Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek growtent- Vanilla Kush

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Eerste kweek growtent- Vanilla Kush

Korting op 420shop
    Gegroet beste stoners!

Ik ben vandaag begonnen met het ontkiemen van mijn 10x Vanilla Kush (Fem. van Barney's farm) en begin alvast aan mijn kweekverslag.

Zaad link: http://www.barneysfarm.com/index.php...02a55820aa4840

Dit is mijn allereerste kweek dus AL jullie advies en commentaar wordt enorm gewaardeerd. Ik gebruik een growtent met afmetingen 120x120x200 cm. Voor het ontkiemen van de zaden gebruik ik een kit die "root riot" heet. De growshop adviseerde mij om deze te gebruiken en het ziet er ook wel effectief uit. Ik heb deze tray op de lampenkap gezet omdat ik geen andere bron van constante warmte kon bedenken. De temperatuur schommelt rond de 25 graden wat volgens mij dus wel goed is voor het ontkiemen. Is dit een slecht/goed idee? (Zie foto's)

Verder kweek ik met een 600 watt lamp. Hier heb ik dan nog een ballast en een schakelkast bij. Ik heb 1 kleine clip ventilator die ik aan de lampkap vastklem zodat de lamp goed gekoeld wordt. Dit verschilt enorm in temperatuur voor zover ik heb gezien. Nog een ventilator om de lucht goed door te bladeren te vervoeren. En een luchtbevochtiger om de LV hoog te houden in de eerste weken.

Toevoegingen: - PH down (Heb goedkope ph meter)
    - Bio grow, Bio bloom, Root juice (Allen van bio-bizz)

Vierkante potten van 11 Ltr. Met All-mix grond van.. vergeten...

De tent die ik heb en alles wat erbij zit is deze: http://www.eugrowshop.eu/nl/complete...120x120x200cm/
    (Overigens een goeie actie!)

Aangezien dit mijn eerste keer was heeft het ook even geduurd voordat ik mijn tent met alle elektra die er bij kwam kijken in elkaar had gezet. Ik heb met de ingebouwde cam in mijn laptop zo duidelijk mogelijke foto's proberen te maken in de hoop dat als ik iets verkeerds heb gedaan jullie dit zouden kunnen verbeteren. Blijf altijd nog een beetje bang voor brandgevaar in mijn achterhoofd. Daarom hoop ik ook dat iemand commentaar op de tent kan geven waar nodig voordat ik het licht 's nachts aan moet zetten voor de zaailingen.

Ik weet nog niet hoe ik foto's in mijn post kan zetten dus voorlopig zet ik mijn foto's even bij de attachements. De meeste foto's zijn nu eigenlijk bedoelt om advies te vragen. Of alles wel goed in elkaar zit.

Ik hoop een goede kweek tegemoet te gaan, maar heb zeker goede hoop door middel van dit forum

Hoop jullie snel weer te kunnen updaten met de eerste foto's van de zaailingen!

IMG0028.jpgIMG0001.jpgIMG0000.jpgIMG0030.jpgIMG0037.jpgIMG0042.jpgIMG0007.jpgIMG0015.jpgIMG0021.jpgIMG0008.jpg
    Last edited by GrassOfGod; 6 September 2010, 13:08.

Re: Eerste kweek growtent- Vanilla Kush

He grass,
    ziet er goed uit!
    ben hier nieuw en ga je zeker volgen heel veel succes!

Adezzz

Comment

Vind je foto behoorlijk voor een ingebouwde cam foto, we zien genoeg . Net materiaal, succes.

Grtz

Comment

Eum, je zet toch je seedlings niet bovenop de lampekap van je hps hoop ik? al eens aan gevoeld wanneer de lamp aan staat?
        .sigpic.
        Freedom Through Ganja (Legalize Now)
        Sow it - Grow it - Smoke it - Enjoy it

Comment

Ja uiteraard heb ik hier eerst aan gevoeld Op de bovenkant zit een ander materiaal bij mij en daardoor wordt het daar niet zo warm.

Bedankt iedereen!

Comment

Ik zou het ook niet op de lamp zetten (stralingswarmte), maar als ze ontkiemen, dan werkt het wel.
            Dat is gewoon een tray met aarde er in neem ik aan?
            Verder gewoon zorgen voor goede verluchting, dus ook goed intake, buiten outtake, en voor de rest goede ventilatie, grote tafelfan, of 2 kleine ventilators.
            Succes!

Comment

Ey cool zelfde tentje als mij en ik heb de vanilla kush zaden ook al,moet alleen nog de huidige kweek afwachten dan kan ik dit in de gaten houden en een idee krijgen van wat me te wachten staat
              pz good luck

Comment

Zien de zaden er ook wit achtig uit bij jou Floeperd? Heb er na 24 uur 1tje opengemaakt om te kijken of er al wat vooruitgang was maar helaas nog niks.. (Daarna in nieuw blokje gestopt)

Comment

Ja had er al met hennep over die heeft een verslag van vanilla kush in het microkweekverslagen gedeelte van het forum
                  ze zien er inderdaad heel licht best wel klein en onrijp uit, maar bij hennep ontkiemde het goed...en haal m maar niet uit het blokje vettige vingertjes vertragen het ontkiemingsproces als ze naar 3,4 dagen nog niet ontkiemd zijn dan moet je je wellicht zorgen maken maar komt vast goed
                  maak er een mooi verslag van
                  Pz

Comment

Oke bedankt voor het advies, zal gewoon geduldig nog 2 dagen wachten. Ik zal mijn best doen om er een mooi verslag van te maken! Hoeveel gram denken jullie dat ik met deze set-up kan krijgen voor een eerste keer? De man uit de growshop zei 300 gram voor een eerste keer. Dit is dus 30g per plant, haalbaar of niet?
                    Last edited by GrassOfGod; 5 September 2010, 19:46.

Comment

Hey man,

leuk dat je ook ben begonnen aan de VK, zal je volgen. wat betreft de opbrengst zal je van uitmoeten gaan van een gram per watt, tenminste dat is de vuistregel over het algemeen. maar ga daar zeker de eertse kweek niet vanuit want om dat te behalen moeten alle factoren kloppen en zelfs doorgewinterde kwekers halen dat ook niet altijd. dus ik denk dat de man van de growshop opzicht wel een haalbaar resultaat aangeeft. je zou dan 0,5 gram per watt halen. zou denk ik al een leuke basis zijn voor volgende kweken. maar het blijft toch een eerste kweek en ook voor die 300gram zul je aardig je best moeten doen!
                      heb net ook weer ff een update gepost omtrent mijn VK hier is het linkje:http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...x-Vanilla-Kush

heel veel succes en laten we uiteindelijk genieten van het eind resultaat
                      sigpic
                      Werkzaam in de medische groenvoorziening sedert '93

Comment

Inderdaad, ik hoop dat er lekkere mooie volle toppen uit komen!

Ik heb nog een vraagje! Ik heb een tijd geleden voordat ik die 10x vanilla kush in ontkieming zette een paar andere zaden in mijn potten gegooid. Ik dacht dat ze na een week niet meer zouden komen opdagen maar nu zie ik dat er 3 kleine pieletjes uit sommige potten groeien. Kan ik 2 planten in 1 pot groeien, heeft dit grote nadelen? Kan ik het beter niet doen of wel voor een grotere opbrengst? Dus 10 planten appart in potten, of 13 waarvan 3 met dubbele planten.

Bedankt!

Comment

tuurlijk kan je 2 planten in 1 pot groeien, maar of dat echt zo verstandig is? ik zal het nooit doen, die 13 planten zal zeker niet meer opleveren als 10 planten elk in eigen pot! ik denk zelfs minder, maar ja ieder zijn eigen keus. je kan natuurlijk ook gewoon 3 potten bijzetten, ruimte genoeg dacht ik zo te zien!
                          sigpic

Comment

Ja klopt, dan ga ik waarschijnlijk 3x 11 liter potten erbij halen en potgrond. Dan zit er bij mijn kweek dus nog 2x blue cheese en 1x pineapple chunk, beiden van Barney's farm. Brengt een beetje variatie in de tent daar ben ik wel blij om. En het zijn 3 soorten met ongeveer dezelfde groeitijd, daarbij zijn het ook alle 3 indica's.

Comment

okey denk dat dat een verstandige keuze is. dat is cool die pineapple chunk, dat vond ik ook een mooi soortje van barneys. ben benieuwd!
                              sigpic

Comment

Bezig...
                              X