Hallo growers.
In eerste instantie zou ik geen verslag maken van deze kweek omdat '5x White widow planten onder een 400W HPS' lamp mijzelf nogal 'normaaltjes' leek en naar mijn mening niet echt interessant genoeg was om bij te houden.. maar daar is verandering in gekomen en bij deze dus alsnog een verslag.
We zijn al een aantal weken onderweg dus ik zal jullie door de eerste weken heen loodsen.
Maar eerst bij het begin beginnen...
De Setup!
Kweekruimte:
- Mammoth Lite 100 (100x100x180)
Licht:
- 400W GE Lucalox HO.
- 400W Master gear C1 VSA.
Afzuiging:
- Can-Fan RK 100L (240M3)
- Can-Lite 300PL (300m3)
Circulatie:
- Clipfan 15cm
- Tafel ventilator 23cm (extra inzetbaar)
Medium:
- Plagron Lightmix
Planten:
- 5x White Widow Autoflowers. Huismerk Wietzaadjes.nl
Voeding:
- Plagron Terra Grow
- Plagron Terra Bloom
- Plagron Terra Green Sensation
Extra:
-PH-Meter
-Plagron pH-
-Humidifier
-Hortimeter (Thermo Hygro)
LETS GROW!
-
Ontkiem fase: 9 April - 13 april
Week: 1
Op 9 April heb ik de zaadjes ontkiemt door gebruik te maken van een propagator met ingebouwde lampjes. Starters kit zoals ze dat bij RQS ook wel noemen. Linkje!
In de vensterbank geplaatst voor wat extra licht en rustig afwachten maar.
-
Zaailing fase: 13 - 23 april
Week: 1 & 2
Omstandigheden: Gemiddeld
Temperatuur lamp aan: -
Temperatuur lamp uit : -
Relatieve LV: Min 30% - Max 60%
Voeding:
Water pH 6.3.
Op 13 April waren alle planten boven de grond en heb ik ze verplaats naar de tent.
De lamp stond in de eerste week wat hoger, later heb ik deze laten zakken tot ongeveer 35-40cm boven het bladerdek.
Je leest hier en daar wel eens wat, en zo ook dat als het op een autoflower aankomt, deze direct de grote pot in moet. Geen gedoe met overpotten o.i.d. lekker makkelijk! ik hou der wel van.
Hoe groot de pot moet zijn word dan niet altijd even duidelijk beschreven. Groter als 11L zou een goede keus moeten zijn.
Ik heb gepakt wat ik voor handen had.
2x 25L
3x 18L
Ze zeggen dat een grotere pot een grotere opbrengst zou betekenen. Daar gaan we dus hopelijk achter komen deze kweek.
Om de luchtvochtigheid wat hoger te krijgen (deze was namelijk te laag) ben ik eerst begonnen met handdoeken en een schaaltje met water in de tent te zetten. Dit deed wel iets maar was redelijk onvoorspelbaar omdat midden in nacht als ik sliep (en de plantjes wakker waren) de handoeken uitdroogde en dus de luchtvochtigheid weer flink daalde.
Ik heb daarom dus deze
Bijzonderheden:
- 1 van de planten begon wat achter te lopen op de rest en kreeg wat vergeling op het nieuwe blad. Waarschijnlijk iets te nat gestaan.
- De ventilator stond teveel op de planten gericht waardoor de blaadjes begonnen te kartelen omdat ze teveel vocht via het blad verloren.
- 1 maal voeding gegeven op halve aanbevolen hoeveelheid maar dit was achteraf niet handig aangezien er nog genoeg voeding in de aarde zat.
-
Vegetatieve fase (voorbloei): 23 april - 7 mei
Week: 3 & 4
Omstandigheden: Goed
Relatieve LV: Min 40% - Max 50%
Voeding:
week 3 - 1.5ml Terra Grow per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)
week 4 - 2.5ml Terra Grow per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)
Alle planten groeien als onkruid. Tijd om ze hier en daar wat te bewerken.
Aangezien ik autoflowers kweek zal er kwa training niet veel spannends gebeuren, alleen wat LST hier en daar om de lichtinval te optimaliseren en de oogst te maximaliseren. Ik gebruik de methode die 'From seed to Stoned'zijn autoflowers
Bijzonderheden:
- De plant die 'iets te nat' heeft gestaan en vergeelde, is kwa kleur mooi bijgetrokken. Blad staat wel wat anders als de andere planten. Wat een smallere, puntigere blad. Je zou haast zeggen dat daar wat meer Sativa kenmerken naar boven komen.
-
Vegetatieve fase (voorbloei): 7 mei - 11 mei
Week: 5
Omstandigheden: ERROR
Voeding:
week 5
- 2.5ml Terra Grow per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)
- 2.5ml Terra Bloom per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)
HERMAFRODIETEN GESPOT!!!
De planten verschillen nogal kwa topvorming. Waar ik bij de ene haast wel durft te zeggen dat ze echt in bloei zijn, zitten de andere nog volop in de voorbloei. Heb dus ook verschillende voeding gegeven afgelopen week. 2 Planten hebben begin deze week bloeivoeding gekregen op een halve dosis. De andere 3 planten heb ik begin deze week gevoed met groeivoeding. De hoeveelheid water verschild nogal tussen de planten. Doe dit vooral op het oog en door de potten dagelijks op te tillen.
20190509_190515.jpg 20190509_190524.jpg 20190509_204445.jpg 20190509_205531.jpg 20190510_190741.jpg 20190509_204533.jpg
Bijzonderheden:
- Ondanks de LST verschillen de planten toch nog redelijk kwa hoogte.
- Eerste blad onderin begint bij meerder planten te vergelen. Iets hogere dosis voeding volgende keer.
- Voor volgende week schaf ik een EC-meter aan.
- De zaadjes die ik heb gekozen zijn Purple Haze zaden.
-
Dat was het dan!
Vanaf nu zal ik minimaal 1 x per week updaten.
Mochten er drastische gebeurtenissen (klinkt echt spannend) plaats vinden, dan post ik deze eerder uiteraard.
Zijn er dingen die ik vergeet te vermelden en/of zijn er dingen die jullie graag nog willen weten dan hoor ik dat graag natuurlijk.
Bedankt voor het lezen en tot volgende week!
In eerste instantie zou ik geen verslag maken van deze kweek omdat '5x White widow planten onder een 400W HPS' lamp mijzelf nogal 'normaaltjes' leek en naar mijn mening niet echt interessant genoeg was om bij te houden.. maar daar is verandering in gekomen en bij deze dus alsnog een verslag.
We zijn al een aantal weken onderweg dus ik zal jullie door de eerste weken heen loodsen.
Maar eerst bij het begin beginnen...
De Setup!
Kweekruimte:
- Mammoth Lite 100 (100x100x180)
Licht:
- 400W GE Lucalox HO.
- 400W Master gear C1 VSA.
Afzuiging:
- Can-Fan RK 100L (240M3)
- Can-Lite 300PL (300m3)
Circulatie:
- Clipfan 15cm
- Tafel ventilator 23cm (extra inzetbaar)
Medium:
- Plagron Lightmix
Planten:
- 5x White Widow Autoflowers. Huismerk Wietzaadjes.nl
Voeding:
- Plagron Terra Grow
- Plagron Terra Bloom
- Plagron Terra Green Sensation
Extra:
-PH-Meter
-Plagron pH-
-Humidifier
-Hortimeter (Thermo Hygro)
LETS GROW!
-
Ontkiem fase: 9 April - 13 april
Week: 1
Op 9 April heb ik de zaadjes ontkiemt door gebruik te maken van een propagator met ingebouwde lampjes. Starters kit zoals ze dat bij RQS ook wel noemen. Linkje!
In de vensterbank geplaatst voor wat extra licht en rustig afwachten maar.
-
Zaailing fase: 13 - 23 april
Week: 1 & 2
Omstandigheden: Gemiddeld
Relatieve LV: Min 30% - Max 60%
Voeding:
Water pH 6.3.
Op 13 April waren alle planten boven de grond en heb ik ze verplaats naar de tent.
De lamp stond in de eerste week wat hoger, later heb ik deze laten zakken tot ongeveer 35-40cm boven het bladerdek.
Je leest hier en daar wel eens wat, en zo ook dat als het op een autoflower aankomt, deze direct de grote pot in moet. Geen gedoe met overpotten o.i.d. lekker makkelijk! ik hou der wel van.
Hoe groot de pot moet zijn word dan niet altijd even duidelijk beschreven. Groter als 11L zou een goede keus moeten zijn.
Ik heb gepakt wat ik voor handen had.
2x 25L
3x 18L
Ze zeggen dat een grotere pot een grotere opbrengst zou betekenen. Daar gaan we dus hopelijk achter komen deze kweek.
Om de luchtvochtigheid wat hoger te krijgen (deze was namelijk te laag) ben ik eerst begonnen met handdoeken en een schaaltje met water in de tent te zetten. Dit deed wel iets maar was redelijk onvoorspelbaar omdat midden in nacht als ik sliep (en de plantjes wakker waren) de handoeken uitdroogde en dus de luchtvochtigheid weer flink daalde.
Ik heb daarom dus deze
Bijzonderheden:
- 1 van de planten begon wat achter te lopen op de rest en kreeg wat vergeling op het nieuwe blad. Waarschijnlijk iets te nat gestaan.
- De ventilator stond teveel op de planten gericht waardoor de blaadjes begonnen te kartelen omdat ze teveel vocht via het blad verloren.
- 1 maal voeding gegeven op halve aanbevolen hoeveelheid maar dit was achteraf niet handig aangezien er nog genoeg voeding in de aarde zat.
-
Vegetatieve fase (voorbloei): 23 april - 7 mei
Week: 3 & 4
Omstandigheden: Goed
Voeding:
week 3 - 1.5ml Terra Grow per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)
week 4 - 2.5ml Terra Grow per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)
Alle planten groeien als onkruid. Tijd om ze hier en daar wat te bewerken.
Aangezien ik autoflowers kweek zal er kwa training niet veel spannends gebeuren, alleen wat LST hier en daar om de lichtinval te optimaliseren en de oogst te maximaliseren. Ik gebruik de methode die 'From seed to Stoned'zijn autoflowers
Bijzonderheden:
- De plant die 'iets te nat' heeft gestaan en vergeelde, is kwa kleur mooi bijgetrokken. Blad staat wel wat anders als de andere planten. Wat een smallere, puntigere blad. Je zou haast zeggen dat daar wat meer Sativa kenmerken naar boven komen.
-
Vegetatieve fase (voorbloei): 7 mei - 11 mei
Week: 5
Omstandigheden: ERROR
Voeding:
week 5
- 2.5ml Terra Grow per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)
- 2.5ml Terra Bloom per liter pH 6.3(5.0ml p/l aanbevolen)
HERMAFRODIETEN GESPOT!!!
De planten verschillen nogal kwa topvorming. Waar ik bij de ene haast wel durft te zeggen dat ze echt in bloei zijn, zitten de andere nog volop in de voorbloei. Heb dus ook verschillende voeding gegeven afgelopen week. 2 Planten hebben begin deze week bloeivoeding gekregen op een halve dosis. De andere 3 planten heb ik begin deze week gevoed met groeivoeding. De hoeveelheid water verschild nogal tussen de planten. Doe dit vooral op het oog en door de potten dagelijks op te tillen.
20190509_190515.jpg 20190509_190524.jpg 20190509_204445.jpg 20190509_205531.jpg 20190510_190741.jpg 20190509_204533.jpg
Bijzonderheden:
- Ondanks de LST verschillen de planten toch nog redelijk kwa hoogte.
- Eerste blad onderin begint bij meerder planten te vergelen. Iets hogere dosis voeding volgende keer.
- Voor volgende week schaf ik een EC-meter aan.
- De zaadjes die ik heb gekozen zijn Purple Haze zaden.
-
Dat was het dan!
Vanaf nu zal ik minimaal 1 x per week updaten.
Mochten er drastische gebeurtenissen (klinkt echt spannend) plaats vinden, dan post ik deze eerder uiteraard.
Zijn er dingen die ik vergeet te vermelden en/of zijn er dingen die jullie graag nog willen weten dan hoor ik dat graag natuurlijk.
Bedankt voor het lezen en tot volgende week!
Comment