Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!

@ Jona, heb gewoon een 30 euro controllertje..
    Bromt als een gek, maar niemand die het stoort

Dan ook meteen weer een update, wat?! 1tje maar? nee 2 in 1!!

Deel 1:

Update: 17de dag bloei / 11de dag zichtbare bloei..

Na een lekkere vakantie, weer in het land en moet eerlijk zeggen dat ik het best moelijk had met de gedachtes thuis..

Zal het goed gegaan zijn?
    Zou de filter zijn werk doen?
    Is de afstelling wel ok geweest?
    Is mijn app. inmiddels afgebrand?

Heftig heftig allemaal, maar kan jullie vertellen dat ze er voorbeeldig bij staan!!!!
    Alleen maar 7-vingerige bladeren en nergens geen probleem te ontdekken..

Aarde heeft de juiste vochtigheidsgraad, bladeren zijn mooi groen, geen paarsre steeltjes te bekennen alleen zijn ze een beetje gestrekt omdat ik de lamp niet mee heb kunnen schuiven..maar ach, als dat alles is?!..

Conclusie:
    Een DIKKE 10 voor het Blumatsysteem..
    Met de juiste afsteling kan je gerust een week de klote op zonder zorgen!!

schat dat er bij aankomst nog een 15 Liter inzat, dus een verbuik van 45 Liter..
    De Ph was wel opgelopen tot 6.42 dus snel even wat vers water + voeding erin gedaan en weer terug gebracht naar 5.78!

De foto's:

Bij vertrek:
    1.jpg

Bij aankomst:
    3.jpg
    2.jpg
    4.jpg

Tijd voor deel 2 (vandaag)

Update: 17de dag (zichtbare) bloei..

Na 6 dagen ging de rits weer eens open, en wat een verrassing!

Heb wel al die tijd het vat bijgehouden, dus nu niet denken "wat een luie hond is het ook"
    Vat net even leeggegooid en een nieuw mengsel aangemaakt met een scheut Canna Boost erin!
    Ph stabiel op 5,8 en Ec is momenteel 1.43

Maar goed, even terug naar het moment van ritsen..
    Eerste gedachte:

Mijn witte tuintje is terug!!
    De geur is weer zoals vanouds en ze staan er nog steeds goed bij..die lange witte halen en trichoompjes op de bladeren toverde een smile op mn gezicht!
    Dus de bloei is er nu echt ingeschoten en moment van zwellen is aangebroken.
    Verwacht wel een paar lekkere dikke buds op het einde, maar geen hoog gewicht..

Volgende ronde dus toch weer 16 in de tent, want merk dat het voorgroeien iets langer kon dan die 10 dagen van nu..
    Hoop hier toch nog een goed resultaat uit te halen, al zal die zichtbaar minder worden dan de vorige (maar was ook een TOP ronde, dus sowieso al moeilijk te overtreffen)

Blablablaaaaaaaa...
    De foto's:

CIMG2559.jpg
    CIMG2548.jpg
    CIMG2547.jpg
    CIMG2549.jpg
    CIMG2546.jpg
    CIMG2545.jpg
    CIMG2543.jpg
    CIMG2556.jpg
    CIMG2557.jpg
    Last edited by Jointjedraaien; 6 March 2013, 04:58.
    2de growverslag:

**Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!**

Comment

Ziet er toch goed uit!
      Over dat gewicht ben ik nog niet zo zeker hoor, wacht af want de belangrijkste weken moeten nog komen! Het kan dus best wel een goede oogst worden! Blijven gaan zou ik zeggen man!
      Helemaal toppie!!!

EDIT: kan je wat meer zeggen over dat 'Blumatsysteem'?
      Last edited by Jona; 4 October 2010, 21:36. Reden: vraagje toegevoegd

Comment

@ mijn trouwe volger..

Doorgaan doen we zeker
        Merk wel dat de internodes wat dichter op elkaar zitten tov de vorige ronde, dus kunnen best eens dikke buds gaan worden! Maar goed, dat merken we vanzelf wel..

Over het Blumatsysteem niet meer dan lof!
        Het is het geld niet ,geen gerotzooi meer met maatbekers + emmers aanmaken, krijgen allemaal hetzelfde en de plant pakt precies wat die nodig heeft..
        2x p.w even het vat vullen (niet helemaal vol, anders staat het te lang) Ph en Ec regelen, en om de dag even de Ph weer op peil brengen..Kleinminpuntje, het is even afstellen en in de gaten houden..maar daarna is het echt super..
        Kortom voor die 80 euro (compleet met vat dus) is het de aanschaf waard in mijn ogen..

En de foto's + verslag bewijst ook maar eens dat het goed werkt toch?!
        2de growverslag:

Comment

Ja, de foto's hoeven geen extra uitleg, daar ga ik niet over discussieren
          Maar wat ik me toch nog afvroeg is hoe het PRECIES werkt? Is dat een druppelsysteem dan? Het lijkt me trouwens dat je een andere pH- product moet gebruiken. Je hebt er die op korte termijn je pH naar beneden halen maar dan na een dag weer stijgen (zoals je zegt). Voor aquariums is beter geschikt als je een lange tijd je pH constant wil houden. Vraag maar eens in de growshop . Zo kan het NOG makkelijker denk ik

Greetzzz
          Last edited by Jona; 6 October 2010, 01:22.

Comment

Beter dan op de site, kan ik het zelf niet uitleggen:

Werking Tropf Blumat:

Die Blumatsensor is een kegel met een keramisch deel (welke gevuld wordt met water) en in de kluit wordt gestoken. De Blumat is tevens een sensor en druppellaar in een.

De sensor/druppellaar is aan de bovenzijde voorzien van een membraam welk een soepele 3 mm druppelslang afklemt. De potplant neemt als het ware zelf water als deze het nodig heeft.
            Simpel, maar doeltreffend!!
            2de growverslag:

Comment

Comment

Die sensor is gemaakt van een keramische kegel, dus niet kapot te krijgen tenzij je ermee gaat gooien, maar dat is niet de bedoeling!
                Ook kan je ze op cocos gebruiken, let wel op de juiste voedingen!! anders kans op verstoppingen..

Haha en precies zoals jij het zegt, dacht ik ook:

Gemak dient de mens!
                2de growverslag:

Comment

Okay, dan ga ik maar eens kijken wat die beestjes kosten en hoe dat te installeren valt
                  Ik ga ook eens een kijkje werpen op hoe je die pH langer constant kan houden want dat is toch enigszins irritant, het neemt veel van je gemak weg dat die blumat eigenlijk zou moeten geven.

Veel succes verder! Ik blijf je volgen

Comment

Correctie:

Leest misschien wat verkeerd, maar die 2x p.w is het vat controleren (meestal wel rond het peil) zoniet iets corrigeren!
                    Totaal 2 a 3 minuten mee bezig, en je kan weer achterover leunen..in die tijd maak je nog niet 1 emmer aan bij wijze van!

En ja, ben ook een mierenneukert op dat gebied..het is niet zo dat als je je vat teruggebracht hebt naar 5,8 die de volgende dag weer 6.7 is Dit gaat met 10de zelfs 100ste, dus opzicht zou je het ook zo kunnen laten..
                    Hoogste gemeten na het vullen was 6.03 eenmaal teruggebracht en 2de check was stabiel..

Daarbij zal die ten alle tijden de Ph iets oplopen door het zuurstofpompje, maar ook dit gaat weer zeeeer traag! Ben gewoon een perfectionist en wil alles goed hebben

Grote voordeel in mijn ogen is het gebruiksgemak, Geen gesleep met emmers, geen potten meer tillen of aarde "vingeren" enz. Tegenover al dat werk is het metertje in het vat steken en wat druppeltjes Ph- erbij doen een eitje toch?!

Lees eens meerdere revieuws over Blumats en trek je eigen conclusie!
                    Heb zelf alweer 3 tenten ingericht bij vrienden, en allemaal hebben ze een Blumatje erbij en zal in de toekomst dit iedereen adviseren!
                    2de growverslag:

Comment

Hm, ik zou beter ook eens nadenken om me zo'n systeem aan te schaffen. Ik val nl ook onder de noemer "beter lui dan moe" Moest de growshop nu wat dichter in de buurt zijn dan ging ik mij een set halen. Ik heb dan nog de pech om te moeten werken wanneer die open is.

Comment

Yo peepz,

Tijd voor een update: 33 dagen 12/12, 27ste dag zichtbare bloei..

We zijn inmiddels alweer 10 dagen verder dus tijd voor wat info + foto's
                        Het Blumatsysteem bewijst zijn waarde nog steeds, vat opgevoerd naar een EC van 1.45 met een Ph van 5.8

Had een fles Aptus Enzym+ hier staan, deze erdoor gedaan maar heeft wat problemen gegeven..
                        Gelukkig niet ernstig want was er op tijd bij..m.a.w DEZE KAN JE DUS NIET IN HET VAT DOEN Had allemaal losse deeltjes door het systeem..dus even de achterste opengezet en doorlaten spoelen..
                        Toen voor alle zekerheid de druppelslangen even door de vingers gerold, resultaat?! Weer een perfect werkend systeem!!

Ook heb ik her en der wat verbrande bladeren, dit omdat ik de lamp op 35Cm van de top had ZONDER spreader..het is niet veel, maar wel een doorn in het oog

Verder gaat het zijn gangetje hier en heb ik een volgtop op het oog (zie foto's)

De volgtoptop 10 dagen terug:
                        CIMG2547.jpg

De volgtop 10 dagen later..
                        CIMG2623.jpgCIMG2618.jpg

Ze zijn zoals je ziet lekker aan het aandikken, moet zeggen dat vooral onderin het erg hard gaat..misschien ook een leuke verglijking
                        (Kijk vooral die rechter plant, bijna een top van de grond tot boven Lekkkkerrrr.....)

Onderin 10 dagen terug:
                        CIMG2556.jpg

Onderin NU:
                        CIMG2619.jpg

Dan rest alleen nog de overzicht foto's, dus bij deze:
                        CIMG2625.jpgCIMG2624.jpgCIMG2626.jpg
                        CIMG2627.jpg
                        2de growverslag:

Comment

abnormaal kerel.. echt mooi!
                          even klein vraagje.. werkt jouw thermostaat goed?
                          is het gemakkelijk om zo de gewenste temp te krijgen in je tent?

veel pafplezier alst droog is

Comment

Het lallende kadaver praat geen onzin..
                            Mooie toppen kerel!
                            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Dat ziet er erg mooi lallende kadaver, die zullen zeker nog wel aandikken gezien het al zo hard gaat

Ben benieuwd naar het eindresultaat

Grtzz
                              Eens een paffer, altijd een paffer........

Comment

Comment

Bezig...
                                X