Zoals ik in de voorstel ronde al had aangekondigd zou ik binnenkort beginnen met eerste 'echte' kweek.
In de tussen tijd nog veel lopen speuren op het forum en zijn we van start gegaan.
Wil nog wel even vermelden dat ik puur voor eigen gebruik kweek!
Zoals de titel al verklapt kweek ik 4 autoflowers van Royal Queen seeds.
Heb 3x Royal Cookie besteld en kreeg er gratis 1x Royal Cheese bij.
Voor de kweek gebruik ik een kweektent van 80x80x160cm.
Hier hangen T-neon lampen in met een vermogen van 110W, deze gebruik ik voor de groei en bloei periode.
Wanneer het tijd is om de lampen te wisselen naar de bloei plaats ik ook 4x15W CFL lampen extra om elke hoek extra te verlichten.
De lampen branden 20 uur en worden automatisch geschakeld.
Voor de afzuiging gebruik ik de CAN 2600 koolstoffilter met een capaciteit voor 150m3. Hier zit een inline fan op voor 100m3.
De verse lucht wordt door een pc fan naar binnen gehaald.
Om de luchtvochtigheid te regelen heb ik een luchtbevochtiger aangeschaft met genoeg capaciteit die geregeld wordt door een temperatuur/luchtvochtigheid controller.
De vochtige lucht wordt door een clip-fan van door de tent verspreidt.
De functie om de temperatuur te regelen is nog onbenut en tot nu toe ook niet nodig.
Dit wordt nu geregeld met de temperatuur van de ruimte waar de tent geplaatst is.
Er zitten weinig schommelingen in de temperatuur van de tent en deze is ruim voldoende.
Voor de planten heb ik zelf 25 liter potten gemaakt van worteldoek. Dit leek mij een leuk projectje om te doen en dat was het ook.
Bij het vullen van de eerste pot scheurde bij het verplaatsen de hoek kapot!
Gelukkig bleven de andere potten wel goed maar komen er bij de volgende kweek wel smart-pots om ellende te voorkomen.
De planten staan in zaai/stekgrond gemengd met ongeveer 25% perliet 10% vermiculiet.
Voor de voeding gebruik ik autoflower supermix en later in de bloei nog PK 13-14.
Dit meng ik in verhouding met 10 liter water en breng ik naar de juiste pH waarde met pH min.
Alle producten zijn van Bio nova.
De zaadjes ontkiemt via de keukenpapier methode en dit ging goed!
Na een aantal dagen gelijk in de 25 liter pot gedaan en onder de lamp gezet.
Helaas werd de voeding en de pH min niet op de beloofde vrijdag geleverd. Hier door hebben ze in het weekend op kraanwater geleefd.
20190207_174819 - Copy.jpg
In het begin stonden de planten in het midden van de bak maar merkte ik dat ze enorm scheef gingen groeien.
Hier door voelde ik me genoodzaakt ze met zoveel mogelijk liefde nog meer naar de rand van de pot te verplaatsen.
De dagen hierna begonnen ging het voor mijn gevoel beter.
Vanaf dag 6 pas begonnen met foto's maken en ga proberen regelmatig de foto's hier aan te vullen.
20190203_163504 - Copy.jpg20190204_205336 - Copy.jpg
20190206_223333 - Copy.jpg20190207_175859 - Copy.jpg
1 van de cookie planten blijft achter maar groeit wel met kleine beetjes.
Ben al met de potten aan het schuiven geweest om te kijken of het misschien aan het luchtvochtigheid apparaat lag.
Misschien dat iemand hier op het forum een idee heeft.
Het is me eerste echte kweek en weet totaal niet wat ik er van moet van verwachten maar sta bijna elke dag weer te kijken welke stappen er worden gezet.
Met alle informatie van internet proberen we het beste ervan te maken.
Vooral het water geven vind ik lastig. Hou vooral de stand van de bladeren in de gaten en check te grond met mijn vingers.
Besproei de grond meerdere keren per dag met langere tussen poses.
Af en toe een beetje water aan de randen van de pot gieten maar niet te veel.
Meer volgt...
In de tussen tijd nog veel lopen speuren op het forum en zijn we van start gegaan.
Wil nog wel even vermelden dat ik puur voor eigen gebruik kweek!
Zoals de titel al verklapt kweek ik 4 autoflowers van Royal Queen seeds.
Heb 3x Royal Cookie besteld en kreeg er gratis 1x Royal Cheese bij.
Voor de kweek gebruik ik een kweektent van 80x80x160cm.
Hier hangen T-neon lampen in met een vermogen van 110W, deze gebruik ik voor de groei en bloei periode.
Wanneer het tijd is om de lampen te wisselen naar de bloei plaats ik ook 4x15W CFL lampen extra om elke hoek extra te verlichten.
De lampen branden 20 uur en worden automatisch geschakeld.
Voor de afzuiging gebruik ik de CAN 2600 koolstoffilter met een capaciteit voor 150m3. Hier zit een inline fan op voor 100m3.
De verse lucht wordt door een pc fan naar binnen gehaald.
Om de luchtvochtigheid te regelen heb ik een luchtbevochtiger aangeschaft met genoeg capaciteit die geregeld wordt door een temperatuur/luchtvochtigheid controller.
De vochtige lucht wordt door een clip-fan van door de tent verspreidt.
De functie om de temperatuur te regelen is nog onbenut en tot nu toe ook niet nodig.
Dit wordt nu geregeld met de temperatuur van de ruimte waar de tent geplaatst is.
Er zitten weinig schommelingen in de temperatuur van de tent en deze is ruim voldoende.
Voor de planten heb ik zelf 25 liter potten gemaakt van worteldoek. Dit leek mij een leuk projectje om te doen en dat was het ook.
Bij het vullen van de eerste pot scheurde bij het verplaatsen de hoek kapot!
Gelukkig bleven de andere potten wel goed maar komen er bij de volgende kweek wel smart-pots om ellende te voorkomen.
De planten staan in zaai/stekgrond gemengd met ongeveer 25% perliet 10% vermiculiet.
Voor de voeding gebruik ik autoflower supermix en later in de bloei nog PK 13-14.
Dit meng ik in verhouding met 10 liter water en breng ik naar de juiste pH waarde met pH min.
Alle producten zijn van Bio nova.
De zaadjes ontkiemt via de keukenpapier methode en dit ging goed!
Na een aantal dagen gelijk in de 25 liter pot gedaan en onder de lamp gezet.
Helaas werd de voeding en de pH min niet op de beloofde vrijdag geleverd. Hier door hebben ze in het weekend op kraanwater geleefd.
20190207_174819 - Copy.jpg
In het begin stonden de planten in het midden van de bak maar merkte ik dat ze enorm scheef gingen groeien.
Hier door voelde ik me genoodzaakt ze met zoveel mogelijk liefde nog meer naar de rand van de pot te verplaatsen.
De dagen hierna begonnen ging het voor mijn gevoel beter.
Vanaf dag 6 pas begonnen met foto's maken en ga proberen regelmatig de foto's hier aan te vullen.
20190203_163504 - Copy.jpg20190204_205336 - Copy.jpg
20190206_223333 - Copy.jpg20190207_175859 - Copy.jpg
1 van de cookie planten blijft achter maar groeit wel met kleine beetjes.
Ben al met de potten aan het schuiven geweest om te kijken of het misschien aan het luchtvochtigheid apparaat lag.
Misschien dat iemand hier op het forum een idee heeft.
Het is me eerste echte kweek en weet totaal niet wat ik er van moet van verwachten maar sta bijna elke dag weer te kijken welke stappen er worden gezet.
Met alle informatie van internet proberen we het beste ervan te maken.
Vooral het water geven vind ik lastig. Hou vooral de stand van de bladeren in de gaten en check te grond met mijn vingers.
Besproei de grond meerdere keren per dag met langere tussen poses.
Af en toe een beetje water aan de randen van de pot gieten maar niet te veel.
Meer volgt...
Comment