Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

10 keer blueberry sativa binnenkweek

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Re: 10 keer blueberry sativa binnenkweek

Suc6 man, mooie hokjes.

Hihi, zo te zien blow je meer dan ik lol, kijk met je mee.

Grtz.

Comment

Leuk poffertjesporem, leu dat je meekijkt. Nog ongeveer 10/11 weken en dan............... .................en.............van eigen tuin. Haha.
      En ik rook 1a2 joints per avond. (wel sterke joints..........word ik rustig van en kan ik lekker slapen........). Vandaar ook deze kweek..........kan het niet meer betalen.
      Alles begint bij jezelf...........

Comment

Als je ze wil toppen, dan laat je ze best nog een dag of 4 bekomen voor je ze op 12/12 zet. In de bloei zou ik ze zeker niet meer gaan stressen door ze te toppen. Dan kan je altijd nog takjes naar beneden buigen, een paar stukjes touw doen daar wonderen. Ikzelf ben nogal fan van te toppen, maar daar ben je geheel vrij in. Je hebt in ieder geval nog wel wat ruimte over. Sativa's groeien nog lang door, maar je mag ze gerust tot 25 cm van de 400 watter laten komen. (mits deftige luchtcirculatie natuurlijk). Ik zou de lamp ook direct op 40 cm hangen, ze kunnen die overschakeling aan en anders gaan ze te hard strekken. Enkel met zaailingen is het oppassen.
        Ik schat dat je na een week al wel de eerste pistels of ballen zal zien verschijnen. Fingers crossed.

Succes verder. Het doet deugd om ook eens een deftig geschreven verslag te lezen.

Comment

@ VEG: hihi rook iets meer, heb mezelf een beperking opgelecht (voormaat tentje) om het legaal te houden.

De goede(merk) ledjes doen het minimaal 35000 brand uren voordat ze op 70% licht intensietijd komen, kan dus nog een paar jaar vooruit.

update: sorry, relatief legaal. Mag niet onder lamp maar toch.

Grtz.
          Last edited by Poffertjesporem; 7 October 2010, 23:40.

Comment

mooi mooi,............ gewoon toppen man.......... ze goeien nog wel ietsje door hoor.Zal je meer op het eindresultaat geven.....
            Als ze 2 weken bloei staan sloop dan de onderste 3 internodes.....hehe.......... scheelt ook weer in opbrengst,...................
            verder ziet het er keurig uit alleen dat buizensysteem bovenop die kast snap ik werkelijk wara geen ene bal van.....................
            3 weekn voorgroei is ideaal, (ik doe zelf helemaal niets) dus gaan flinke dames worden ............succes verder en ik kijk af en toe eens mee hoor.............
            sigpicDoe wat je wilt....kletsen doen ze toch!!!

Comment

Nogmaals bedankt allemaal voor de tips en advies bij deze eerste kweek van mij, kan niet genoeg benadrukken hoe goed dat voelt. Tot nu toe geen nare berichten, alleen maar goede tips en een enkele zorg, maar dat is precies waar deze kweek voor bedoeld is. Hulde !!!!!!!!

Ik zal vandaag eerst na de growshop om 11 liter potten te halen, ga de planten niet meer toppen (Ga het advies van beowulf en kweker opvolgen). Wil ze gaan verpotten wanneer het geslacht bekend is, dus laat ze nu eerst maar met rust.

De lamp hangt sinds vandaag op 35 cm en 12/12. (temperatuur en l.v. blijven mooi constant op deze hoogte 25.3 graden en 58% l.v.).

Zal ook nog even wat fotos en specificaties van de kasten / opstelling maken en voor kweker van het buizensysteem. Ga ik aan het eind van de middag of begin van de avond nog posten.

word vervolgd..........

Comment

kom maar op met die foto's! ben benieuwd! waarom neem je eigenlijk geen feminezed zaden?
                lijkt mij ietsjes chiller dan te gaan kijken naar geslacht ed. maar zo heel veel maakt het niet uit hoor!
                ik ben maar nog het begin...

Comment

Lukt me niet meer om vandaag de beloofde fotos en opstelling te plaatsen........... sorry.
                  in de loop van morgen staat alles erop...... beloofd

Comment

aaa joh maakt toch niet zo heel veel uit? ik heb geen haast en ik denk dat de meeste mensen hier ook geen haast hebben

Comment

Hey hallo allemaal, Hierbij de beloofde foto,s en een omschrijving van de opstelling.
                      Heb vandaag het groeihok om moeten bouwen tot bloeihok i.v.m. ruimte gebrek..............was hier al voor gewaarschuwd.

Heb vandaag toch maar de plantjes verpot in 11 liter potten.........was toch bezig.

Hier de opstelling:

Het zijn twee kasten naast elkaar gebouwd.
                      De linker is bedoeld als bloeihok en is 110 x 60 x 175 cm. (L x B x H).
                      De rechter is bedoeld als groeihok en is 80 x 60 x 175 cm.

De kasten zijn opgebouwd uit houten balken met gips. Voor de afwerking heb ik kant en klare, afwasbare plafondplaten gebruikt. Ben een lui type en heb een vreselijke hekel aan schilderen. Het geheel natuurlijk geisoleerd met 7 cm rockwool en natuurlijk alles afgekit. (dat wel weer).

Boven de bloeikast hangt een 500 m3 afzuiger. Op de afzuiger heb ik een t stuk 125 mm aangebracht en hierop flexibele aluminium buis bevestigd.
                      1 eind van deze flexibele buis gaat naar de bloeikast en is bevestigd op een flens welke is verbonden met een cool-tube, deze cool-tube is weer bevestigd aan een koolstof filter.

Het andere eind gaat naar het groeihok met ook hier weer een t-stuk tussen zodat het groeihok twee afzuigpunten heeft. werkt tot nu toe perfect. 1 afzuiger voor twee hokken dus.

Het bloeihok heeft 3 passieve inlaten d.m.v. 125 mm buis met een 90 graden bocht hierop verdeeld over 3 punten over de vloer.
                      Het groeihok heeft 2 passieve inlaten op dezelfde manier.

In beide hokken hangen op dit moment 2 HPS lampen van 400 wat totdat ik het geslacht kan bepalen. Verwijder dan de mannetjes en hoop 5 vrouwtjes over te houden.

Om op joosie zijn vraag terug te komen heb ik voor mijn eerste kweek reguliere blueberry zaden gebruikt puur om te zien hoe het groeit en doet. Mocht het finaal misgaan heb ik in ieder geval weer wat geleerd.

Het is de bedoeling om met ongeveer 5 a 6 weken te starten met 5 gefeminiseerde killingfields van sannies shop of 10 x k.o kush zaadjes. Ik denk dat het de feminized word.

Bijgaand nog wat foto,s.
                      De planten zijn vandaag precies 4 weken oud vanaf het moment dat ik ze in de spongepot deed.

Onvoorstelbaar dat deze blueberrys zo snel groeien, of is dit normaal voor deze plant.
                      Ze zijn nu 30 cm groot en hebben nu 5 a 6 internodes.

Plantjes hebben mooie donker groene bladeren, en beginnen al lekker te ruiken.

Mocht je nog vragen of opmerkingen hebben dan hoor ik ze graag.

Groetjes
                      word vervolgd............
                      Attached Files

Comment

mooie kast, mooie planten, mooi afgewerkt, top!!

Comment

ik kan me nog niet echt voorstellen hoe die ventilatie werkt. zou je daar misschien een schematische tekening van kunnen maken?

Comment

Ziet er allemaal erg netjes uit, ga je volgen

Comment

Monty, joosie1234 en barts bedankt voor jullie berichtjes.........doet me echt goed.

En voor jouw joosie1234 zal ik in de loop van de week een schema maken, moet hier even de tijd voor nemen, maar komt goed.

Comment

aha. dankjewel! neem vooral de tijd, ik heb toch nooit haast.

hoe gaat het met de plantjes??

Comment

Bezig...
                                X