Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Eerste kweek growtent- Vanilla Kush

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Eerste kweek growtent- Vanilla Kush

Weer een update 2 dagen later! De grootste 3 zijn nu 7 dagen oud en de kleinere 5 dagen! (Sinds dat ze hun kopje bovenstaken) Ga de grootste morgen beginnen te voeden met bio-grow. De rest dan nog een dagje of 2 later.
    Attached Files

Comment

Gebruik je een voorbemeste aarde, zou ik nog even wachten met voeden (zat voeding in grond), kweek je op een light mix mag je idd al langzaam aan de voeding gaan opbouwen startend met een ec van 1.0-1.2. De langzamer dat je deze opbouwd de beter je dames erop zullen reageren en stress dus voorkomen wordt

Greetzz mate

Comment

Hey Psycho, ik heb helaas nog geen EC meter! Ga deze wel zeker kopen voor mijn volgende kweek, kan nu het geld nog niet kwijt. Op het voedingsschema van Bio-bizz staat dat ik na 1 week 1ml/liter moet geven, met all-mix. Vind dit zelf ook een beetje raar maar ben wel van plan me aan dit schema te houden. In ieder geval tot ik geen tekenen zie van overvoeding.

Comment

Hoi,

Ik volg je kweek, ik heb zelf ook dezelfde zaden besteld voor de volgende ronde dus ben benieuwd.

Ik gebruik dezelfde voeding en aarde en je kan echt beter wachten met voeding geven, dat schema is gebasseerd op stekken en ook dan vind ik het te vroeg om te gaan bijvoeden.
          Met zaadlings kun je beter na 3 weken beginnen met 1ml/l Grow en zodra je overgaat op bloei hou je het schema weer aan. En ik geef altijd na 3 weken bloei een eetlepel bitterzout op 10 liter ivm mg tekort.

Succes en ik blijf je volgen!

Gr. Mazzo

Ps. EC van BioBizz kun je niet meten omdat het Biologisch is. Dus EC meter overbodig. Wel zuur ik altijd af naar een PH rond de 6.0

Comment

Hey Mazzo, leuk om te zien dat meer mensen deze soort gaan kweken. Ik zal dan toch maar jullie advies opvolgen en nog niet gaan voeden voorlopig Met die 3 weken, bedoel je dan na 2 weken groei en 1 week bloei? En dan pas beginnen met grow voeding? En moet ik wel als ik de lamp op 12/12 zet al beginnen met 1ml/l bloeivoeding, of hier ook nog mee wachten? Ik heb al wel aardig wat root juice gegeven, in het begin 2ml/l en later 3-4ml/l. Vind het ook moeilijk om in te schatten wanneer ik mijn planten water moet geven, ookal heb ik er alles over opgezocht etc. Blijft moeilijk om in te schatten.

Verder zuur ik mijn water altijd af naar 6.4 vanwege de buffer in all-mix, de growshop raadde mij dit aan. Wel zuur ik het water dat ik op de planten sproei net voordat de lampen uitgaan af naar 5.9. Laat het even weten als je ook gaat beginnen Mazzo! En bedankt voor de reactie en de hulp!
            Last edited by GrassOfGod; 15 September 2010, 13:46.

Comment

Ik weet niet hoelang je voorgroeit maar ik zou gewoon na 3 weken beginnen met 1ml/l Grow en zodra lampen op 12/12 hou je het schema gewoon aan ook vanaf 12/12!

Gr. Mazzo

Comment

Heb vandaag 2 plantjes uit de pot gehaald en dan die 16de plant die samen met een andere plant in een pot zat in zijn eigen pot overgepot. Deze 2 bleven enorm klein en ontwikkelde al enige dagen niet meer. Ook is er ineens nog een zaailing uit de grond ontkiemt bij een andere pot en die heb ik dan in de 15de overgebleven pot overgepot. Nu heb ik er dus nog een zaailingetje bij! Geen idee welke soort het is.

Ik merk ook dat er best wel veel insecten in mijn tent zitten, kan dit kwaad? Kan het niet goed zien maar het zijn in ieder geval vliegjes (langwerpige met langwerpige vleugeltjes) en ze kruipen rond in de potgrond en vliegen een beetje rond. Ze kunnen er niet uit door de koolstoffilter.. dus wat doe ik er aan? Wat doen deze vliegjes bij mijn planten, wat trekt ze aan en wat doen ze? Hebben ze negatieve gevolgen en moet ik ze bestrijden? Veel dank aan diegene die dit even voor mij opheldert!

Ga 3 dagen van huis vandaag. Heb ze expres afgelopen 2-3 dagen geen tot weinig water gegeven zodat ik ze vandaag even goed water kan geven voordat ik vertrek. Ook kan ik melden dat sinds vandaag als ik de tent open doe er een aangename geur uit de tent komt! Heerlijk!

Comment

Zou eerst zelf is precies uitzoeken welke mogelijke plaag je in je tentje hebt, zou de varrnrouwmug kunnen zijn(ik heb ze helaas ook).

Ik heb deze met 2 verschillende types biologische bestrijdings middelen geprobeerd uit te schakelen, is niet gelukt dus ben overgestapt op natuurlijke vijanden, in dit geval: steinernema-systeem-nematoden van Brimex.

suc6, Grtz

Comment

Je hebt last van de varenrouwmug, ik heb er ook last van en verdenk ALLMIX van BioBizz ervan, er zijn meer mensen die er last van hebben daarom stap ik volgende ronde over op Plagron Batmix of Royal Mix
                    Je kunt Soil Attack van BioShark kopen en toevoegen dat helpt voor een paar weekjes en dan nog eens herhalen!

Comment

Heb Bioshark soilattack en H&G attack force, geen effect

Bij mij kwamen ze gewoon van buiten, heb er zat in de tuin.

Grtz.

Comment

Hang iid geval plakstrips onder bij je potten, bovenin ving ik weinig (blauwe schijnen het beste voor varenrouw mug) ik had van die plakrollen die je uit moest trekken maar die zaten goed vol beneden bij de potten.
                        Doe er wel wat aan want ze vermenigvuldigen snel als ze hun gang laat gaan! En later als je toppen gaan plakken dan wil je niet dat ze vliegenvangen.

Gr. Mazzo

Comment

Ik ga blauwe insectenstrips bestellen en deze dan in de tent op de grond verspreiden. Denk alleen niet dat dit het probleem zal verhelpen, maar dan zie ik in ieder geval wat het precies is want ik weet het nu nog niet 100% zeker. (Ben momenteel niet thuis bij mijn tent.)

Ook vond ik dit: http://www.eugrowshop.eu/nl/bestrijd...-brandblusser/

Aangezien ik nu enorm zenuwachtig ben over de terugkomst thuis (brandgevaar) overweeg ik serieus om dit ding te kopen. Aan veiligheid hangt dan wel een prijs maar ik heb het er graag voor over! Iemand ervaring met dit ding?

Bedankt voor jullie hulp en zodra ik thuis ben laat ik jullie weten wat ik aantref qua insecten!

Comment

Update! Kwam terug na 3 dagen bij de planten en werd blij verrast door een lekkere geur en een snelle groei!

Jammer genoeg nogsteeds van die rot vliegjes... Heb er eentje gevangen en nu wel gezien dat het inderdaad de mug was waar jullie het over hadden. Als het goed is ontvang ik 10 blauwe strips over 2 dagen en hopelijk gaat dat wat helpen. Als het er echt teveel worden ga ik opzoek naar de natuurlijke vijand, zijn deze online te bestellen ergens?

1 plantje lijkt wel dood te gaan. De verschijnselen beginnen aan het uiteinde van de bladeren. De uiteinden lijken wel te verschrompelen en hebben sterke gele plekken. Ik denk dat ik dit plantje een paar dagen geleden heb overgepot. Verschijnselen van wortels die zijn afgebroken misschien? (foto 5)
                            Attached Files

Comment

Lijkt me op het eerste zicht overvoeding als ik me niet vergis. Tenzij je lamp er te dicht opstaat of het er veelstewarm is of je er water op gemorst hebt. Welk medium zitten ze nu in (en van dewelke kwam ze) en geef je al voeding?

Greetzzz

Jona

Comment

Ziet er nice uit GoG op 1 plantje na dan.
                                Kan overvoeding zijn voor je kleine plantje zoals Jona zegt.

Suc6 verder

grtz
                                Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Bezig...
                                X