Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Maandag-update.
Mega-drukke week, veel wind, wat stormschade, 3 dagen bezig met opruimen.
En ik keek vanmorgen naar m'n GSM en zag meer dan 200 posts dit weekend
Er gaat best wat wiet doorheen om een beetje relaxed te blijven.
QNQ201903.196.JPG
De planten groeien en bloeien lekker.
De ene wat minder bescheiden dan de ander.
Een paar fotootjes van afgelopen week.
Komende update wordt weer wat uitgebreider mits er geen gekke dingen gebeuren.
Ze gaan nog steeds vol gas.
Ik was al gestopt met binden op het gaas, omdat ik verwachtte dat de Princess (uit ervaring) en de Guanabana (wegens Amnesia in de genen)
nog wel flink door zouden groeien tijdens de eerste 3-4 weken van de bloei.
Nah...dat loopt dus iets anders.
Degene die het hardst groeit is de Santa maria.
Ik ben waarschijnlijk ook net een beetje (te) zuinig met voeren, ik kom ook niet elke dag in de kelder.
Ze gaan vanzelf door...
Ze krijgen nu 2 of 3x per week voeding, ik hou momenteel week2 bloei aan uit onderstaand schema.
Ik kan kiezen om ze een dag extra te voeren, of om de concentratie te verhogen.
Welke, idunno...net wat uitkomt denk ik. Het komt op hetzelfde neer.
Nog even een dingetje ; Ik gooi de voeding bij het kraanwater (pH 8.1) en dat is het.
Ik pas de pH van het voedingswater niet aan!
(omdat er nogal vaak op de pH gehamerd wordt op het forum schrijf ik dit er even bij)
Vooral de Holy Princess doet wat moeilijk, maar die ligt vanaf het begin al een beetje dwars.
Mja wat doe je eraan heh, ze ruikt zo verschrikkelijk lekker dus weghalen zat eigenlijk vanaf het begin al niet in de planning omdat ik deze zeker wilde hebben.
Soms haal ik even de bovenkant van m'n hand over de toppen, dan ruik ik ze de hele avond liebe-smiley.gif
QNQ201903.203.JPG
Verder geen extreme waardes in de kelder.
Temp tussen 21-24 graden en een LV van 55-65%
Om de pH aan te passen in het watervaatje gebruik ik de Canna pH- groei (salpeterzuur)
Als ik het watervaatje vul regel ik de pH op 6.1 en na een dag of 5-6-7 als ik weer ga bijvullen is dat opgelopen tot +/- 6.6
2-3 emmers water erin en pH weer op 6.1 zetten
etc..
QNQ201903.208.JPG
De laatste pindakaaspot wiet dus falen is geen optie.
Dit is al meer dan een jaar oud denk ik, vandaar de kleur.
Na het weekend volgen nog wat HPS-loze plaatjes aight?
Thanks voor de reacties allemaal eh, ik waardeer dat zeer.
En nee Ipie, niet professioneel, maar als je elke keer een iets verbetert, dan gaat de volgende kweek ook beter zijn.
En als je dan >30 jaar bezig bent mag het ook wel een beetje goed gaan toch, anders kan je beter een andere hobby zoeken.
Met deze voeding, en de laatste 2 weken zonder, is het meteen na het drogen al erg goed te doen dus ik verwacht met een maandje of 2 wel wat verse wiet in de verdamper
Ik ken geen "prinsessen" die niet moeilijk doen, niks vreemds aan attitude
Oei die topjes zien er heerlijk uit zeg, ziet meteen dat het goed is afgerijpt Mooie update weer!
Comment