Hallo Iedereen,
Na een poosje hier geloert te hebben mijn eerste "echte" post. Ten eerste bedankt voor alle nuttige informatie die ik hier al van het forum heb kunnen trekken.
momenteel kweek ik in een wing600 kast van Gtools, die ik zelf heb verhoogt naar 220cm (vanwege de temperatuur en de optie om later ook oldschool haze soorten te kunnen kweken (AG13 bv)). De oude trafo vervangen door een evsa van lumatek tot max 660w.
De planten staan op plagron batmix in 4 speciekuipen met een flinke laag hydrokorrels van 65liter en gebruik de atami NRG voedingslijn.
Ik gebruik voornamelijk medicinaal omdat ik slaapproblematiek heb. Poosje gelden besloten om zelf te gaan kweken nadat ik van 2/3 space muffin uit de shop bijna de ambulance heb moeten bellen. Gelukkig nog wel net de helderheid om een benzo te kunnen nemen en na 1,5 uur inslaap gevallen. Een maand lang last gehad van de cognitieve gevolgen. Helemaal klaar met de shop en besloten om het heft in eigen handen te nemen.
Nu is de eerste oogst bijna klaar en ben tegen volgende problemen aangelopen. Ondanks dat de gtoolskast met 75cm verhoogt is, er extra gaten in zitten loopt de temperatuur makkelijk tot 32 graden op ondanks een omgevingstemperatuur van 17-15 graden (de kast draaide snachts). de LV zat vaak hierdoor meestal onder 20%, die hoge temp/lage LV is duidelijk aan de planten af te zien. Ik ben aan het worstelen met een oplossing die zowel de LV omhoog brengt als de temperatuur omlaag. Ik twijfel tussen actieve luchtinlaat incombinatie met een mist apperaat, of HPS eruit zelfbouw LED erin. Maar ik vind het belachelijk dat zo'n dure kast zulke groffe ontwerpfouten heeft. Hij draait nu met de deuren open. De lamp hangt met een adjust-a-wing en een super spreader op 60cm boven de toppen.
Ik ben dol op LST'en scroggen heb ik al ondekt.
Nu had ik twee vragen waar ik niet uitkwam met het doorspitten van het forum.
Ik heb een milwaukee mw100, de website van het waterschap geeft aan dat de PH 8,13 moet zijn, maar mijn tot in den treuren geijkte meter komt nooit verder dan 7,8? Fluctueert de PH waarde van je kraanwater?
Als ik de instructies van atami volg dan komt mijn EC nooit boven de 1,0 uit, klopt dit en is dit ideaal? Mijn planten lijken het goed te doen zo, maar misschien kan het beter. Ik lees dat voor de bloei de EC tussen de 1,2-2 hoort te zitten. Gooi ik er dan maar wat extra voeding bij en lees ik dan de planten of ze niet te veel krijgen?
Tips&commentaar zijn van harte welkom!
mvg dendroaspis
ps. Ik ga proberen een paar foto's te plaatsen in de reactie vanaf mijn telefoon.
Na een poosje hier geloert te hebben mijn eerste "echte" post. Ten eerste bedankt voor alle nuttige informatie die ik hier al van het forum heb kunnen trekken.
momenteel kweek ik in een wing600 kast van Gtools, die ik zelf heb verhoogt naar 220cm (vanwege de temperatuur en de optie om later ook oldschool haze soorten te kunnen kweken (AG13 bv)). De oude trafo vervangen door een evsa van lumatek tot max 660w.
De planten staan op plagron batmix in 4 speciekuipen met een flinke laag hydrokorrels van 65liter en gebruik de atami NRG voedingslijn.
Ik gebruik voornamelijk medicinaal omdat ik slaapproblematiek heb. Poosje gelden besloten om zelf te gaan kweken nadat ik van 2/3 space muffin uit de shop bijna de ambulance heb moeten bellen. Gelukkig nog wel net de helderheid om een benzo te kunnen nemen en na 1,5 uur inslaap gevallen. Een maand lang last gehad van de cognitieve gevolgen. Helemaal klaar met de shop en besloten om het heft in eigen handen te nemen.
Nu is de eerste oogst bijna klaar en ben tegen volgende problemen aangelopen. Ondanks dat de gtoolskast met 75cm verhoogt is, er extra gaten in zitten loopt de temperatuur makkelijk tot 32 graden op ondanks een omgevingstemperatuur van 17-15 graden (de kast draaide snachts). de LV zat vaak hierdoor meestal onder 20%, die hoge temp/lage LV is duidelijk aan de planten af te zien. Ik ben aan het worstelen met een oplossing die zowel de LV omhoog brengt als de temperatuur omlaag. Ik twijfel tussen actieve luchtinlaat incombinatie met een mist apperaat, of HPS eruit zelfbouw LED erin. Maar ik vind het belachelijk dat zo'n dure kast zulke groffe ontwerpfouten heeft. Hij draait nu met de deuren open. De lamp hangt met een adjust-a-wing en een super spreader op 60cm boven de toppen.
Ik ben dol op LST'en scroggen heb ik al ondekt.
Nu had ik twee vragen waar ik niet uitkwam met het doorspitten van het forum.
Ik heb een milwaukee mw100, de website van het waterschap geeft aan dat de PH 8,13 moet zijn, maar mijn tot in den treuren geijkte meter komt nooit verder dan 7,8? Fluctueert de PH waarde van je kraanwater?
Als ik de instructies van atami volg dan komt mijn EC nooit boven de 1,0 uit, klopt dit en is dit ideaal? Mijn planten lijken het goed te doen zo, maar misschien kan het beter. Ik lees dat voor de bloei de EC tussen de 1,2-2 hoort te zitten. Gooi ik er dan maar wat extra voeding bij en lees ik dan de planten of ze niet te veel krijgen?
Tips&commentaar zijn van harte welkom!
mvg dendroaspis
ps. Ik ga proberen een paar foto's te plaatsen in de reactie vanaf mijn telefoon.
Comment