je handen zitten ook lekker onder
                  - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                  - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Lekker bezig man ik heb ook een hlg replica 480w met lm301b besteld en sinds gister binnen gekregen.
                    ik heb alle 4 de borde alleen express los gekocht zodat ik betere lichtsprijding heb.
                    ik draai zelf op 1 m2 dus ben zeer benieuwd wat de opbrengst gaat zijn, heb al test gedraaid en temp blijft mooi op 26 graden.
                    ​​​​​​​

Comment

idd u handen bij de action kan je handschoentjes halen 4euro 100 stuks large is perfect! klein bakje met een beetje zonnebloemolie, daar dip je steeds je vingers ff in en je schaartje niet te vergeten
                      ook kan je met die olie al die plakkerige plekken schoonmaken

mooie toppen weer

Comment

• QnQ
                        QnQ commented
                        Editing a comment
                        En dan heb je olie op je toppen zitten.
                        Maar die handschoentjes zijn wel een goeie tip. En dan zorg je dat je 2 of 3 schaartjes hebt, dan kun je wisselen als ze vastlopen.

Wel rijkelijk te vroeg geoogst Honcho.
                        Jammer man, dat scheelt wel wat gewicht, ze zien er nu nog wat luchtig uit.
                        Heb je zelf een idee wat de oorzaak van de rot is ?
                    Bezig...
                    X