Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De zes van Takketoelli

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Goedenavond deze avond!

Dag 100 alweer van deze ronde

Tijd voor een tussenstand van tent 1
    De laatste dagen is het rond de 32 graden Celsius max in de tent, de lv zit rond de 35%. Iets te hoge temp, ondanks dat ik de lamp een kwart heb teruggedraaid
    Das minder, maar daar moeten de dames het gewoon mee doen

De dames hebben na de spoeling een week geen voeding gehad, daarna weer langzaam opgebouwd naar op dit moment 1ml Green Sensation en 2 ml bloeivoeding. Sinds die voeding zijn ze ook weer wat aan het zwellen

20190703_180342.jpg
    Linksonder met de klok mee:
    Super Skunk, Black Domina, White Widow en als laatst de Amnesia Lemonator

Ik loop langzaam aan het einde van deze ronde, morgen krijgt de Super Skunk haar laatste voeding en wordt er gespoeld. Daarna wordt er elke week een nieuwe plant op spoelen gezet

Eerst dus de Super Skunk, dan de Black Domina, de White Widow en als laatst de Amnesia Lemonator

Tweede keer dat de dames de tent eventjes verlaten...

SUPER SKUNK
    Ss4.jpg Ss2.jpg
    Ss.jpg
    Eigenlijk zijn alle grote bladeren nu aan het vergelen, de kleine blaadjes zijn nog mooi groen.
    Overmorgen begint voor haar het spoelen. Ze is de laatste weken toch nog wat opgezwolle, en zit bomvol trichomen!

Ss1.jpg

BLACK DOMINA
    Bd.jpg Bd3.jpg Bd1.jpg
    De vergeling in de bladpunten van de toppen is gestopt, maar nu vergelen vooral de fanleaves
    Ik zie nog sporen van stikstofklauw
    Bd2.jpg
    Ze moet nog een weekje, dan gaat ze op spoeling

WHITE WIDOW

Nu komen we bij de zorgenvrouwtjes, ik ben er een beetje bang voor dat de vergeling te hard zal gaan

WW.jpg
    Bij de WW is de vergeling ook anders van aard, en ze staat ook zowat stil. Nauwelijks verdikking van de toppen, wel een aantal nieuwe pistels. Ook hier zie ik klauw, maar er is meer aan de hand. Bij twee toppen verkleuren nu ook de suikerblaadjes.

Ww1.jpg
    Suikerblaadjes zijn wel mooi groen
    Ww2.jpg
    Deze pot is het zwaarst, kan ook teveel water zijn alhoewel het gewicht wel meevalt

Ww3.jpg

AMNESIA LEMONATOR

Deze dame heeft de meeste sativa in zich van de 4, en ook het minst last van de hitte lijkt wel. Mooie toppen met flink wat witte pistels!
    Al4.jpg
    Maar net als de WW maak ik mij wat zorgjes over de vergeling, aangezien zij pas de 26e op spoelen gezet wordt. Ik ga trouwens uit van 1 tot 2 weken spoeltijd, dus ze mag nog zeker een maandje

Al1.jpg Al.jpg
    Toppen zwellen flink op! Bij haar zie ik geen klauw, ze heeft wel paarse stelen dus waarschijnlijk een P tekort. De GS zit nu op max dosering, ik hoop snel verbetering te zien

Al2.jpg

De SS en de BD halen het wel, AL is waarschijnlijk herstellende. Maar de WW? Ik heb geen idee wat ik moet doen eigenlijk. Behalve wat minderen met de hoeveelheid voedingswater dan

Als iemand suggesties heeft, shoot

Nog een laatste groepsfoto, weer terug in hun natuurlijke omgeving
    20190703_180328.jpg
    Grote Groeten
    Attached Files
    "Alles gaat goed, en anders doe ik wel alsof" - Takketoelli
    "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" - Bassie
    "Ajeto" - Buurman en Buurman

Comment

Poeh daar zitten lekkere toppen aan
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Bedankt!!
        En dat ondanks de warmte!

TOPPEN!!!!!
      en flinke ook mooi hoor.
      die klauwblad blijft zo die trekt niet meer recht niet naar omkijken.
      als ze weer aandikken en vergeling niet erger word dan is het prima
      Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

Comment

• Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Ja zou ik wel weer rustig aan doen
        Anders dosis van de bloeivoeding halveren en aanvullen met pk dan krijgen ze al minder stikstof

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Daar zit ik nu precies op, halve bloei, hele green sensation. Opbouwen naar driekwart dosering bloei over de komende week tot 10 dagen dacht ik zo

• Weske
        Weske commented
        Editing a comment
        Topper!!!!

De SS en AL die gaan wel mooi toppen al
      Denk dat je wel wat te fanatiek bent geweest met een voeding stop en iets yteveel water heb meegegeven.. denk ik.
      Ad usum proprium!

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dat vermoed ik ook ja..denk ik
        SS en AL zijn gewoon de sterkste van de vier!
        De BD is ook bij aan het komen, de WW daarentegen....
        Tja
        We zullen zien!!

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Topper!

Goedenamiddag!!

of

Goedevooravond!!

Eindelijk ook tijd gevonden om tent twee te fotograferen
      20190707_162749.jpg

We zitten ondertussen op dag 104, dag 38 bloei, dus 5,5 week!!! Over een kleine 2 weken start ik met spoelen, dus ze mag nog een 3 tot 4 weken! Het aftellen is begonnen

Ik ben sinds 5 dagen green sensation aan het meegeven, ze krijgt nu 2ml Terra bloei en 1/2ml gs.
      over 2 dagen bouw ik de bloei op naar 3ml

Ik ben erg tevreden hoe de teelt in deze tent verloopt, erg relaxed.
      Traditie schrijft voor dat in week 5 bloei bij mij de problemen beginnen, die altijd voeding gerelateerd zijn

Deze keer is dat echt wel anders door meerdere factoren, zoals grootte pot, en soort....maar het belangrijkst is wederom de potgrond!! De voeding in de grond zou nu op moeten zijn, vandaar dat ik nu langzaam nog aan het opbouwen ben. 3ml bloei en 1ml gs in de laatste week voor spoelen is het plan. Daar bouw ik in de komende week naartoe

Maar.....
      Er zijn wat hele kleine dingetjes, het is niet voor niets bloeiweek 5 en hoewel ik deze traditie graag wil doorbreken is mij net wel wat opgevallen

20190707_162845.jpg
      Alleen de middel grote blaadjes in sommige toppen beginnen een geel randje te krijgen

20190707_162836.jpg
      Dat moet ik ff nakijken waar dat aan kan liggen

20190707_162937.jpg
      Maar het worden mooie toppen!!Ze beginnen nu wat met opzwellen, mooie periode

20190707_162756.jpg
      Ze worden zo zwaar dat de toppen in de hoeken om beginnen te vallen. Deze krijgen het minste licht en hebben de zwakste steeltjes. Morgen ga ik ze een beetje helpen denk ik, ziet niet uit en het oog wil ook wat

20190707_162812.jpg20190707_162854.jpg
      Onder het rek nog een enkel blad

20190707_162900.jpg
      Tussen de rekken

20190707_162826.jpg
      En boven het rek. De bladeren zijn hier en daar wat lichter, dus ze kan wel wat voeding extra hebben ondanks de ook wat gele bladpunten. Die zijn er gekomen bij het iets te vroeg beginnen met de voeding een aantal weken terug

20190707_162742.jpg

Ten slotte nog een overzicht, morgen is het rek weer iets voller als ik de hoekjes heb bijgewerkt!

Zit ik toch nog te binden, het bovenrek gaat de volgende keer iets lager

Waarom ik wat later ben met deze update???

Nou.....

20190707_162206.jpg 20190707_162212.jpg

Comment

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Dankewel Ganjagast!!
        Ik heb wel vandaag een banaantje eruit geplukt, das minder.
        En ik heb het rek iets lager gezet omdat er steeds meer toppen om gingen vallen.

duim.jpg

Knap gedaan en goe bezig , da kastje is echt wel de moeite een echte
      couveuse daar gaan ze graag in opgroeien , nu nog een in een groter
      formaat en de productie kan beginnen , lossen en laden !!

Hoe lang gaan die daar in staan ??

Ik ga ook voor sativa's gaan deze keer !!

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        He Remco

Bedankt!
        Zodra tent 1 leeg is gaan de nieuwe dames verhuizen, dat zal over 4 tot 5 weken zijn. Dan na een paar dagen onder de andere lamp direct weer op bloei

• Remco
        Remco commented
        Editing a comment
        Tof tof zo als op de planning goe bezig !!

Mooie scrog, laat maar lekker bloeien die dames Nieuwe soortjes die je gaat voorgroeien klinken ook goed!
      - Kweekverslag: Circulair kweken, let's GrOw greener
      - Bouwverslag: Kweekkast met klein budget

Comment

En dan nu iets wat ik nog niet eerder heb gehad, twee posts geleden gaf ik al aan dat bij de White Widow de kleine blaadjes in de toppen aan het vergelen waren...

20190708_162524.jpg
      Hier schrok ik toch wel ff van!

20190708_162546.jpg 20190708_162552.jpg 20190708_162534.jpg 20190708_162540.jpg

Bij mij gaan nu alle toprot alarmen af, maar de blaadjes zitten nog stevig vast en ik zie geen rare plekken.
      Wel heel veel herfstkleuren zeg maar...

Ziet iemand iets wat op rot kan duiden??

Ik kan nu de tent niet in, de dames slapen nu, morgen zal ik de trichomen eens bekijken, en op zoek gaan naar draadjes of iet dergelijks. Ik heb de fan maar ff uitgezet

Grote Groeten

Attached Files

Comment

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        Zie wortel problemen als laatst aangezien in grond veel minder snel wortel rot ontstaat als in hydro (correct me if im wong) maar het kan zeker als je maar blijft wateren en het water niet weg kan. Jazeker.. dat zie je meteen aan de kleur van de wortel.
        https://www.hygrozyme.com/wp-content...fore-after.jpg

Smell it! doe dat als eerst en laat het even weten. Blaadjes zitten nog stevig vast zoals je aangeeft dus kans op rot zou dan al een stuk kleiner moeten zijn.

• Takketoelli
        Takketoelli commented
        Editing a comment
        Is voor mij ook nieuw ja. Maar ik heb ook nog nooit wortelproblemen gehad, dus dat zou het best wel eens kunnen zijn.
        Morgen volgt er een update

Bedankt he!

• ganjagast
        ganjagast commented
        Editing a comment
        graag gedaan toelli

Wat een toppen, jeez!!! Zowel tent 1 als tent 2 zien er om van te smullen, yum yum yum Wel naar dat die blaadjes zijn beginnen vergelen, hopelijk weten we morgen meer. Ik blijf allesinds verder volgen!

Wel handig zo een voorkweekkastje, misschien nog een idee voor op mijn weed-wishlist. Ik blijf allesinds verder duimen voor beide kweken!
      Stay blessed, never stressed

Comment

Bedankt CherryPirate!

Het loopt niet helemaal van een leien dakje nee, maar daar leren we met zijn allen weer van!

Zo'n kastje is super, alleen maar voordelen

image_326736.jpg
        Is gewoon een simpel klein keukenkastje, waarvan ik de lades heb verwijderd en de voorzijden van de lades op de deurtjes heb bevestigd met dubbelzijdige isolatietape en wat ijzeren strookjes
        image_326737.jpg
        Binnenzijde met folie bekleed (hier mag je geen alufolie voor gebruiken!), als ik het opnieuw moest doen zou ik de wanden gewoon met witte muurverf verven. Gat voor de afzuiging in de zijwand, wat inlaat gaten in de vloer.
        Je hoeft niet perse een koolfilter te gebruiken, er zijn toch nog geen hinderlijke luchtjes. Ik heb er wel eentje aanzitten. Uitlaat slang met een buisafzuigertje voor de warmte af te voeren

De lamp is een 55 watt tneon groeilamp

Kosten waren ongeveer 100 euro in totaal, maar het kastje had ik nog staan. Die kosten niks 2e hands.
        Of je haalt een klein tentje, dan hoef je alleen maar een lamp en afzuiger op te hangen. Gemak dient de blower

Voordelen:
        -Meer ronden in een jaar, ik bespaar 5 weken per ronde
        -Het (voor)groeien gebeurt met lagere stroomkosten
        -Je duurdere lamp staat ook minder lang aan, hoeft nooit 18 uur aan maar 12 uur per dag. Stroomkosten en gaat langer mee
        -Oogst klaar, tent leeg, planten van kastje naar tent, en ineens is je voorgroeikastje een droogkastje!
        Compleet met afzuiger en filter

Tja, je merkt wel dat ik best trots ben op mijn kastje!!

Grote Groeten!!

Comment

• Upheavel
          Upheavel commented
          Editing a comment
          Nice man.. echt waar dit dient voor mij als inspiratie.. ik zit ook te kijken voor een voorgroei/droog ruimte maar dit is ideaal.. groot hoeft t niet te zijn, zoiets ga ik ook proberen te maken

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Volgens mij was het radiatorfolie, vastgeniet met een black and decker tacker.
          En aluminium tape van de action

En bedankt manne

• Takketoelli
          Takketoelli commented
          Editing a comment
          Dat is mooi Upheavel, daar doen we het voor!
          Ik zou wel de binnenkant gewoon wit texen. Dat is veel gemakkelijker, en als het smerig wordt sop je er gewoon weer een laagje overheen.
          Houdt er ook rekening mee dat het hok lichtdicht moet zijn, of (in mijn geval) de hele kamer verduisteren

Tis de moeite knap gefixt daar mag je best trots op zijn !!!!

👍🏼 !! Remco's Runtz edition three <-> 01/02/2023 !! 👍🏼

Comment

Hallootjes beste mede groeiers en bloeiers!!

.

Gisteren heb ik wat foto's gepost van mijn White Widow die in de toppen verdorde bladeren begint te krijgen.

Het plan van vandaag was om eens goed de toppen te gaan inspecteren, bladeren controleren of deze nog goed vast zitten en eens goed te ruiken naar afwijkende (schimmel of rot) geurtjes.

In overleg met ganjagast besloten om ook de wortels te checken en ik heb alle 4 planten eens goed bekeken met de trichomen microscoop

20190709_165809.jpg
          Voor de derde keer uit haar habitat.
          Ze heeft dorst ja, ik heb geen water gegeven omdat ik de wortelkluit wil inspecteren

20190709_165819.jpg
          De vergeling is bijna weg!!
          Maar dat komt dus omdat die blaadjes ondertussen verdort en lichtbruin zijn....

Och ja, ...

Waar ligt dit nou toch aan???

20190709_170330.jpg
          Nou, NIET aan de wortels!!! Rock N Roll!!! Dat is toch een hele opluchting!!

20190709_165913.jpg
          Mijn tablet heeft niet zo'n goede camera, deze twee foto's zijn helemaal ingezoomd.
          Misschien dat iemand iets afwijkends (lees: toprot/schimmel) ziet?
          Dat is een erg vreemde vraagstelling lees ik nu, ik hoop dus eigenlijk dat jullie niks afwijkends zien
          Jullie snappen wel wat ik begrijp

20190709_165927.jpg

Ik heb ook ff geroken aan de toppen, en ik ruik hooi. Geen rare luchtjes..

Blaadjes zitten allemaal nog stevig vast, ze breken in het midden af omdat ik maar blijf trekken...

20190709_170150.jpg

Lager op de tak zijn de blaadjes mooi groen

Maar deze kweker was enorm verbaasd en aangenaam verrast toen hij door zijn microscoopje keek!!
          Het lijkt wel of ik mij vergist heb in net aantal bloeiweken!
          Of dat ik de start van de bloei te laat heb vastgesteld. Of beide!
          Of het weer en alle perikelen hebben voor een versnelde bloei gezorgd

Ik moet als de bliksem beginnen met spoelen!!!

De Super Skunk is nu precies goed, klaar voor de oogst, ongeveer een kwart is amber!!
          Alleen staat ze pas 5 dagen te spoelen, ik ga morgen beslissen of ze morgen of vrijdag omgaat
          20190709_165957.jpg

De Black Domina is nu langzaam aan het veramberen. Bestaat dit woord wel??
          Hup, als de wiedeweerga op spoelen!!
          20190709_165951.jpg

De White Widow is helemaal milky!
          Hup, ook op spoelen
          20190709_165825.jpg

De Amnesia Lemonator is nog volop aan het bloeien, en op aan het zwellen. Zo zouden de rest er ook uit moeten zien! 50/50 Sativadiva, en nauwelijks last van de hitte en voedingsperikelen
          20190709_170003.jpg
          Wat een toppen!
          20190709_170009.jpg

Morgen controleer ik de trichomen nogmaals, kijken of ik tot dezelfde conclusie kom....

Nu weet ik dus nog steeds niet waarom de blaadjes zo vergeelden bij de WW....maar de oogst komt met rappe schreden dichterbij dus het komt wel goed allemaal

Ook nog ff een sniekpiek in mijn voorgroeikastje:
          20190709_172048.jpg 20190709_172113.jpg 20190709_172117.jpg
          Beetje lastig te zien zie ik nu, alhoewel dat dus lastig te zien is
          Wat ik wil melden is dat ik 100% succes heb met ontkiemen, alleen de Great White Shark loopt ietsjes achter.
          1 dag om precies te zijn

De volgende keer dat ik over de dames in het kastje bericht is dat in een eigen verslag. Ik had eerder kunnen beginnen met voorgroeien bedenk ik mij nu, das jammer

Grote Groeten!!!

Attached Files

Comment

• kees49
            kees49 commented
            Editing a comment
            Blumats zijn het geld zeker waard. Ik heb er geen spijt van. Een aanrader.

• Manti
            Manti commented
            Editing a comment
            Ja hoor. de blumats zijn aangekomen en meteen, na voorbereiding, de pot ingeduwd. Nu ben ik toch benieuwd. Thanks voor de tip!

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            Goed de voorschriften volgen he..maar dat is natuurlijk je voorbereiding
            Succes!

Ik kan verder weinig zien aan de foto's hoor maar de bladeren...is het nog zo warm in de tent met lage lv? Mis dat ze niet kunnen verdampen en niks meee opnemen ofzo.

indeedaad flinke toppen en worden nog flinker haha ziet er echt mooi uit verder
          Haze kweek #1,Haze kweek #2,Indica/sativa, weske's indoor garden

Comment

• Takketoelli
            Takketoelli commented
            Editing a comment
            "Lager aan de tak zijn de bladeren nog mooi groen" lees ik net terug
            Dat zou inderdaad kunnen ja, verbranding. Alleen strookt dat niet helemaal met het feit dat ik mijn lamp al een 2 weekjes op driekwart heb staan. Meest plausibele verklaring!!

• Weske
            Weske commented
            Editing a comment
            Ja maar als er al geen vocht meer in het blad komt.
            dan de rest erbij heb verder geen idee eigenlijk

Ziet er verder goed uit overvoeding in de grond blad geel wordt?

Comment

• ganjagast
            ganjagast commented
            Editing a comment
            Als het goed is worden de bladen niet geel door overvoeden (na lange tijd achtergkomen), alleen als ze echt verbrand zijn. Dat begint dus met verbrande bladpunten.
            Gele bladen betekent stikstof te kort, incorrecte ph waarde, te weinig ijzer als het boven geel word en anders wortel problemen (correct me if im wrong lads)

Hallo samen,

Ik heb zojuist de toppen van de twijfeltoppen getopt...niet-nor-maal wat een harde toppen dat zijn!!!
          Echt kei hard, ik krijg ze nauwelijks opengebroken om eens binnenin te kijken

20190711_151937.jpg
          Hieronder is er eentje geopend precies bij de verbrande bladeren
          20190711_151943.jpg
          De andere zijde, met blaadjes
          20190711_152028.jpg
          Ik zie niks bijzonders, ik heb de rest heel gelaten.
          Alle trichoompjes zijn milky, deze gaan waarschijnlijk bij de olie fluff terechtkomen
          Hieronder is de getopte dame weer terug in de tent.
          Dat ene topje in het midden zal er denk ik ook eerder af gaan
          20190711_153211.jpg

Morgen is het mijn eerste oogstdag!!!
          De Super Skunk moet eraan geloven, ze ziet er fantastisch uit!

Vandaag ook besloten de Northern Light uit tent 2 op spoelen te zetten. Nu krijgt alleen de Amnesia Lemonator nog voeding al het andere staat te spoelen

Grote Groeten

Comment

Bezig...
          X