Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Gezien de ruimte en hoogte zou ik niet te lang wachten met omschakelen (moet ik nodig zeggen ) kijken naar de soort of het een strek plant is of niet, of ze goed groen is etc. Binden kan je gewoon blijven doen lijkt me zo ver nodig alleen niet al te ver in de bloei ivm stress denk ik heb daar te weinig kennis over aangezien ik dat amper doe
LittleDwarf bind ook nog steeds zag ik laatst. Zodat de topjes onder nog wat extra licht kunne pakken voordat de hele plant omgaat.
Maar de meeste idd stoppen met binden 3 a 4 weken na omschakeling
Ook weet ik nu
-zeker dat de groei of topontwikkeling zowat stilstaat
-wat er met kartelrandjes wordt bedoeld
Ze krijgen de komende dagen ff geen voeding, er zitten hier en daar ook wat gele bladpunten tussen dus dat kunnen ze wel hebben.
Green sensation heeft geen N, wel P en K. Daarmee (na enkele dagen dus) in een lage dosering mee beginnen?
Volgens mij mogen ze dat sowieso bijna krijgen, maar ik twijfel enorm aangezien ik wellicht meer voedings probleempjes heb, en in het verleden juist daardoor bruine pistels kreeg
Zuurgraad van de grond is gisteren gemeten, en is 6,7
Ik weet dat ik al een tijdje zit te zanikken over mijn dames, met als antwoord dat het wel goed zit allemaal. Misschien is dat ook zo in jullie ogen, ik zie nu toch duidelijk een stilstand.
Ik schiet nu niet meer zo snel in de paniekstand gelukkig, maar begin mij nu toch echt zorgen te maken
Het is nog minimaal lijkt me maar zeker niet doorgaan met voeden!!!
Dat heb ik ook gedaan even alleen voeding met de (p) (k).
een goede spoelbeurt helpt ook vind ik zelf...
ik gaf al een paar dagen alleen afgezuurd water.
ik heb ze eergister een spoelbeurt gegeven
(3 liter water zodat het er onder de pot uit kwam lopen in de opvangbak)
Wat me opviel wat dat het water meteen weer bruin was van de voeding die nog in de grond zat terwijl ik al een aantal dagen alleen water gaf.
Met handoeken het overtollige water/voeding uit de bak getrokken(handoeken nemen het water op zuigen alles uit de bak).
Het lijkt of ze iets aan het opknappen is ik zie het aan de onderste bladeren die krijgen iets meer kleur plus de toppen gaan wat beter heb ik het idee.
ik hoop dat het niet erger gaat worden.
moet wel zeggen nu dat elke soort plant toch een andere voedingverhouding nodig heeft of een andere opneem limiet ofzo....
de tangerine/mandarin en superlemon kregen allemaal dezelfde voeding als de G13 en bij die soortjes heb ik niet 1 probleem
Hahaha dat vermoeden heb ik ook!!!!
Alles staat al ingepakt ik heb moeten smeken gisteren of ze bleef, dat doet ze tot morgen dan gaat ze echt en dan kan ik der ook niet meer tegenhouden denk ik.
Zoals ik al eerder zei het kan echt een kreng zijn en dan is alles en iedereen de lul hahaha
Jaa klopt ook wel maar de verzorgers kunnen er niks aan doen die bepalen dat niet.
Pfff 23x gek bah bah...
Dat klopt wat je zegt ze moest ook perse een hoeveelheid water drinken vandaag kijken of alles binnen blijft.
(Gisteren moest ik al mcdonalds meenemen dus dat zit wel goed haha)
Maar nu kijken ze overal op maar als je naar de dokter gaat of wat dan ook zijn ze zo laks.
Ja dat van thuis vind ik ook nu is alleen maar stressen en drukmaken.
Ja scheelt dat ik het huis al doe en de meeste taken(behalve de was daar heb ik een godsgruwelijke hekel aan).
Bloemen in overvloed gehad afgelopen weken haha maar zowizo even der goed verwennen.
Lekker verstand op 0 en niks doen voorlopig (ik zal der aan de bank moeten vastbinden met spanbanden denk ik)
Maar heb alvast een rubbere hamer klaarliggen sla der gewoon van der eigen af neemt ze ook der rust hihi
Mijn 4 dames in tent 1 hebben dus een voedingsoverschot te pakken, vooral N
Ik heb de potten een weekje gelden ieder drie liter gezuurd water gegeven om wat van de voedingsstoffen eruit te spoelen. Water was best wel bruin
Ze hebben vandaag meegeteld 1 week geen voeding gekregen, en het lijkt alsof ze wat bij aan het trekken zijn
20190623_121103.jpg
Bladeren klauwen nog steeds maar wel wat minder, en ik heb het idee dat de topontwikkeling weer langzaam op gang komt
20190623_121113.jpg 20190623_121125.jpg
De Super Skunk heeft de blaadjes weer fier omhoog staan, maar ze vergeeld er veel en hard. Aan die bladeren is af te leiden dat er nog steeds een overschot aan N is; geel blad, groene nerf
Yepp ben ook echt bang voor de temp
(zeker voor mijn zaailingen)
ik zou even een x alleen voeding met (p) en (k) geven zonder (n)
door de overschot hebben ze wss teveel (n)
maar komen de p en k tekort voor door te gaan ook die hebben ze gewoon nodig.
bladvoeding is wel slim zeker als er een blokkade zit....
Nu langzaam beginnen met green sensation? Ik wou zelf wachten totdat ze wat meer hersteld zijn. Eens opzoeken of die ook als bladvoeding te geven is, 2 vliegen in 1 klap. Ook wil ik nog een keer spoelen als de vergeling bij vooral de SS doorzet
Jammer ja, maar er is nog genoeg te oogsten. Hoop ik dan. Zo uit mijn hoofd moeten ze nog een maand ofzo, dat moet te doen zijn.
Frustie wordt ik er van, doordat de lamp zo fel is zag ik niet dat de de planten wel erg donkergroen waren, en toen ik het zag begonnen er geen lampjes te branden. Als er wat ging branden was het het verkeerde lampje...
De toppen ontwikkelen zich goed!! Vooral de trichoom productie is niet normaal! 20190623_122822.jpg20190623_122833.jpg
Ook op de kleine blaadjes zitten erg veel trichomen, dat heb ik zelden
Dat wordt flink zeven straks en ook flink wat oliecapsules!
Ik schat dat 90 % van het rek vol zit. Als ik iets langer was doorgegaan met binden was dit vol geweest, en had ik denk ik ook niet het tweede rek nodig gehad.
Toch doe ik het de volgende x weer zo, alleen zet ik de plant wat later op 12/12.
Dan heb ik het rek ook helemaal vol
Eventjes een snelle tussenstand over de dames in tent 1
20190627_165314.jpg
Zo staan ze er vandaag bij. De Super Skunk linksonder is het meeste vergeeld, maar zij heeft wel de bladeren fier overeind staan. De rest lijkt nog steeds klauw te hebben.
Het kan nog steeds een stikstofoverschot zijn, alleen reageren de planten daar verschillend op
Wat mij opvalt is dat er weer nieuwe pistels zijn gevormd, en vooral de Lemonator is aan het aandikken. Dus ik geloof dat ik voorzichtig mag stellen dat de planten weer aan het herstellen zijn
Ik ben langzaam begonnen met Green Sensation, hier zit geen N in, alleen P en K. Eerste 2x 1/4ml, vandaag 1/2ml per liter. Max is 1,0ml
-De Super Skunk is het meeste vergeeld, maar dit is ook degene die de kortste bloeitijd heeft
-De Domina heeft als enigste sterk vergeelde jonge blaadjes in de toppen
-De Lemonator heeft nergens last van lijkt wel. Ze is wel langzaam aan het vergelen, zij mag als eerste weer bloeivoeding krijgen denk ik
-White Widow heeft donker blaadjes in de toppen, andere zijn lichter
Grote vraag is nu wanneer ik weer begin met bloeivoeding mee te geven. Ik zal vanavond eens gaan berekenen wanneer de planten klaar zouden moeten zijn, de SS kan niet lang meer duren
En nogmaals bedankt, ik weet nu wat ik ga eten!
Altijd moeilijk eten met dit weer, en vooral het koken, maar een broodje kroket met maggi gaat er wel in!! 2!!
Smaakversterker, oftewel zout met wat smaakjes. Heeeeeerlijk op friet, in de soep enz.
En op kroket dus! Mosterd is voor bitterballen, en nee, dat zijn geen kroketten in een andere vorm...
Wel verder geen zout gebruiken dus
Ik ben gisteren naar Zandvoort geweest, daar hadden ze een frietje sambalsaus voor mij gemaakt. Ook superlekker met mayo erin enzo, beetje pittig....hmmmm
Yep dat is in het leven geroepen door Surinamers en Indos. Als het eten niet pittig is hoeven ze het niet, friet is altijd wel lekker maar sambal rond het af
zo eet ik het ook vaak trouwens idd erg lekker.
Comment