Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

help blad en groei probleem met 2 de kweekje

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    help blad en groei probleem met 2 de kweekje

    Korting op 420shop
    DSC00480.jpgDSC00481.jpgDSC00479.jpgDSC00478.jpgDSC00483.jpgDSC00482.jpgDSC00484.jpg
    hallo

    nadat mijn eerste kweekje een succes was met jullie hulp
    dacht ik van een 2 de kweekje op te starten met bb en ppp ( Big Bud , Puure Power Plant )
    zo heb ze uit het zaadje in de broedkast gestooken en waren vrij snel ontkiemd
    en heb ze in hun potjes gestoken met plagron grow mix aarde
    en heb ze in het hokkie gestoken met een Starlicht 4 x 55 watt plug and grow lighting systeem speciaal bij gekocht om ze snel tot een stekje te krijgen en de rlv was 70 % stabiel nu na 4 weken zijn ze nog bijna niets gegroeid en alle blaadjes komen bruin zelfs de groene bladjes verschrompelen en nu ten einde raad mijn 600 watt bloei
    lamp er op gezet te hopen dat ze toch gaan groeien maar er komt geen veranderin in hopelijk kunnen jullie me terug raad geven en toch hopelijk mijn beginnend kweekje kunnen redden

    zelf heb ik ook een fout gemaakt
    mijn eerste kweekje ben ik gestart met stekkjes en heb ze gekweekt met het plagron plannetje voor de voeding
    en ben na 1 week direkt begonnen met enzymes 1ml/L en grow Terra 5ml/L
    en ben na 1 week erachter gekomen dat het voeding plannetje was gebaseerd was vanals je plantjes stekjes zijn zo krijgen nu al 3 weken terug enkel water maar verbeteren niet
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
    KEEP ON GROWING AND SMOKING

    #2
    Re: help blad en groei probleem met 2 de kweekje

    Eyy smoker2002,

    Vanuit zaad is het zeker gezien de grond waar je op kweekt (grow mix) welke al is voorbemest zeker geen aanraden om bij te voeden gedurende de eerste 3 weken, een goed gewortelde stek is weer een heel ander verhaal. De dames zijn in zoverre verbrand (overvoeden) dat ik je aanraad om opnieuw te starten. Mochten de dames er nog overheen groeien dan zal het vermoedelijk geen goede opbrengst geven door de reeds geleden stress. Volgende keer raad ik je aan om op een light mix te starten en bij de start van de vegetatieve groei/eind zaadling fase heel langzaam de voeding op te bouwen met een ec startend met 1.0 en elke keer opbouwend met 0,1-0,2. Het erboven hangen van meer lummen (600 watter) is zeer overbodig gedurende de zaadling/vegetatieve fase, hou het gewoon maar bij de 4x55watter, ruim voldoende tot ze in bloei te steken onder de 600. Daarnaast is het gewoon veel makkelijker om op een light grond te kweken, kan je volledig naar eigen inzicht de dames van de benodigde stofjes voorzien, bij fouten is deze tevens makkelijk te spoelen.

    Start dus gewoon maar met een schone lei

    Greetzz mate

    Comment


      #3
      Re: help blad en groei probleem met 2 de kweekje

      Die zijn goed verbrand zeg. Ik heb dezelfde mening als Psycho "opnieuw beginnen"

      Opbrengst zal zeker lager liggen. En in die tijd dat jij probeert de planten probeert op te fleuren. Heb je met nieuw zaad betere kansen.
      Plant heeft veel stress gehad. Verwacht dat je dan ook nog eens mannetjes gaat krijgen. Wie weet herma's

      Ik heb eerst ook sommige in potgrond voor gegroeid. Maar geen voeding geven. Vandaag eens wat wortelstimulator. Maar meer krijgen ze niet. In voeding zit namelijk voor 2/3 weken voeding. En andere soorten grond al 6 weken voeding.

      Ga je voeding geven, overvoed je de plant heel snel.

      Comment


        #4
        Re: help blad en groei probleem met 2 de kweekje

        kzal maar opnieuw beginnen wat er door gaan ze er niet meer geraken
        en neen angelic2010 het waren gefeminiseerde zaden dat ik gekocht had

        hopen op een beter begin ... nu wachten terug op de zaden
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
        KEEP ON GROWING AND SMOKING

        Comment


          #5
          Re: help blad en groei probleem met 2 de kweekje

          2 dagen en ze doen het weer................ ze staan toch nog recht dus waarom zou je ze weggooien???????????
          sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

          Comment


            #6
            Re: help blad en groei probleem met 2 de kweekje

            hoe bedoel je kweeker 2 dagen en ze staan terug recht ze zijn geheel verbrand ????
            https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...b-led-440-watt
            KEEP ON GROWING AND SMOKING

            Comment


              #7
              Re: help blad en groei probleem met 2 de kweekje

              Eyyy Smoker2002, Je moet Kweker respecteren voor zijn niet zo realistiche optimisme hahaha, hij bedoeld er waarschijnlijk mee te zeggen dat er binnen 2 dagen ballen aan hangen door alle geleden stress hahahah. Alleen in dit geval haal je meer problemen op je borst door hoop te houden op de toch wel vergane dames
              Leg die nieuwe dames maar gewoon ter ontkieming! Kweker is vandaag niet voor reden vatbaar

              Greetzz mate

              Comment


                #8
                Re: help blad en groei probleem met 2 de kweekje

                Op plagron mix hoef je ook zeker de eerste drie weken niet te voeden !
                En al helemaal niet zo'n overdosis als 5ml/L.
                Als ze zo klein zijn begin dan eens met 1ml/L en natuurlijk pas na een week of 3-4.
                Tot die tijd alleen water, PH 6/6.2

                In de kliko, en niet meer achterom kijken.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: help blad en groei probleem met 2 de kweekje

                  ik zou ze gewoon recht zetten man.
                  alle bladeren ervan af knippen behalve de binnenste blaadjes.......... effe lamp hoog hangen en deksel erop.
                  2 dagen later staan ze weer mooi........
                  maar je kunt zoals iedereen hier zou doen gewoon weggooien in d evuilbak waardoor ze uiteindleijk op de vuilnisbelt terechtkomen en wat regen aan hun voeten krijgen waardoor ze uiteindelijk toch nog wat restanten voeding uit hun stengeltjes halen en zo toch nog beginnen aan wortelen...en da allemaal op een vuilnisbelt.
                  Wat er daarna gebeurd wil jij niet weten.....die dametjes gaan groeien en klampen zich vast aan de grond waardoor het gigantische struiken uiteindleijk zullen worden en de medewerkers op de vuilnisbelt zich kreupel laggen omdat er wat planten ineesn drastisch groeien....kan natuurlijk allemaal gebeuren en ik moet toegeven......klinkt allemaal misschien een beetje onzin wat die gestoorde gekke kweker zegt maar ik heb toch een beetje ervaring ook met verbrande plantjes...dus waarom niet proberen....je kunt ze ook in de schuur donderen zet ze dan wel in een grote bak met aarde en doe om mij te plezieren eens een deksel op....(deksel is een kap op hun hoofd) (vocht staat hier wel ergens van mij)

                  maar inderdaad sommige en velen onder ons starten gewoon opnieuw....ik ben natuurlijk ook zo'n dikkop om maar te zeggen en ik persoonlijk zou het wel proberen...ieder voor zich...............
                  sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

                  Comment

                  Bezig...
                  X