Maak gratis een account aan en krijg toegang tot het volledige forum. Paswoord vergeten? klik hier om een nieuwe aan te vragen. Neem contact op indien u problemen ondervindt met inloggen of registreren.
Maak een account aan!
Hi guys Daar is tie dan!!!
Het bouwverslag van de cree cob 3590 (5x50w)
Ik heb de set online besteld bij Rubol,
na het binnen komen van de onderdelen begonnen met het maken van het frame.
Ik heb gebruik gemaakt van hoeklijn 30x30x3 lengte 150cm aluminium, dit is lekker licht, makkelijk te bewerken en vrij sterk.
na wat
1 oogst mee gedraaid 140g+- droog, kon heel veel beter doen...
Ik had wat moeite met strek en bleeching.
Dus of te dicht erop en bleek krijgen of te ver eraf en strek krijgen..
Ik heb autos gebruikt deze werden helaas 1.10m hoog..
Hoe dicht op de planten had je hem hangen dan? probeer zelf een CM of 45 aan te houden. Zie ik dat ze te veel strekken mik ik hem paar cm om laag. Het is nog allemaal even wennen.
140 is niet al te gek veel. Beter als niet begrijp me niet verkeerd, maar had iets meer verwacht.
Heb idd de bloeistand ook aan gezet sinds 2 dagen. Ze beginnen nu wel echt serieus te groeien. Alvast grotere potten gehaald. Past precies Ga er nog wel een stukje vanaf snijden
You do not have permission to view this gallery.
This gallery has 1 photos.
De 1e x had ik 202gram van 3 planten.
Wel had de 3e een hoop problemen en heb ik er maar weinig vanaf gehaald.
Afgelopen ronde 463gram droog en heb nkg wat gediefd af en toe.
Ik moet zeggen ik best tevreden ben met de lamp maar wel proberen om de hoogte aan te houden die fabrikant aangeeft kan zelf altijd wat hoger of lager hangen maar wel beetje de ri van de opgegeven maten.
Dit omdat ik merk dat de lampen best fel/sterk zijn
Je moet je hand maar eens 10 cm onder ze lamp zelf houden dan snap je wat ik bedoel.
Zelf heb ik wel alleen de vegstand aan en zodra de tijd op 12/12 gaat komt de bloom erbij(je hebt kans dat ze meer gaan strekken van het rode licht heb ik gelezen).
Over het algemeen ben ik best tevreden over de lamp zeker met de spreiding van het licht
Zeg wes heb jij hebt ook nog geen last gehad van light bleach en anderen wel met andere lampen hoe voorkom je dit of ligt het misschien aan de led zelf ,Ik vraag dit omdat ik ook nog wel een led wil toevoegen in men kweekhok. Grts
Hey @jamzieman
Nee ik heb nog nooit geen bleaching gehad.
Ik houd ook de hoogste stand aan die er gegeven word(voorbeeld bloei 60a80 cm, dan hang k hem op 75 a 80cm en niet lager).
Verder probeer ik alles zoveel mogenlijk gelijk te houden zodat er niet een paar toppen dichter bij de lamp zitten
Moet je even bij haze kweek 1 kijken dan op laatste bladzijde staan de toppen van 4 soorten je kan hieronder gewoon aanklikken dan kom je meteen op dat verslag uit
Heb helaas vandaag ontdekt dat ik iets van een bladluis heb, zag ze aan de onderkant al lopen van het blad. Ook heeft het blad wat witte puntjes, zal nog even een foto posten maar hoe kan ik dit het beste bestrijden?
Witte puntjes kunnen trips of spint zijn, (zilver grijs puntjes willkeurig op blad is vrijwel altijd trips en spint is meer cluster van puntjes bij elkaar) Er zijn tig middeltjes die je kunnen helpen biologisch, chemisch met roofbeestjes of zelfs oma's oude tuin recept ( knoflook/ tabak etc..) Zorg dat beestjes probleem is opgelost voordat je de bloeifase ingaat, anders is het wat lastiger. Succes met de hunt
Comment