Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

3xDeepcheese 1xGorilla Glue (100watt cxb3590 DR60)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Ik heb een filmpje gezien van iemand die pas na drie weken bloei snoeit. Dit omdat er anders weer spul bij komt.

Hoe hoog heb je je lamp gehangen in veg?

Comment

• pedro potato
      pedro potato commented
      Editing a comment
      ...

• pedro potato
      pedro potato commented
      Editing a comment
      jow zeitgeist, om even op je comment terug te komen, er groeien inderdaad hier en daar wat kleine trosjes terug waar voordien gedieft is. niet echte energievreters maar misschien toch beter om wat later in de bloei te dieven.

groetjes!

Jow Zeitgeist!

Ik heb ze gedieft vlak nadat ik de klok op 12/12 gezet heb. Voorlopig lijkt er op de beentjes niet meteen iets terug te groeien.

Om de juiste hoogte te bepalen in de groeifase baseerde ik me op volgende afbeelding:
    tabladedistanciasstar60web.jpg
    groentjes, patat!

Comment

• Wimmer
      Wimmer commented
      Editing a comment
      Deze afbeelding werd mij ook aangeraden door todogrowled.

Comment

update bloeidag 31:

veldje: IMG_20190401_142022-864x864.jpg IMG_20190401_141436-864x864.jpg IMG_20190401_141620-864x864.jpg
      topje gorilla:
      IMG_20190401_141503-864x864.jpg topje cheese:
      IMG_20190401_141457-864x864.jpg
      gorilla heeft een paar rare bladjes.. Heb ze wat droog laten staan laatste tijd maar op wat kan dit wijzen? Kalium tekort misschien? voeg sinds paar dag greensensation toe. misschien zal het dan wat beter gaan..

met de kaasjes alles goed voorlopig. ze Hebben echt die typisch volle ''' big budha cheese geur". ook de gg ruikt heel lekker.
      IMG_20190401_153403-864x864.jpg IMG_20190401_153414-864x864.jpg IMG_20190401_153424-864x864.jpg

Comment

deskundige hulp gevraagd! bladprobleem lijkt erger te worden... vooral de gg lijkt er last van te hebben.
        probleem kwam rond de tijd dat ik green sensation ben beginnen toevoegen.
        voeg 1ml per l water green sensation toe om dan aan te vullen met bloeivoeding tot 1.8 ec.
        ph 6.3
        we zijn ongeveer bloeiweek 5 / 8-9, zijn dit normale verschijnselen of eerder Kalium teveel/ tekort?

IMG_20190402_155855-864x864.jpg IMG_20190402_155847-864x864.jpg
        Last edited by pedro potato; 2 April 2019, 16:10.

Comment

• pedro potato
          pedro potato commented
          Editing a comment
          Vind het best moeilijk om nu te bepalen of ik met een tekort of overschot zit. Heb altijd netjes bloeivoeding gegeven waarin volgens mij standaard ook Kalium zit (correct me if i`m wrong). mits het vrij agressief opkwam denk ik waarschijnlijk iets teveel van die green sensation te hebben gegeven, ga dus gewoon uitgaan van een overschot en ben even gestopt met greensensation voor de Gorilla. Cheesjes zullen nog wat wel krijgen maar in iets voorzichtigere dosering.
          hopelijk overleeft die het!

ganjagast, heb je die onkruiddoek nog gevonden?
          Zeusy, niet echt meer de tijd nog een nieuw substraat aan te schaffen, misschien voor volgende kweek!

Groetjes!

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Nee nog niet, ben wel langs de action geweest maar was vergeten om daar naar te gaan zoeken moet morgen weer wat schoonmaak middelen halen dan ga ik meteen kijken of ik ze kan vinden.

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          nou, die hebben ze dus niet bij ons in het assortiment kan ze zelf niet vinden dan vraag je het personeel;
          (jochie van 16) wat is kruidendoek?
          laat maar.. Nog een poging wagen en dan naar een grotere action iets verderop..

Ik gebruik 1 TGL60 voor voorgroei. Ik heb hem op 70 cm van de pot opgehangen, en moet zeggen dat de zaailingen flink strekken. Had jij daar geen last van?

Comment

• pedro potato
          pedro potato commented
          Editing a comment
          had er twee, 30 cm uit elkaar op een hoogte van 60, niet zoveel last van strek gehad, groetjes

• Wimmer
          Wimmer commented
          Editing a comment
          Bij mij nu 1 tgl 45cm hoog. Geen strek.

@zeitgeistmovement , Vind niet zo raar,,hij hangt bij jou te hoog..
        You do not have permission to view this gallery.
        This gallery has 1 photos.
        Zeg maar zo, Keep It Simple

Comment

• zeitgeistmovement
          zeitgeistmovement commented
          Editing a comment
          Het plantje is toch al gauw 10 cm.

• Wimmer
          Wimmer commented
          Editing a comment
          Hey zeitgeistmovement.
          Even ter vergelijking.
          Ik gebruik 1 X tgl star 60.
          Vanaf dag 1 lamp 55cm hoog (hok iets te laag)
          Eerste 5 dagen een halve fles erover en veel water beneveld.
          Na 5 dagen fles eraf. En na 10 dagen lamp 10cm omlaag.
          Mijn plantjes staan vandaag 22 dagen boven de grond.
          Ze zijn nu ongeveer 13cm hoog en bezig aan hun 5/6 nood.
          Eens ze wat ouder zijn de lamp steeds dichterbij brengen toch?
          Last edited by Wimmer; 6 April 2019, 02:37. Reden: Even misrekend.

update:
        lijkt helaas niet zo goed te gaan met de gorilla glue de verkleuringen lijken erger te worden, stengels zijn paars en nieuwe bladjes lijken snel bruin-geel te worden vanuit de puntjes. kan ook niet zo goed bepalen wat er nu juist mis is. misschien wat te vroeg met bloeivoeding begonnen waardoor hij nu niet alle stoffen op kan nemen.

Heb ergens gelezen dat het toevoegen van een beetje groeivoeding zou kunnen helpen, om stikstof terug op pijl te krijgen zodat ie andere stoffen op zou kunnen nemen. klopt dit?

Bloeidag 38-40:
        gorilla glue:
        IMG_20190408_121442-864x864.jpg IMG_20190408_121501-864x864.jpg IMG_20190408_121331-864x864.jpg
        ​​​​
        ook 1 cheesje zit met verbrande bladpuntjes, beginnende roestige vlekjes en paarse stengels
        de andere twee lijken iets beter in orde

cheese:
        IMG_20190408_121456-864x864.jpg

weten jullie hier raad mee? , iets dat ik kan doen om deze nog deftig af tebloeien? heb vermoedelijk nog zo'n twee weken - 20 dagen te gaan. ( zouden korte bloeiers zijn (55dagen) , ben beginnen tellen vanaf eerste bloeiverschijnselen)

​​​​

veldje:
        IMG_20190408_121321-864x864.jpg
        Last edited by pedro potato; 8 April 2019, 14:57.

Comment

• Wimmer
          Wimmer commented
          Editing a comment
          Als beginner kan ik je niet veel helpen jammer genoeg. Ik ga wel zeker goed volgen wat waar hoe en waarom. We kunnen er enkel slimmer van worden.
          Ben benieuwd wat de meer ervaren kwekers hier van denken.
          Paarse stelen... voor zover mijn verstand al gaat en met wat ik her en der gelezen heb, te koud snachts?
          Komt wel snor.

• pedro potato
          pedro potato commented
          Editing a comment
          thanks wimmer maar temperatuur en luchtvochtigheid is uit te sluiten volgens mij!
          Last edited by pedro potato; 8 April 2019, 14:55.

• Cdb
          Cdb commented
          Editing a comment
          Heb zelf ook een GG staan wel van huismerk en begint ook gele bladeren te vertonen. Denk eigen aan deze strain ?

iets ouder schutbladje gorilla:
        ​​​​​ IMG_20190408_144632-864x864.jpg wat recentere bladeren van de GG:
        IMG_20190408_144827-864x864.jpg

beginnend Roest bij de cheesjes: IMG_20190408_144651-864x864.jpg bruine puntjes recentere bladeren:
        IMG_20190408_144914-864x864.jpg
        groetjes, patat!

de trichomen van de bovenste toppen zijn voor een groot deel eigenlijk al melkachtig. denk niet dat ik er uberhaupt nog heel veel verandering in ga kunnen brengen. denk de gorilla over zo'n weekje- tien dagen te beginnen spoelen. de cheesjes wat later!
        Last edited by pedro potato; 8 April 2019, 15:08.

Comment

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          Dat lijken mij geen roestplekken op de bladpunten vd cheese, lijkt eerder door overvoeden en dat valt nog mee zo te zien. Gaat lekker pedro!

Beter flikker je die green sensation weg. Gewoon weer een ordinaire booster die niks doet dan de boel ontregelen en je gouden bergen beloven.

Als je geen meettalent bent draai je meer zonder dan met iig.

Je moet je niet alles laten verkopen. Voor je t weet loop je stoer te doen met een gucci heuptasje.

suc6

Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
        Het systeem betreurt dit ten zeerste.

Comment

• pedro potato
          pedro potato commented
          Editing a comment
          LOL! Zo, dat vat je het mooi samen! Neen, Dat groene goedje heeft me zeker niet kunnen overtuigen!

• ganjagast
          ganjagast commented
          Editing a comment
          eh die heuptasjes zijn keihard eh
          ER staat gucci op!

Ik zou inderdaad wat verminderen met voeding. Denk dat ze daar goed op gaan reageren! Mooie toppen!

Comment

update:
          beginnen spoelen met de GG,
          cheese spoel ik over een dagje of 3.

​​​​​​wat foto's;
          ​​​​​​ IMG_20190412_145242-1024x1024.jpg IMG_20190412_145354-1024x1024.jpg IMG_20190412_145227-1024x1024.jpg IMG_20190412_145548-1024x1024.jpg

Comment

Mooie planten zeg!

Comment

Wat is de afstand van lamp tot de toppen?
              Dikken lekker aan hoor pedro! stickyicky
              Ad usum proprium!

Comment

• pedro potato
                pedro potato commented
                Editing a comment
                jow ganjagast! thanks man! hangen op zo'n 25 cm.

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment
                Denk dat ik aankomende ronde tijdens de bloei de lamp ook wat lager zal zetten. Ik hanteerde tot nu toe een afstand van 35cm, eerder omdat ik 4 cobs gebruik in een frame. Ging ervan uit dat het middelste gedeelte dan te weinig licht zou vangen. Moet ik nog meten btw. Maar echt lekker hier, ga zo door!

Super veldje voor 100 watt
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

Comment

• ganjagast
                ganjagast commented
                Editing a comment

doet ie goed!
            Bezig...
            X