Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
jow zeitgeist, om even op je comment terug te komen, er groeien inderdaad hier en daar wat kleine trosjes terug waar voordien gedieft is. niet echte energievreters maar misschien toch beter om wat later in de bloei te dieven.
deskundige hulp gevraagd! bladprobleem lijkt erger te worden... vooral de gg lijkt er last van te hebben.
probleem kwam rond de tijd dat ik green sensation ben beginnen toevoegen.
voeg 1ml per l water green sensation toe om dan aan te vullen met bloeivoeding tot 1.8 ec.
ph 6.3
we zijn ongeveer bloeiweek 5 / 8-9, zijn dit normale verschijnselen of eerder Kalium teveel/ tekort?
Vind het best moeilijk om nu te bepalen of ik met een tekort of overschot zit. Heb altijd netjes bloeivoeding gegeven waarin volgens mij standaard ook Kalium zit (correct me if i`m wrong). mits het vrij agressief opkwam denk ik waarschijnlijk iets teveel van die green sensation te hebben gegeven, ga dus gewoon uitgaan van een overschot en ben even gestopt met greensensation voor de Gorilla. Cheesjes zullen nog wat wel krijgen maar in iets voorzichtigere dosering.
hopelijk overleeft die het!
ganjagast, heb je die onkruiddoek nog gevonden? Zeusy, niet echt meer de tijd nog een nieuw substraat aan te schaffen, misschien voor volgende kweek!
Nee nog niet, ben wel langs de action geweest maar was vergeten om daar naar te gaan zoeken moet morgen weer wat schoonmaak middelen halen dan ga ik meteen kijken of ik ze kan vinden.
nou, die hebben ze dus niet bij ons in het assortiment kan ze zelf niet vinden dan vraag je het personeel;
(jochie van 16) wat is kruidendoek?
laat maar.. Nog een poging wagen en dan naar een grotere action iets verderop..
Ik gebruik 1 TGL60 voor voorgroei. Ik heb hem op 70 cm van de pot opgehangen, en moet zeggen dat de zaailingen flink strekken. Had jij daar geen last van?
Hey zeitgeistmovement.
Even ter vergelijking.
Ik gebruik 1 X tgl star 60.
Vanaf dag 1 lamp 55cm hoog (hok iets te laag)
Eerste 5 dagen een halve fles erover en veel water beneveld.
Na 5 dagen fles eraf. En na 10 dagen lamp 10cm omlaag.
Mijn plantjes staan vandaag 22 dagen boven de grond.
Ze zijn nu ongeveer 13cm hoog en bezig aan hun 5/6 nood.
Eens ze wat ouder zijn de lamp steeds dichterbij brengen toch?
Last edited by Wimmer; 6 April 2019, 02:37.
Reden: Even misrekend.
update:
lijkt helaas niet zo goed te gaan met de gorilla glue de verkleuringen lijken erger te worden, stengels zijn paars en nieuwe bladjes lijken snel bruin-geel te worden vanuit de puntjes. kan ook niet zo goed bepalen wat er nu juist mis is. misschien wat te vroeg met bloeivoeding begonnen waardoor hij nu niet alle stoffen op kan nemen.
Heb ergens gelezen dat het toevoegen van een beetje groeivoeding zou kunnen helpen, om stikstof terug op pijl te krijgen zodat ie andere stoffen op zou kunnen nemen. klopt dit?
weten jullie hier raad mee? , iets dat ik kan doen om deze nog deftig af tebloeien? heb vermoedelijk nog zo'n twee weken - 20 dagen te gaan. ( zouden korte bloeiers zijn (55dagen) , ben beginnen tellen vanaf eerste bloeiverschijnselen)
Als beginner kan ik je niet veel helpen jammer genoeg. Ik ga wel zeker goed volgen wat waar hoe en waarom. We kunnen er enkel slimmer van worden.
Ben benieuwd wat de meer ervaren kwekers hier van denken.
Paarse stelen... voor zover mijn verstand al gaat en met wat ik her en der gelezen heb, te koud snachts?
Komt wel snor.
de trichomen van de bovenste toppen zijn voor een groot deel eigenlijk al melkachtig. denk niet dat ik er uberhaupt nog heel veel verandering in ga kunnen brengen. denk de gorilla over zo'n weekje- tien dagen te beginnen spoelen. de cheesjes wat later!
Beter flikker je die green sensation weg. Gewoon weer een ordinaire booster die niks doet dan de boel ontregelen en je gouden bergen beloven.
Als je geen meettalent bent draai je meer zonder dan met iig.
Je moet je niet alles laten verkopen. Voor je t weet loop je stoer te doen met een gucci heuptasje.
suc6
Pas u aan aan de onaangepasten. Wees tolerant voor de intoleranten. Omarm hen die u afwijzen. Het systeem heeft gefaald.
Het systeem betreurt dit ten zeerste.
Denk dat ik aankomende ronde tijdens de bloei de lamp ook wat lager zal zetten. Ik hanteerde tot nu toe een afstand van 35cm, eerder omdat ik 4 cobs gebruik in een frame. Ging ervan uit dat het middelste gedeelte dan te weinig licht zou vangen. Moet ik nog meten btw. Maar echt lekker hier, ga zo door!
Comment