Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!

Korting op 420shop
    Beste medegrowers,

Hier een verslagje van mijn binnentuintje..

* Secret Jardin DR120
    * Adjust Wing met EVSA & 600w philps bulb
    * Relais schakelkast 4x600w
    * Fancontroller + Thermostaat
    * Ruck RK160 + Koolfilter
    * pH/EC meter (Hanna combo HI98130)
    * Aarde van plagron
    * 10 P.P stekken

Start:

2 September heb ik een doos met stekken in ontvangst mogen nemen..
    De stekken gesorteerd (had er meerdere besteld) de beste in een laag wortelstim. gezet en het stekkenblokje wat laten opzuigen..PH 6.0, welke de gehele kweek van kracht blijft.

Diezelfde dag zijn de stekken gezet en hebben inmiddels een 10 dagen voorgroei achter de rug, ze zijn allemaal aangeslagen en bezig met hun 1ste dag bloei!
    Ook hebben ze inmiddels 2x een preventieve behandeling gehad (PVP) tegen ongewenste gasten..

Het is nu wachten op de enige zichbare topvorming!

Vragen/opmerkingen? ik zie ze wel verschijnen..
    Last edited by Het Lallende Kadaver; 20 September 2010, 15:32. Reden: Inmiddels al een grotere afzuig + filter
    2de growverslag:

**Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!**

Re: Lallende kadaver's kweekproces, 10 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!

Eyy mate, ziet er netjes uit! Hoe ben je daar eigenlijk zo op gekomen lallende kadavers? Voor een of andere reden trekt t me wel aan hahahah.... Een goede portie zwartgallige humor spreek me wel aan, altijd leuk leesvoer zeg maar
    Aantal vraagjes: welke voeding ga je gebruiken?
    Welke aarde gebruik je precies van plagron? (growmix, lightmix, batmix)
    Ga je nog toppen/fimmen/scroggen oid?

Ben benieuwd naar de foto's, laat maar komen!

Greetz mate

Comment

Die naam heb ik gerkregen na een (iets te) heftig feestje..

Feest en alles was opzicht gezellig, lekker slapen maar dan dat ochtendlicht
      Man, voelde ik me even bagger zeg..

Zo wit als wat - kotsend boven de pot - nog een discussie aan willen gaan..
      Toen kwam een van mij vrienden voorbij en zei "zie hem liggen daar, net een lallend kadaver"

En zo is het meteen m'n bijnaam geworden Misschien iets teveel info, maar je vroeg erna

Lightmix is de keuze geworden, voedingslijn is ook van plagron TERRA (alleen de booster is van Canna)
      Ga verder niet toppen/fimmen/scroggen want heb hoogte zat, en met die Adjust kan ik hem sowieso al een stuk lager dan de gemiddelde kap (schema geeft 25cm aan in de 5de week )
      Wel staat dieven op het programma dit zal over een week / anderhalf gaan gebeuren..

Foto's zijn onderweg
      2de growverslag:

Comment

Hierbij dan ook wat foto's, helaas met licht aan:

Start:

CIMG1997.jpg

5 Dagen voorgroei:

CIMG2022.jpg CIMG2021.jpg

10 Dagen voorgroei / 1ste dag bloei:

CIMG2060.jpg CIMG2059.jpg CIMG2058.jpg
        2de growverslag:

Comment

ongeveer het zelfde wat ik heb dus blijf je in de gaten houden
          sucse6 man
          Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
          laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Succes met je kweek deze ga ik zeker volgen.

Comment

knallen met die handel

Comment

Re: Lallende kadaver's kweekproces, 12 (P.P) Stekken onder een 600w Adjust!

Thanx voor de reacties en kijk gerust mee

Iets meer info:

Dit is mijn 2de ronde, vorige ronde was een succesvolle maar saaie kweek..Alles ging perfect en heb uiteindelijk 519.7 gram (0.87 g/watt) gehaald met 16 planten..Het uiteindelijke doel is om met 5 planten (gedoogkweek) net zoveel of meer grammen te te scoren..

Topictitel geeft 10 aan, maar zijn er 12 geworden..Had nog wat reserve die ik zonde vond om weg te gooien dus erbij gezet! Vergeten bij het aanmaken van dit verslag..Admins zijn volgens mij met vakantie verzoek voor aanpassing is verstuurd..

Update: 3de dag bloei..

Ga volgende week een week met vakantie, zodoende de Blumats weer aangesloten op een 60 Liter vat en het afstellen is begonnen..(dit gaat een leuke test worden )..Ben alleen aan het denken, die voeding een week in het vat..doen of niet?! of gewoon een week lang water geven? Heb er ook een aquariumpomp in liggen (water staat dus niet stil) en er staat geen direct zonlicht op..

Misschien een handige tip:
                Leg wat wat bier-/flessendoppen onder de Blumats druppelaars, om te kijken of ze het ook allemaal doen en is makkelijker met afstellen..kwam deze tip elders tegen en vond hem wel slim bedacht

Een vat aangemaakt van met..

* 30 Liter Gemeentepils..
                * Plagron TERRA Bloom..
                * Enzymen..
                * EC 1.4..
                * PH 6.0..

Ook hebben ze voor het slapen gaan nog een douche met PVP gekregen..

Verder gaat het zijn gangetje en heb ik al meerde 7-vingerige planten gespot!!Aleen die stek wat ik later bij gezet heb, wil niet echt aanslaan..maar die zal wel bijtrekken..Hier wat foto's..

CIMG2071.jpgCIMG2077.jpgCIMG2079.jpgCIMG2080.jpgCIMG2084.jpgCIMG2081.jpgCIMG2085.jpg
                Last edited by Jointjedraaien; 6 March 2013, 04:57.
                2de growverslag:

Comment

Als je een pompje heb die het water in beweging houd kan je het bijna 2 weken bewaren, dus dat zal het probleem niet wezen Wat je ook kan doen is een bruis steen erin leggen en die 4 x per dag een kwartier laten pompen.

ik zou alleen me ph wat naar beneden halen naar 5.8.

Ziet er leuk uit je opstelling, ga af en toe eens kijken hoe het er voor staat. Leuk om te volgen.

Grtz

Comment

Zo'n bruissteen is wat ik bedoelde met het pompje..

Die staat nu 24/7 aan, maar zal er even een schakelklok tussen zetten en die 4x per dag een kwartiertje laten lopen!
                    Kan het vat dus gewoon vullen met voeding en zo een week laten staan?

Beter, vond het al niks dat spoelen tussendoor

Vanwaar die pH 6 te hoog?
                    Schema zegt 5.8 tot 6.2, vandaar dat ik voor een pH van 6.0 ben gegaan!
                    2de growverslag:

Comment

Update 5de dag bloei..

Gewapend met een pH/EC meter ben ik alles even gaan nagemeten, dus hierbij een shitload aan cijfertjes:

Ik heb de 1:1,5 extractie gedaan met de beste en slechte plant om zo eens onder de grond te kijken..

De waardes van de slechtste plant waren:
                      pH: 7.06
                      EC: 1.51

De waardes van de beste plant:
                      pH: 6.27
                      EC: 1.43

Conclusie bij de slechtste, te hoge pH en die EC is ook wat aan de hoge kant, als ik zo naar de afmeting van de plant kijk! Maar goed, we weten nu wel waar het aan ligt..

Ook maar even naar het vat gekeken, en was weer opgelopen naar 6.2..
                      Fles Canna- gepakt en terug gebracht naar 5.73
                      EC was stabiel 1.19 (was 1.20) dus dat zit wel goed!

Toen bij de laatste Blumat de sluis open gezet en doorgespoeld..
                      Even gemeten wat uit de slang kwam:

pH: 6.53
                      EC 0.62
                      Temp voedingswater: 23.2 Graden

Temp. van het water warmt zich dus mooi op tot 23 graden..
                      Die pH & EC slaan nergens op, dus helemaal doorgespoeld en uiteindelijk kregen we:

pH 5.80
                      EC 1.22
                      Temp 20.4 (komt direct uit het vat)

Dan de Temp + Lv nog, en hebben we alles gehad:

Temp: 21.3 - 27.6
                      Lv: 35% - 56%

Al met al staan ze er weer mooi bij (op die einzelganger na, maar die geven we nu een speciale behandeling) uitlopers schieten nu ook van onder uit de lucht in en paarse steeltjes zijn ver te zoeken..Voorgroeien had misschien iets langer gekunt, maar geduld hebben blijft een lastig verhaal..

Voordat de bloei er echt inschiet krijgen ze nog een PVP behandeling en hoop ik dat ik hem verder niet meer nodig heb!

Wat wel opvalt is dat de planten in de randen beter gaan, dan diegene wat direct onder de lamp staan..Als we het toch dan toch over de lamp hebben, die is nu versteld naar stand 3 (iets dieper stralend) en op 60Cm van de hoogste plant!

Oja sorry, de foto's

CIMG2098.jpgCIMG2106.jpgCIMG2094.jpgCIMG2104.jpgCIMG2107.jpgCIMG2090.jpgCIMG2105.jpgCIMG2093.jpgCIMG2092.jpgCIMG2096.jpg
                      Last edited by Jointjedraaien; 6 March 2013, 04:58.
                      2de growverslag:

Comment

blijf door gaan mooi topic
                        Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
                        laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Comment

Hey Gonzo, trouwe volger Speciaal voor jou:

Update 8ste dag bloei / 2de dag zichtbare bloei..

Binnen 6 dagen de eerste witte haren gespot, de bloei is erin geschoten!

Zoals verteld vertrek ik vannacht voor een weekje naar de zon!
                          Alle Blumats zijn nu perfect afgesteld, dus zodoende het hele het vat gevuld met...

* 50 Liter kraantjeswater..
                          * 150ml Terra Bloom
                          * 25ml Enzymes
                          * Klein scheutje Ca/Mg Boost (laatste keer)
                          * PH 6.71 (loopt toch nog op)
                          * EC verhoogt van 1.2 naar 1.4

Net nog even een PVP beurt gegeven, hopende die fuckers nu buitenspel gezet te hebben!!
                          Denk ook dat ik ze toch iets te snel in de bloei gezet heb..gezien de open gaten!
                          Nu hopen dat ik volgende week bij thuiskomst een mooi vol en groen dek te zien krijg!

De foto's:

Hier de einzelganger (Na de eerste speciale behandeling schieten de 5-vingerige bladeren er alweer uit..
                          CIMG2110.jpg

Wat losse dames:
                          CIMG2112.jpgCIMG2111.jpgCIMG2115.jpg

De zichtbare bloei:
                          CIMG2117.jpg

Groepsfoto:
                          CIMG2116.jpg

Volgende week pas weer een nieuwe update!
                          Voor nu ga ik eerst eens genieten van zon, zee & strand..

Tot volgende week...
                          Last edited by Jointjedraaien; 6 March 2013, 04:58.
                          2de growverslag:

Comment

Een mooie kweek..
                            Zon, zee en strand..
                            Ben jaloers

Ziet er mooi uit man, mooie opstelling en goed nagedacht!
                            Dit vind ik nou een mooi voorbeeldkweekje..
                            Geniet van je vakantie, tot volgende week!
                            - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
                            - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

Schitterende opstelling (mede omdat ik quasi dezelfde heb )!
                              Wat ik me wel afvroeg welk type fancontroller+thermostaat je had? Ben namelijk op zoek naar iets wat betrouwbaar is aangezien mijn vorige nogal weinig gebruiksvriendelijk is

Greetzzz

Jona

Comment

Bezig...
                              X