Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek growtent- Vanilla Kush

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek growtent- Vanilla Kush

Geef alleen root juice op het moment. Eerder in dit topic werd mij aangeraden om tot 3 weken te wachten met groei voeding, dit ga ik dus ook doen . Het medium is all-mix van bio bizz.

Bedankt voor de reacties!

Edit: Over 2 dagen (waarschijnlijk op maandag), komt er een update.
    Last edited by GrassOfGod; 25 September 2010, 14:13.

Comment

Update, een week later deze keer. Denk zelf dat ze goed gegroeid zijn, veel hoogte verschil alleen wel. Op een foto staat een plant die heel kort maar wel breed en heel veel bladeren al. Ik zie nu dus al het verschil in de types wiet. Andere zijn ver gestrekt en met veel kortere internodes.

Ga overmorgen weer water geven en dan met groei voeding beginnen 1 ml/l, omdat mij dit aangeraden werd om pas na 3 weken te geven. Zijn ze hier klaar voor? Ook gaan ze dan meteen misschien bloeivoeding krijgen omdat ik de lamp overmorgen misschien op 12/12 wil zetten. Of wacht ik hier nog beter even mee?

Ook heb ik opgemerkt voor de volgende keer; dat de potgrond enorm zakt als je hem een paar keer gewaterd hebt. Wat nu als gevolg heeft dat mijn planten in 2/3 van een 11 liter pot staan. Sommige bladeren raken de rand zelfs aan.

Bedankt voor het lezen en de reacties!
      Attached Files

Comment

Geen wortelstimulator meer meegeven, dat mag maar 1 a 2 keer

Comment

Heb ik gelukkig ook maar 2 keer gedaan . Morgen of overmorgen weer wateren en dan met groei voeding. Ga ze nog even in de groei laten om die andere wat in de lengte te laten groeien. Want volgens mij zijn deze nog veel te klein om te laten bloeien of niet?

Comment

Je kan ze op elk moment in bloei laten gaan eigenlijk, hoe klein ook. Sommige mensen zetten planten direct in bloei (dwarfen). Hangt dus een beetje van jou af. Maar als je nog wat hoogte over hebt zou ik ze nog wat laten groeien. Je moet zelf een beetje kijken hoever ze gaan uitschieten en hoeveel ruimte je nog hebt

Greetzzz

Jona

Comment

Ben van de fruitvliegjes af. De blauwe strips en wat jagen met de stofzuiger heeft er voor gezorgd dat ik er geen meer kan vinden in de gehele tent. 3 planten zijn veel hoger dan de andere gegroeit omdat ik de eerste week de lamp te hoog heb gehangen ivm een veel te hoge temperatuur. Daar door zijn die 3 die al eerder ontkiemt waren dan de rest gaan strekken. Ze hebben allemaal wel ongeveer evenveel internodes dus ze staan redelijk gelijk. Alleen wel jammer van de ongelijke hoogte die het nu heeft veroorzaakt. Ga ze nu na 5 dagen weer water geven met groeivoeding voor het eerst.
              Last edited by GrassOfGod; 30 September 2010, 18:39.

Comment

Eventueel toppen als je dat wil, de grote planten dan. Enkel als je ze nog niet in bloeit hebt wel te verstaan. Knakken is eventueel een optie voor later als je met je hoogte in de problemen komt. Dus niets om je zorgen over te maken, komt zeker goed. Maak gewoon dat je nu mooi je afstand tussen lamp-plant constant en correct houdt .

Greetzzz

Comment

Hallo, tijd voor een update! Op deze foto's staan ze in de eerste dag na hun 12 uur donkere periode. Heb ze dus vanaf vannacht op bloei gezet. Volgende waterbeurt geef ik samen met de groei dan van af nu ook met bloei voeding. (1ml/l zoals op het biobizz schema staat)

Hoe gaat het met de kweek volgens jullie? Ben ik onderweg naar een mooie opbrengst of een tegenvaller?

Bedankt voor de reacties en opmerkingen!
                  Attached Files

Comment

Comment

Hier dan weer eindelijk een update. Sinds dat ik de lamp op 12/12 heb gezet zijn de planten druk bezig geweest met vertakkingen te produceren en enorm veel bladeren aan te maken. Het resultaat is een mooi gevulde tent (Misschien iets Te gevuld).

Helaas zijn de foto's weer van een bijna waardeloze kwaliteit maar ik hoop dat het voldoende is om een idee te geven hoe het er voor staat in de tent. Baal er wel van dus als ik een keer wat geld over heb voor de volgende kweek ga ik zeker een camera aanschaffen.

2 kleine probleempjes:

-Bij enkele planten zijn de uiterste puntjes van de bladeren geel. Maak me hier niet teveel druk om want het is amper zichtbaar. Op de foto's is het al helemaal niet te zien eigenlijk.

-Paarse takken. Wat mij opviel was dat dit vooral bij de onderste 2 takken van elke node het geval was. Bij de bovenste 2 is dit amper het geval (Soms aan de uiteinden zijn deze ook wel half paars/groenachtig.) Verder zijn de verre vertakkingen meestal ook paarsachtig bij deze plant.

De eerste 5 foto's zijn bedoelt om deze 2 problemen in beeld te brengen. De gele punten aan de bladeren zijn alleen door deze geweldige laptop-cam niet te zien op de foto's.

Bedankt voor het lezen!
                      Attached Files

Comment

Ziet er goed uit man, miss een idee om de plantjes van plek te ruilen om de zoveel dagen, Miss dat dat helpt tegen hoogteverschil tussen de plantjes, wellicht heb je wat hotspots (geen ramp,gewoon bepaalde plekken in de tent waar plantjes harder groeien) en dat paars is niet zon punt volgens mij word dat veroorzaakt door voeding,schijnt dat paarse steeltjes duiden op een hoger verbruik van voedingstoffen...Miss dat monty dit kan ontkrachten of miss zelfs bevestigen...
                        maar ik ben heel benieuwd met paar weekjes begin ik ook eindelijk met m'n VK
                        pz
                        Last edited by Floeperd; 11 October 2010, 21:39.

Comment

Paarse stelen kunnen echt veel oorzaken hebben. Ernaar zoeken is dus heel moeilijk maar zolang je temperatuur en voeding en dergelijke in orde zijn hoef je je daarover geen zorgen te maken.

Wat je bladeren betreft, gele bladpuntjes kan wijzen dat je op de grens zit van overvoeding (zoals ik het versta dat je het uitlegt want van de foto's kan ik echt heel weinig zien, kwaliteit is niet optimaal naar mijn mening om daar iets deftigs over kwijt te kunnen. Het lijkt me zelfs dat je bladeren precies roestvlekken hebben maar dat is maar schijn of niet?). Dus zeker niet meer voeding geven dan je nu doet, als het kleine verbrande bladpuntjes zijn.

Indien mogelijk nog een close-up van je bladpunten wanneer je licht net uit is? Zo komen de kleuren beter uit

Greetzzz

Jona

Comment

ik ben zeer benieuwd naar de Vanilla Kush,, ik vind het een interresant soortje...
                            dit gaat helemaal goed komen,, ik zal zeker deze topic in de gaten houden...

keep up the good work!!
                            love growing,love smoking,keep tokin!

Comment

Floeperd, ik verplaats de planten liever niet op het moment. Is erg moeilijk omdat de tent tussen kasten enzo staat, kan hem niet openen langs de zijkanten. Water geven begint ook echt een hel te worden met de gieter! Als ze echt veelste groot worden zal ik het zeker overwegen.

Dat paarse stelen door enorm veel redenen veroorzaakt kunnen worden heb ik nu wel geleerd. Wat een hoop informatie er over zeg Maar zover ik weet kan dit niet zo veel kwaad.

Heb nu weer 1ml/l bloei EN groei voeding gegeven bij vorige water beurt. Ipv 2ml/l bloei en 1ml/l groei. Ik wacht de resultaten af, maar de gele bladpunten zijn bijna niet zichtbaar en ik kan helaas echt geen foto maken waar dit duidelijk zichtbaar op is met mijn laptop.

Bedankt voor het commentaar, de hulp en het volgen!

Comment

Update! Alles loopt perfect! Ze zijn erg hard gegroeid en hebben alle 15 duidelijk laten zien dat het vrouwtjes zijn. De 2 grootste planten komen tot mijn borst en gok dat ze zo'n 1,30-1,40 zijn inclusief pot. Ze zijn dus veel groter dan bij de zaadbeschrijving stond maar dit komt door mijn 4 weken lange groei periode onder 600watter en misschien door de 3 dagen strekking in het begin van de kweek omdat ik de lamp wat te hoog had hangen.

Gele bladpunten zijn verdwenen en zoals ik al zei gaat alles letterlijk perfect. Geen ongedierte, snelle groei en zie al waar de mooie toppen gaan komen over een paar weken.

Als de oogst af is en gedroogd zal ik een smokereport van mijzelf plaatsen, maar ook van vrienden en familie die dit eventueel ook willen doen.

Ik weet al dat ik de planten ongeveer 2 weken ga laten drogen, maar moet ik hier na ook nog "curen"? Is het smaak/potentieel verschil groot als je wel/niet cured? Of kan ik de buds al best oproken na 2 weken drogen?

Greets,

Gog
                                Attached Files
                                Last edited by GrassOfGod; 19 October 2010, 17:57.

Comment

Bezig...
                                X