Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek growtent- Vanilla Kush

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek growtent- Vanilla Kush

Hier eerste 2 foto's van pineapple chunk en blue cheese! Ze zijn onduidelijk door de laptop cam.. Maar ik wil een zo uitgebreid mogelijk verslag maken dus zet ik ze er maar gewoon bij.

Foto 1. Pineapple Chunk
    Foto 2. Blue Cheese

Zet ze onder 18/6. Meteen onder 600 watt lamp want ik heb geen alternatief en het kan geen kwaad buiten de verhoogde stroomrekening voor zover ik weet.

Ik heb een albert heijn zak over de ontkiemings tray heen gezet om de LV hoog te houden wat goed lukt. (97%) Zet deze in de tent omdat hier de temperatuur ook perfect van wordt voor de ontkieming.

Ik heb wat Root juice van bio bizz in de tank van de luchtbevochtiger gegooid. Ook heb ik de Ph waarde van de verdampingstank naar 6,4 gebracht. Of moet ik het water wat verdampt wordt laten zoals het is?

De temperatuur is op het moment op de hoogte van de zaailingen 29 graden. De afzuiging staat op maximaal en de kleine fan hangt nogsteeds aan de lampenkap om de warmte van de lamp meteen weg te blazen. Kan 29 graden kwaad voor de plantjes?

Edit: Nu is de temperatuur zelfs 31 graden! Dat is toch echt wel een nadeel aan een growtent, de hitte!
    Attached Files
    Last edited by GrassOfGod; 6 September 2010, 16:40.

Comment

Wauw ziet er goed uit allemaal! je bent goed bezig zo te zien, ik zou als ik jou was het water wat verdampt laten wat het is, pH waarde heeft daar niet zoveel mee te maken vorderest. Ik zou als ik jou was een grote ventilator voor de opening van de tent zetten, zal vast helpen!
      succes ermee en ik ga je zeker volgen x weedgirrl

Comment

hoe ver staat je lamp nu van je planten?

Comment

Zie hier wat foto's. Zoiezo minstens 60Cm dus hij staat volgens mij niet te dicht bij. Toch maar omhoog doen de lamp of verlies ik dan teveel lumens op mijn plantjes?

Toen ik de tent net open deed was het zelfs 32 graden. De LV is nu ook enorm laag terwijl de luchtbevochtiger aanstond. Wat is nu de oorzaak van deze gigantische schommelingen? Toen ik wat tests deed deze week kon ik de LV hoog houden en was de temperatuur ook nog wel redelijk.
          Attached Files

Comment

60 cm is veel te kort voor zaailingen die kiemen begin in het begin eerst eens op 100 cm en hou dit een weekje zo dan kan je gelijktijdig en langzaam de lamp laten zakken tot op 60 cm ( elke dag bvb 5 cm) als je temp zo hoog ligt kan je het beste een davin aanschaffen die je temperatuur min of meer regelt zo ga je die schommelingen heel goed opvangen.

de >LV te laag kan je desnoods verhelpen met een emmer water bijzetten en je gaat de LV weer zien stijgen door de warmte kan je luchtbevochtiger het wss niet halen omdat het water meteen opdroogt bij zulke warmte ^^

greetz killer

Comment

Oke ik zal de lamp een stuk hoger hangen. Ik heb er al een emmer met water in gezet vandaag Ik heb een davin, maar dat is een schakelkast. Wat bedoel jij precies met een davin? Bedankt!

Comment

nou je kan ze bij growshop alien z'n website wel vinden van die avin's die je temperatuur aanvoelen en je fan al dan niet sneller of rustiger laten draaien zodat de temperatuur goed blijft dacht dat dit thermostaat van davin was check maar eens op aliens website ^^ je vindt ze handig terug

Comment

Heb als tijdelijke optie een grote staande fan in de opening van de tent gezet. Geen permanente oplossing want dat verminder de reflectie van de tent enorm doordat de voorkant openstaat.

Comment

hey man,

zag dat je stoei met de temparatuur en LV, zorg ervoor dat als je de temp. meet dat je thermometer niet in de strallings warmte van de lamp meet. dus met andere woorden meet in de schaduw maar wel zo dicht mogelijk bij je plantjes. gebruik dus iets zodat je thermometer niet het rechtstreekse licht opvang! als de plantjes wat groter zijn kan dit dus net onder het bladerdek zijn. en inderdaad hang de lamp niet zo dicht op de jonge zaailingen. verder weet ik niet waar je je tent heb staan maar zorg er wel voor dat je de afgevoerde warme lucht niet in je ruimte blaas waar je tentje staat anders blijf je maar warme lucht aanzuigen! zorg er ook voor dat er genoeg verse lucht de tent in kan doormiddel van de daarvoor bestemde ronde openingen en maak deze zo dat ze geen licht door laten(slang laten kronkelen, licht sluis ofze). je moet minimaal 3x de grote van je uitlaat hebben watbetreft de oppervlakte van je toevoer openingen.

zo davin waar killercore over heeft is niets anders als de fancontroller die je nu hebt alleen een ander merk en iets duurde versie(overigens zeer goed spul). zorg dat je deze goed heb insteld, zodat wanneer de temp. te hoog dreig te worden(25-26 graden) de afzuiger 100% gaat draaien, laat je hem pas later aanslaan(100%draaien) dan loop je het risico dat je tog de 28 graden ruim overschreid. laat de afzuiger in gedimde stand niet lager draaien als 40% anders gaat deze brommen, maar met jouw set-up denk ik dat je hem minimaal op 55%-60% zet, maar daar moet je gewoon even met expirimenteren! ook voor deze geld weer: zorg dat je de temparatuursensor van de fancontroller ook niet in de strallingswarmte van de lamp plaats voor een nauwkeurige meting.

voor de luchtvochtigheid lekker over de grond sproeien, maar zeker niet over je plantjes met de lamp aan anders loop je het risico dat ze flink verbranden.

grtz en veel succes
                    Last edited by Hennep; 9 September 2010, 11:48.
                    sigpic
                    Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

Comment

Hey Hennep! De LV is geen probleem meer, heb simpelweg een plantenspuit gekocht die ik heel vaak gebruik om ze lekker vochtig te houden. Wanneer moet ik stoppen met de LV hoog te houden btw? En ik sproei wel op de plantjes zelf ook want had al eens eerder in de chat gevraagd of dat kwaad kon. Toen zei iemand daar dat het niet uit maakt als de lamp maar hoog genoeg hangt. Hij hangt heel hoog omdat ik de temperatuur in controle probeer te houden dus dit zal wel ok zijn hoop ik .

Over die warmtestraling. Als ik de thermometer op de bak leg op gelijke hoogte van de plantjes, is het toch een nauwkeurige meting? Want volgens mij krijgen de plantjes evenveel stralingswarmte dan als de thermometer? Of zit ik hier verkeerd?

Ik heb met een sonoconnect afvoerbuis ervoor gezorgd dat de lucht van de tent door een ventilatierooster naar buiten wordt geblazen.

Verder heb ik mijn afzuiging gewoon uit de fancontroller gehaald en gewoon zo in het stopcontact gestoken. Dit omdat hij dan altijd gewoon op 100% draait wat wel nodig is om de hitte zo goed mogelijk in bedwang te houden.

Er staan nu 15 potten in mijn tent. 10x Vanilla kush, 2x pineapple chunk, en 3x blue cheese. Er waren er onverwachts meer uit de grond gekomen dus heb extra potten gekocht. Ze zijn allemaal de grond boven nu en ik zal jullie updaten met foto's binnen een paar dagen als ze wat meer gegroeid zijn! Ik heb NOG een onverwachte zaailing ontdekt, nu staan er dus 2 zaailingen in 1 pot.. Stel dat ik geen pot en potgrond meer kan halen. Is het dan een goed idee om 2 plantjes in 1 x 11 liter pot te laten groeien en bloeien? Of zal er meer opbrengst zijn als ik het 16de plantje gewoon eruit haal en weg gooi?

Bedankt Hennep en iedereen die het volgt en helpt!

Comment

HEy Grass,

die warmte straling, probeer eens een kartonetje boven je thermometer te plaatsen op dezelfde plek als je nu meet. wel even wachten natuurlijk.

die fancontroller kun je zo instellen dat hij altijd 100% draait als de lamp aan is, en minder als hij uit is. lijkt mij tog niet de bedoeling dat hij tijdens de nacht periode al je warme lucht uit je tentje zuigt.

gooi beter weg, of nog een ptje erbij kan je mooi rijtjes van 4x4 zetten

dat was ff snel, moet weg check je later!!!
                        sigpic

Comment

Hier nog wat foto's van hoe de tent nu ingericht is en van een paar kleine plantjes! Ze zijn allemaal al een stuk boven de grond en 2 plantjes beginnen aan hun 2de paar echt blaadjes. Ik ben van plan over 4 dagen groei voeding beginnen te geven en te stoppen met root stimulator. Temperatuur is op deze foto's even goed omdat tent openstaat met huge fan erop.

Zijn de zwarte fan en de kleine clip fan genoeg om de lucht voldoende te laten circuleren rond de planten? Of haal ik beter een roterende ventilator?
                          Attached Files

Comment

wat voor aarde gebruik je, de meeste is voldoende bemest om er een tijdje op vooruit te kunnen. ik denk dat het nog veel te vroeg is om te beginnen met groei voeding op de nog tere plantjes. zelf begon ik pas na ongeveer 2 en een halve week groei(dus eerst ook nog een week kiemen) met voeding.

mijn dag fan is een roterende fan van 30 watt welke op stand 1(van de 2) staat, mijn nacht fan is z'on clip geval van 15 watt welke ook op stand 1(van de 2) staat en dus niet roteerd. mijn tentje is 150x80x200.

volgens mijn is het in ieder geval zaak dat je luchtstroom langs al je plantjes krijg(zie je aan het wiebelende blad) en je voorkomt dat de vers aangezuigde lucht(inlaat tent) rechtstreeks verdijwnt naar je afzuiger zonder daarbij langs je plantjes te gaan! nu dacht ik dat de beste manier was om de ventilator tegen de inlaatstroom in te laten blazen(please correct me if i'm wrong), dus van de afzuigkant richting de inlaat kant!
                            dus zijn jouw ventilators meer dan voldoende mits juist toegepast lijkt mijn.

grtzz
                            Last edited by Hennep; 11 September 2010, 00:33.
                            sigpic

Comment

We need an update
                              stay ontopic fellas

Comment

Kan niet zo'n boeiende foto's maken want is geen goeie camera (laptop cam). Was van plan om foto's te maken als er op deze camera ook wat duidelijkere groei te zien is, maar ik ga nu even proberen of ik misschien een fatsoenlijke foto kan krijgen van de eerst ontkiemde.

Heb nu wat foto's genomen en toegevoegd, ik hoop dat het te zien is maar de 2de set echte blaadjes begint zicht verder te strekken van het 1ste setje. Groeien ze voor de rest goed denken jullie? Ik geef root juice dus hoop dat er al een flink wortelsysteempje onder de grond zit Ik spuit nogsteeds veel met plantenspuit om de bladeren nat te houden en de LV dus heel hoog.

Na nader onderzoek heb ik besloten om de planten snel in de bloei te zetten. Als ze 2 weken uit de grond zijn ongeveer. Onder een 600 watt hps is dit kennelijk een goed idee omdat ze dan al genoeg gegroeit zouden moeten hebben. Nog advies hier over?

Nog iets waar ik aan twijfel: Op de foto's in mijn eerste post kan je zien dat er stukjes koperdraad losliggen. Ik ben bang dat dit extra brandgevaar opleverd dus zou ze graag willen isoleren met isolatie tape. Zorgt dit alleen maar voor meer gevaar of stopt het effectief vonken en dus extra brandgevaar? Hartelijk dank voor degene die me hiermee helpt!
                                Attached Files
                                Last edited by GrassOfGod; 12 September 2010, 01:07.

Comment

Bezig...
                                X