Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

old school haze een 25 jarig jubileum

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

old school haze een 25 jarig jubileum

Korting op 420shop
    In 1982, lang geleden, kwam een hippie naar Nederland. Een hippie met in zijn bezit een twintigtal Haze zaden. De laatste zaden die er in de hele wereld nog over waren van een in California legendarische soort: Mexican-x-Colobian-x-Thai-x-SouthIndian.
    Nicknname:HAZE.
    100% Sativa. Kleine modder vette topjes met een LSD-achtige psychoactive, ongelofelijk zuivere up high.
    Bloeitijd 14 weken.
    Deze wijze hippie begreep heel goed dat die twintig Haze zaden snel gezaaid moesten worden omdat ze inmiddels al jaren oud waren en het gevaar op de loer lag dat ze niet meer zouden ontkiemen. Omdat hij zelf, pas in Nederland aan gekomen (we spreken hier over 1982), nog niet over de faciliteiten beschikte om weed te kweken, deed hij de zaden kadoo aan 2 mensen. Mensen waarvan hij wist dat ze het belang van het behoud van deze legendarische soort inzagen. Op 2 plaatsen werden dus de Haze zaden gezaaid. Er onstonden dus 2 lijnen.

De ene lijn is erg groot geworden.

Ik citeer hier nu A5, een bekende grower en Highlife cup winnaar.

A5:
    zaad beschikbaar.
    De zaden

Drie andere partijen die beschikken (of is het beschikten?) over de originele genetica van de HAZE, zijn Greenhouse seeds ,Sensi seeds en Mr. Nice. Deze partijen hebben de originele Haze gekruist met diverse top indicas en sativas. Vele van deze soorten zijn inmiddels ook legendarisch en kunnen zich met trots afstammelingen in de eerste lijn van de Haze noemen. Kinderen dus.
    Alle andere, maar dan ook echt alle andere soorten met Haze in de naam, zijn tot stand gekomen, door kruisingen te maken met zaden gekocht bij 1 van de bovengenoemde firmas. Al deze soorten zijn dus hoogstens nichtjes en de meeste zelfs achter nichtjes van de Haze.

En dan zijn er inmiddels ook al vele soorten die Haze genoemd worden die op geen enkele manier bloedverwant zijn van de originele Haze. Naar mijn mening is het woord Haze synoniem aan het worden van Satvia. Dus alles wat Sativa is wordt te pas en te onpas Haze genoemd.

Dit was in een notedop de ene lijn van de Haze.

De tweede lijn van de Haze is een stuk korter. Deze lijn was bijna in de kiem gesmoord. Zoals wel vaker gebeurt in onze branche zijn er planten in verkeerde handen gevallen. In het beruchte jaar 1984 stonden de enig overgebleven stekken, die inmiddels gemaakt werden van de zaad planten, op een eb en vloed tafel (ja ook toen al!).
    Bij een inval van de politie in 1984 ( ja ook toen al) is alles in beslag genomen en vernietigt. Het enige wat er voor die fatale inval met de haze stekken was gebeurd,was het volgende:
    De beste Haze man was gekruist met de beste SK#1 vrouw. SKUNK#1 was en is nog steeds de meest uniforme soort die er bestaat. Uit een 90(!) tal SK#1 vrouwen was de beste uitgezocht en die is gekruist met de mooiste Haze man.
    Van het zaad is niets meer over. Het enig wat nog over is, is 1 stek geselecteerd uit het zaad
    Haze x SK#1.
    Deze ene stek is dus sinds 1985 door een drietal vrienden op verschilende plaatsen in leven gehouden. Dit jaar 25 jaar oud dus en niets aan levenslust en potentie ingeboet!
    Ook bij deze kruising weer het geluk, dat van de SK#1 alleen de dikke stevige toppen zijn overgenomen. De rest is 100% Haze.
    Psychoactive high, in dit geval 13 weken bloei en vooral de smaak en geur is helemaal origineel Haze. Tegenstanders noemen het kattepis, liefhebbers doen er een moord voor. De kenner begrijpt wat ik bedoel.
    Ik noem deze stek de origenele OLD SCHOOL HAZE.

En om dit 25 jarige jubileum niet onopgemerkt voorbij te laten gaan, wil ik jullie op dit het forum kennis laten maken met de OLD SCHOOL HAZE, gekweekt zoals de old school kwekers het doen: op steenwol.

Re: old school haze een 25 jarig jubileum

Succes Sam!
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Kijk dat is nou leesvoer waar ik van smul!
      Ben erg benieuwd naar het verloop....
      Overigens: ik las laatst een artikel over een opslagplaats voor alle plantenzaden en dergelijke van de hele wereld voor als een ramp mocht gebeuren (http://en.wikipedia.org/wiki/Svalbard_Global_Seed_Vault voor meer info) en vroeg me af of er ook cannabiszaden inzaten en dat bleek nog het geval te zijn ook,Kun je checken op hun database...
      Had niet verwacht maar wel goed dat deze planten niet genegeerd zijn
      Miss dat Sam kan ontrafelen om welke soorten het gaat?
      Pz
      1

Comment

Floeperd dat is een leuke link. Dat is precies waar het hier om gaat in deze toppic!

ik ga dat nog even rustig lezen allemaal

Comment

tuurlijk hebben ze hennep zaden in de database want katoen plukken is er dan niet meer bij

Comment

Svalbard bevat inderdaad een reeks van Cannabis zaden, om precies te zijn de volgende samples: http://www.nordgen.org/sgsv/index.ph...=false&letter=

Het duurt eventjes voordat de samples geladen zijn, dus niet meteen weg klikken als je scherm nog niet gevuld is. Het zijn ook zoveel zaadjes.
            Last edited by CatsEye; 5 October 2010, 07:54. Reden: Aanvulling

Comment

Bezig...
            X