Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10 keer blueberry sativa binnenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    10 keer blueberry sativa binnenkweek

    Korting op 420shop
    Hallo allemaal,

    Het is al weer een tijdje geleden sinds ik mij aangemeld heb. Heb in tussen wat geknoeid met wietplantjes zowel binnen als buiten, was geen succes.

    Heb wel 2 kasten gemaakt 1 voor de voorgroei en 1 voor de afbloei. (fotos volgen).

    ongeveer 4 weken terug zaadjes en voeding bij sannie besteld en deze op 11-09-2010 in spongepot ontkiemd. (10 x blueberry sativa).

    Alle 10 ontkiemd en volgens mij staan ze er super bij. (fotos volgen, moet nog steeds uitvinden hoe ik deze plaats, ben geen held in deze dingen.)

    Dit is mijn eerste binnenkweek, en wil deze graag met advies van jullie succes vol afsluiten.

    Dus alle commentaar en advies is welkom.
    Alles begint bij jezelf...........

    #2
    Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

    hierbij beloofde fotos.
    Ben benieuwd naar jullie reacties.

    De laatste fotos zijn van vandaag en zijn de plantjes vanaf het plaatsen in de spongpot 22 dagen oud. De meeste plantjes zijn ontkiemd op 16-09 en vanaf toen de lamp op 16/8 gezet. Ze zijn nu +/_ 15 cm. hoog.

    Ben van plan om ze nog 2 weken te laten voorgroeien en dan de klok op 12/12 te zetten in het bloeihok van 60 x 110 x 160 cm te zetten.

    Weet nog niet of ik ze zal toppen en wanneer, Iemand advies.?

    Gebruik de bac voedingslijn voor aarde en herhaal op dit moment het voedingsschema voor de eerste twee weken totdat ik ze in bloei zet.
    Attached Files
    Alles begint bij jezelf...........

    Comment


      #3
      Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

      Sorry over toppen weet ik nog niet zoveel, maar deze set-up ziet er goed uit! Hier ga je zeker een mooi resultaat mee behalen als er niks fout gaat.

      Bedoel je nu dat je nog 2 weken gaat wachten tot dat je ze in de bloei zet of 2 weken in totaal? Hoeveel dagen nog tot dat je ze in de bloei gaat zetten ongeveer denk je? Moet rekening houden met de ruimte. Ik heb dit niet gedaan en ga over 2-3 weken een ondoordringbaar oerwoud krijgen in mijn 1,2m tent waar ik bijna niet doorheen kan! Ook geld voor de planten dat hoe meer ruimte per stuk hoe meer ze kunnen groeien.

      Succes en ik kom nog wel eens kijken!

      Comment


        #4
        Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

        Inderdaad, wilde ze nog laten doorgroeien tot dat ze een centimeter of 40/45. Daarna in bloei zetten. Zijn reguliere zaadjes geweest, dus mannetjes en vrouwtjes.
        Hoop er 5 vrouwen van over te houden. Wil dan misschien het voorgroeihok tot 2e bloeihok en hier zaadjes met een mannetje en vrouwtjes plant.
        Denk dat ik ze morgen ga toppen, twee weken voor in bloei zetten.
        Alles begint bij jezelf...........

        Comment


          #5
          Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

          Even een kleine update,

          Plantjes groeien als kool .
          Ga ze niet meer langer voorgroeien i.v.m ruimte gebrek.

          Zal ze a.s. donderdag op 12/12 zetten

          Hier nog een paar foto,s, ruimte is al behoorlijk opgevuld.
          Attached Files
          Alles begint bij jezelf...........

          Comment


            #6
            Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

            Ziet er allemaal gezond uit

            Comment


              #7
              Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

              Hoopte ik al barts,

              Morgen hebben ze precies 3 weken groei gehad vanaf ontkiemen, is toch voldoende om ze in de bloei te zetten ?
              De kweek ruimte is nagenoeg vol.
              Ga ze eerst toch maar niet toppen....... kan in de bloei toch ook nog wel ? eerst maar eens zien hoe ze het in het bloeihok gaan doen, of niet ?
              Iemand suggesties ?
              Alles begint bij jezelf...........

              Comment


                #8
                Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

                Vroeg me nog wel af wat voor opstelling je precies gebruikt.
                Voorgroei 4x 55watt duo fluor en bloei hps?

                Comment


                  #9
                  Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

                  Klopt 4 x 55watt duo voor voorgroei en 400 wat Hps voor de bloei. Heb de planten vandaag alvast in het afbloeihok gezet met de lamp op 1 meter hoogte. ga deze morgen laten zakken tot 50 cm tophoogte.
                  Alles begint bij jezelf...........

                  Comment


                    #10
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

                      zou ze persoonlijk met rust laten en niet gaan fimmen of toppen je ruimte is beperkt en eerste kweek, zou het eerst eens aankijken.
                      Je voorgroei hok staat toch binnenkort weer vol kun je die evt. gaan toppen maar dat is geheel persoonlijk natuurlijk.

                      Comment


                        #12
                        Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

                        DSC00016.JPGDSC00014.JPGDSC00013.JPGDSC00015.JPGGa de planten toch maar niet toppen, en ze gewoon laten bloeien totdat ik de mannetjes en vrouwtjes kan onderscheiden. (duurt ongeveer twee weken?) En daarna verpotten in grotere potten.
                        Probleem is eigenlijk dat de planten te snel groeien (is ook de eerste keer dat ik speciale voeding geef). Las op internet dat zaailingen minimaal 3 tot 4 weken voorgroei nodig hadden. ze zijn nu precies 3 weken oud vanaf ontkiemen dus wat dat betreft niks te lang in de voorgroei gezet.

                        Ik kan eventueel in het voorgroeihok nog een Hps lamp van 400 wat ophangen en de plantjes over de twee hokken verdelen. is dit een optie..........

                        Heb nog 1 vraagje over de inhoud van de potten als ik over 2 a 3 weken de planten kan verpotten. Hoeveel liter potten kan ik dan het beste gebruiken........

                        En bedankt voor jullie reacties........... geeft de burger moed.

                        Nog even wat fotos van vandaag. Bovenste regel op de meter is de temperatuur en luchtvochtigheid in het bloeihok.
                        Last edited by Jointjedraaien; 7 October 2010, 23:57.
                        Alles begint bij jezelf...........

                        Comment


                          #13
                          Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

                          Was ik vergeten te zeggen, de bladen van de fotos van het vorige bericht hangen wat omdat ze net onder de douche zijn geweest.
                          Alles begint bij jezelf...........

                          Comment


                            #14
                            Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

                            hmmz,als je de lamp toch hebt,of wil aanschaffen zou ik het doen vanaf je de bloei inzet
                            gaat je toch wat aan opbrengst schelen..
                            verder zou ik 11liter potten nemen,is genoeg zat..
                            Last edited by CannaVis; 7 October 2010, 17:42. Reden: ergens langsgelezen:D

                            Comment


                              #15
                              Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

                              Thanx Cannavis, ga ik morgen meteen halen.
                              Wordt vervolgd.........
                              Alles begint bij jezelf...........

                              Comment

                              Bezig...
                              X